Alles is liefde !


dinsdag 19 april 2011

Schrijven

Vroeger schreef ik al verhaaltjes, Nederlands was mijn beste vak op school en ik erger me vaak groen en geel aan taalfouten...... Ja, ik houd van schrijven, ben graag met taal bezig en voorzichtig van plan daar wellicht ook beroepsmatig iets mee te gaan doen. Misschien ga ik zelfs verhalen schrijven......er zijn al wel wat ideeen opgeborreld.....

Ik heb enorm veel plezier in het schrijven van mijn blogs, het is fijn om mijn gedachten en gevoelens op papier te zetten. Soms is het lekker om dingen van me af te schrijven, dingen waar ik mee zit op dat moment, dingen die even moeilijk zijn. En soms is het fijn om al het mooie wat je hebt en meemaakt aan anderen te vertellen, om dat te delen.
Helemaal gaaf is het, dat er heel veel mensen zijn die het leuk vinden om te lezen wat ik schrijf !

Deze dag staat ook in het teken van schrijven.
Soms is het moeilijk om te zeggen wat je bedoelt. Om te vertellen wat je bezighoudt, wat je lastig vindt. Niet alleen omdat je de juiste woorden op het goede moment niet kunt vinden, maar ook omdat je bang bent verkeerd over te komen, niet begrepen te worden.
Dan is schrijven een uitkomst: je kunt toch zeggen wat je wilt, maar voordat je het iemand 'vertelt' nog eens overlezen. Staat er echt wel wat je bedoelt, is het duidelijk voor de ander, zeg je het zo op de juiste manier ?
Hoewel ik meestal intuitief schrijf, en niet meer nalees, doe ik dat bij zulke schrijfsels wel, gewoon, om zeker te weten dat het klopt.

Vanochtend ben ik al vroeg gaan schrijven.
In de vorm van een mail heb ik verteld wat ik voel, wat ik denk en waar ik bang voor ben. Het is een erg lange mail geworden, ik moest heel wat kwijt.
Communiceren door middel van e-mails doe ik vaak, ook met diegenen die heel dicht bij me staan. Soms is het net wat makkelijker om op die manier dingen te zeggen.
Er gaat niets boven een gesprek in real life, maar als dat eens een keer niet kan, of moeilijk ligt, is deze manier van met elkaar praten best een goede, tenminste, voor mij wel.
En natuurlijk maak ik niet alleen gebruik van e-mail, maar ook van sms, mijn blog, Twitter en andere social media om door middel van geschreven tekst te communiceren.

Mijn mannen krijgen geregeld e-mails van me. Soms gaat het over niets bijzonders, gewone dagelijkse dingen. Soms spreken we zo planningen door. En zo af en toe verschijnt er een lang epistel in hun mailbox, waarin ik uitspreek wat ik op dat moment voel, of wat me dwars zit. Voor mij is het dan fijn om het zo te uiten, voor hen is het duidelijk wat ik bedoel.

Vandaag heb ik een 'schrijfdagje', en natuurlijk mag een blog daarover niet ontbreken !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten