Alles is liefde !


vrijdag 15 april 2011

It's all about music

Muziek.......het loopt als een rode draad door mijn leven. Ik zou echt niet zonder kunnen.
Mijn grote passie is natuurlijk zingen. Het is voor mij een heerlijke uitlaatklep, gewoon alles even lekker laten gaan. En het maakt niet eens zoveel uit of dat dan zingen met mijn band is, thuis nummers instuderen of gewoon ongegeneerd meebrullen met de radio, als ik maar kan zingen. Natuurlijk ben ik maar een 'amateur', maar dat maakt niet uit. Het plezier dat ik er in heb is tenslotte het belangrijkste (hoewel het ook wel mooi genomen is dat het een beetje klinkt.....).


Muziek is er altijd.
In de auto naar een goede cd luisteren (waarbij ik moet oppassen dat ik tijdens al te enthousiast meezingen, ongemerkt niet te hard ga rijden) is lekker ontspannen.
Naar een concert gaan (en dat kan van alles zijn, van pop tot jazz tot kleinkunst tot rock tot klassiek tot......) is intens muziek beleven.
Met de kinderen spontaan in gezang uitbarsten (we zijn allemaal dol op musicals en kunnen er verschillende helemaal meezingen) is ultiem genieten.
Spelen met de band (waarbij optreden natuurlijk het allerleukste is) is echt mijn ei kwijt kunnen, en genieten van samen musiceren en een heleboel gezelligheid.

Muziek is emotie.
Ik kan zomaar tranen in mijn ogen krijgen van een mooi nummer, of een prachtige stem.
Iedereen heeft toch bepaalde liedjes die herinneringen boven brengen. Lekker is dat, even zwijmelen bij een nummer dat je doet denken aan een bepaald moment in je leven, of aan een bepaald persoon.......

Iedereen beleeft muziek op zijn of haar eigen manier.
Mijn lief luistert graag naar allerlei soorten muziek en is er zelf ook mee bezig, maar dan met de technische kant van de zaak. Hij zorgt er voor dat muziek goed klinkt. En gelukkig kunnen we er ook samen mee bezig zijn daardoor, erg leuk is dat.
Onze kinderen zijn allemaal, op hun eigen manier, ook muzikaal, al uit zich dat bij ieder van hen anders.
Ook mijn liefvriendje is 'van de muziek', hij speelt saxofoon in twee bands en samen spelen we nu in een gelegenheids-familiebandje, wat wel heel erg gezellig is. En natuurlijk proberen we zo vaak mogelijk bij elkaars optredens te zijn.
Het is erg fijn dat zowel mijn kids als mijn twee mannen net zo van muziek houden als ik.

Muziek......ik kan niet zonder ! En heerlijk om te kunnen delen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten