Alles is liefde !


dinsdag 15 november 2011

Nog meer openheid...

De deur gaat steeds een stukje verder open ! Kon men eerst alleen maar door een kiertje kijken, nu is de inkijk al weer een stuk groter.

Vorige week had ik een gesprek met een vriendin, van wie ik dacht dat zij een vermoeden had van wat er bij ons speelt. En ik had goed gedacht. Ze had al lang gezien dat er ‘iets’ was tussen mijn liefvriendje en mij (ze had ons al een paar keer samen gespot), en sinds een verjaardagsfeestje bij ons thuis wist ze het zeker. Ze was er alleen niet helemaal zeker van of mijn lief er van op de hoogte was, en had me daarom niets gevraagd. Ik heb haar verteld hoe het in elkaar zit en haar reactie was hartverwarmend. Daar was ik dus heel blij mee !

Gisteren dronk ik sinds lange tijd weer eens koffie met mijn buurvrouw. Zo af en toe spreken we elkaar over het tuinhek heen, maar echt bijpraten was lang geleden. Ze vroeg hoe het met me ging, vertelde ook haar eigen verhaal en al snel hadden we het over relaties. Ik heb haar toen verteld dat ik een tweede relatie heb, en dat dat in alle open- en eerlijkheid gaat. Ze vond het prachtig ! Dus ook haar reactie was echt geweldig. Het bleek dat er in de buurt al over gekletst was. ‘Men’ had blijkbaar opgemerkt dat ik toch wel veel weg was, en ‘men’ had me ook al diverse keren met ‘een vreemde man’ in de auto zien zitten. En ongetwijfeld zien ze me ook geregeld met een weekendtas of koffer sjouwen….. Mijn buurvrouw weet nu in ieder geval hoe het zit.

Mooi, zoals de deur dus steeds wat verder open gaat. Het voelt goed om mensen deelgenoot te maken van hoe wij in het leven staan. Het blijkt wel dat dat stukken beter werkt dan er geheimzinnig over doen, met als resultaat dat wellicht allerlei wilde verhalen de ronde gaan doen.

Nog steeds zal ik mensen er niet zo maar ongevraagd mee confronteren. Maar het wordt steeds makkelijker om het gewoon te vertellen, als het op wat voor manier dan ook ter sprake komt. En zeg nou zelf, het is toch ook een mooi verhaal ?!

5 opmerkingen:

  1. Altijd fijn om leuke reacties te krijgen, toch?

    Je vraagt je alleen wel af of 'men' niets beters te doen heeft dan in de gaten te houden hoe vaak je weg bent en met wie je in de auto zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi om te lezen hoe het pad van jullie allemaal loopt. Prachtig dat het meer naar buiten mag komen. Geniet, heb Lief en blijf vooral delen en schrijven. Lees je graag Dikke knuffel voor jullie allemaal

    Met veel Liefde Miran

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar!! Vooral het gevoel afscheid te nemen van een stukje geheimzinnigheid die zo zinloos is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het mooi dat je er open over bent. Dat vergroot de acceptatie. Want algemeen geaccepteerd zal het nog niet overal zijn. Ik vind het geweldig dat jij(jullie) dit zo mag(mogen) ervaren en het zo fijn dat je het met ons deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees je blog soms, en ondanks dat ik niet herken, vind ik het knap hoe je doet, en hoe je leeft. Het is zeker niet wat ik verkies, maar je roep naar openheid siert. Ik kan vaak met eigenlijk alleen maar vragen je blogs lezen.. want ik begrijp het niet. Maar toch, hoe jullie leven en hoe jullie ervaren is mooi.
    N.

    BeantwoordenVerwijderen