Alles is liefde !


dinsdag 8 februari 2011

Seks

'Beste Katinka, ik vind je blog interessant, maar wel een beetje saai.
Ik vraag me af waarom je nooit eens over seks schrijft. Dat hoort er toch ook bij ?'

Deze (anonieme) reactie zag ik vanochtend, en dacht: "huh ?".
Maakt het feit dat ik het niet over mijn seksleven heb, mijn blog saai ? Nog niet eerder heb ik daar commentaar op gehad, en ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe mijn andere lezers daar over denken.
(Ik hoor het graag !).

Ik heb zo mijn redenen om niet over seks te schrijven. Mijn relaties met mijn twee mannen zijn ten eerste niet op seks gebaseerd, maar op liefde. Seks is iets wat daar bij hoort.
Ik vind dat het niemand wat aangaat hoe mijn seksleven in elkaar zit. Natuurlijk heb ik met allebei mijn mannen ook een seksuele relatie, maar hoe en wat is volstrekt niet interessant voor anderen, lijkt me. Dat is zo prive, dat ga ik echt niet in de openbaarheid brengen.
Ten tweede vind ik het niet van respect naar mijn lezers getuigen om wat er zich afspeelt in de slaapkamer(s), hier te gaan beschrijven. Want willen mensen dat uberhaupt wel weten, breng ik ze dan niet enorm in verlegenheid en, ook belangrijk, wat voegt het toe aan mijn verhaal ?
Ik vind het ook tamelijk respectloos naar mijn partners toe (ze lezen allebei mee). Want stel dat ik hier een heerlijke vrijpartij met de een beschrijf en de ander leest dat ? Voelt die zich daar dan prettig bij ? Lijkt me niet.
Waarom zou ik de ene partner confronteren met wat ik in de slaapkamer met de ander doe ? Ik ben er van overtuigd dat zij daar echt niet op zitten te wachten. Ik deel erg veel met mijn mannen, maar dat stukje is wel heel prive. Ze willen het trouwens niet eens weten !! En als het voor hen niet interessant is, dan is het dat voor anderen al helemaal niet.
Respect voor mezelf vind ik daar ook bij horen. Moet ik zulke intieme zaken met mijn lezers delen ?
Ik ga toch niet aan de grote klok hangen wanneer ik hoe met wie vrij ?! Dat is van mij, dat wil ik anderen niet vertellen, waarom zou ik ?
En daarbij denk ik dan meteen het volgende: wat is er zo bijzonder en belangrijk aan mijn seksleven, dat ik anderen daarvan op de hoogte zou willen stellen ? Helemaal niks toch zeker !

Dus, beste anonieme lezer, schrijf ik in mijn blog niet over seks.
Ik ben er, mede gezien de reacties die ik regelmatig krijg, van overtuigd dat mijn blog ook zonder dit aspect van mijn twee relaties echt wel de moeite van het lezen waard is !

4 opmerkingen:

  1. Je blog van vandaag doet me goed! Mooi geschreven en vooral zeer respectvol naar je beide mannen.
    Dit beschrijft precies zoals ik er zelf destijds over dacht en naar handelde.
    Het seksleven hoort inderdaad bij een goede relatie, maar niet nodig om dat met elkaar uit te wisselen, laat staan met de rest van meelezend nederland.
    Lieve Diva Katinka, je doet het volgens mij helemaal goed t.a.v. wat je schrijft. En wie zich daar aan stoort of het saai vind -lekker belangrijk-
    Het is jouw leven, jouw blog, jouw mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de nieuwsgierigheid erin huist hoe dat het precies werkt sexueel, omdat dat toch wil het meest intieme deel is in een relatie. Hoe ga je jaloezie tegen? Hoe reageert primaire partner over wel/geen safe sex? Kun je sex hebben met beide (of meerdere) op dezelfde avond (apart van elkaar)? Enz enz. Niet dat ik vind dat het aan jou is om te reageren hoor, verre van, wat je al zei, sommige dingen zijn van jezelf. Het is puur dat ik me kan voorstellen dat men nieuwsgierig is naar dat soort zaken.
    ~X~

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je raakt met het onderwerp respect een kernpunt wat bij een polyrelatie erg van belang is. Je lief en je liefvriendje zijn twee verschillend mensen; wat jij bij de een voelt en beleefd is anders dan bij de ander (laat ik dat even aannemen). En ook elk wil zich graag voluit en vrij kunnen geven als zij met jou vrijen. Dat zou denk ik niet kunnen als er twijfel over de vertrouwelijkheid is.
    Toen ik een polyrelatie had ben ik hier met hetzelfde respect omgegaan; geen van mijn liefdes weten hoe het is bij de ander. Ook liet lief-2 zich niet uit over de sex met haar partner; evenmin liet hij zich uit over de sex met zijn vriendin. En zo heb je een keten van vertrouwelijkheid en respect voor elkaars privacy.

    Respect is ook verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag. Er was eens een 'incident' toen uitkwam dat een vroegere partner onveilige sex had met een 'onbekende'. Het effect was dat er direct op SOA's getest moest worden. Dat raakt de hele groep dan. Gelukkig was er niks.

    Dag

    BeantwoordenVerwijderen