Alles is liefde !


zaterdag 12 februari 2011

Praten, praten, praten......

Zomaar een dagje en een nachtje naar mijn liefvriendje, wat een kadootje is dat toch altijd !
Vrijdagochtend samen de dag beginnen met een ontbijtje en gewoon de hele dag doen waar we zin in hebben. Deze keer was dat 's middags even een rondje Ikea, met koffie en appeltaart, om nieuwe spullen voor het huis van mijn liefvriendje te kopen. We zijn goed geslaagd, het is nu al erg mooi geworden ! We gaan binnenkort nog een keertje terug voor de finishing touch.
's Avonds een heel gezellige avond in het Zeeuwse, leuk gekletst en gelachen met lieve mensen.
Laat weer naar huis en lekker knus samen op de bank met een wijntje en een hapje.
En voor je het weet zit je in een goed gesprek......
Al een tijdje zat ik met iets, verschillende dingen die me niet lekker zaten en en waar ik last van had en dat kwam nu, eigenlijk naar aanleiding van een grappig spelletje, ter sprake.
En meteen goed ter sprake, voor we het wisten waren we 3 uur verder, we zijn weer veel te laat gaan slapen dus.
Vanochtend hebben we ons gesprek hervat, want we waren nog niet uitgepraat. Ook toen het voor mij tijd werd om weer naar huis te gaan nog niet, hoewel het ook wel goed was om te stoppen, als je te lang doorgaat krijgen emoties te veel de overhand en dat is ook niet goed.
Maar ja, wat doet onhandige Diva op weg naar haar auto ? Ze glijdt over iets uit en gaat flink door haar enkel heen. Jeetje, dat deed pijn ! Heb wel even wat onwelvoeglijke woorden geuit, sorry buurman.....
Dus ben ik terug naar binnen gestrompeld, en gaan zitten met een natte koude doek om mijn enkel, tegen de pijn en om het zwellen tegen te gaan. Het duurde even voor de pijn wat zakte, gelukkig werd het niet echt dik, en in de tussentijd zijn mijn liefvriendje en ik toch weer in gesprek gegaan. Heftig was het, veel emoties kwamen naar boven. Eigenlijk stelt het allemaal niet zo veel voor, als ik het rationeel bekijk, maar ja, mijn gevoel laat zich de mond niet zo makkelijk snoeren. We werden er allebei heel stil van in ieder geval......
Heel veel gepraat hebben we dus en hoewel dat zeker niet makkelijk was, was het wel heel goed. Allebei kunnen zeggen wat je van bepaalde dingen denkt en hoe dat voelt, is heel belangrijk. Want je weet dat je heel veel van elkaar houdt, maar omdat onze relatie allesbehalve standaard is, zijn er altijd dingen waar je tegenaan loopt, die moeilijk zijn, die vragen oproepen en (in mijn geval zeker) onzekerheid veroorzaken. Maar juist omdat we zo enorm veel van elkaar houden, weten we gelukkig ook zeker dat het allemaal meer dan goed zit, dat we samen alles aan kunnen, omdat we dat allebei heel graag willen en er dus voor 200 % voor gaan !

(en die enkel ? Tja, eigenwijs als ik ben ben ik zelf naar huis gereden, mijn liefvriendje wilde me graag brengen, maar dat leek me zo'n gedoe met mijn auto die dan zou blijven staan...... Gelukkig kon ik lange rechte stukken rijden, dus hoefde ik mijn enkel niet te veel te belasten, maar het was niet echt een slimme zet........ Nu zit ik thuis met het pootje omhoog en hoop dat het morgen wat minder pijnlijk is)

2 opmerkingen: