Alles is liefde !


maandag 1 oktober 2012

'Gezellig' ziek zijn


Ziek, zwak en misselijk… Het heerst echt. De kinderen waren nog maar amper opgeknapt toen eerst mijn lief, en daarna mijn liefvriendje geveld werden door een vervelend virus. Ik was ook al niet lekker, maar dat sudderde al langer.

Mijn lief was sinds vorig weekend al ziek thuis, en was dankzij veel slapen en rustig aan doen afgelopen vrijdag weer in staat te gaan werken. Mijn liefvriendje werd afgelopen dinsdagnacht ziek. Zo apart, op het tijdstip waarop hij heel beroerd uit bed strompelde, werd ik 130 kilometer verder wakker met een onbestemd gevoel, ik wist dat er iets met hem was en later bleek dat het helemaal klopte, tot op de minuut zelfs. Wonderlijk en bijzonder, dit soort dingen hebben wij heel erg vaak…

Dit weekend hadden we eigenlijk plannen, maar door dat ziek zijn, zijn die een beetje in het water gevallen. Vrijdagavond zouden mijn liefvriendje en ik naar een expositie van een kennis gaan, maar dat ging ‘m dus niet worden. Hij voelde zich echt nog veel te beroerd. De plannen werden omgegooid, en ik ben na het eten naar zijn buitenhuis gereden. Daar was hij nog steeds, want terug naar huis rijden was echt te veel. We hebben de avond lekker lui film kijkend doorgebracht. We waren zaterdagochtend al heel vroeg wakker en toen voelde ik me helemaal niet goed. Ik heb nog een paar uurtjes dommelend doorgebracht, en rond het middaguur zijn we achter elkaar aan naar mijn huis gereden.

Mijn liefvriendje had die avond een etentje, maar dat ging, ook door andere omstandigheden, niet door. We besloten na overleg met mijn lief om de zaterdag dan maar lekker bij mij thuis door te brengen. Ziek zijn kan bij ons op de bank natuurlijk ook. Ik moest toch nog even met de jongste twee naar de kapper en ben daarna met oudste even het dorp in gegaan. ’s Avonds zijn we gezamenlijk onderuit gegaan met een goede film. Ons huis was die avond verzamelpunt voor de vrienden van tweede. Ze hadden afgesproken om samen op stap te gaan, maar tegenwoordig kan dat pas als je eerst bij iemand thuis hebt ‘ingedronken’. De jongelui arriveerden zonder uitzondering met de nodige drank en hadden pret voor tien. Het klonk in ieder geval erg gezellig. Tegen middernacht zijn ze uiteindelijk richting stad gegaan. Daar kan het ze nooit veel geld meer hebben gekost, ze hadden allemaal al meer dan genoeg achter de kiezen toen ze eenmaal vertrokkken…

Mijn liefvriendje bleef bij ons slapen, en hield het al redelijk vroeg voor gezien, hij was duidelijk nog niet in orde. Omdat we allemaal moe waren, was het al bijtijds stil in huis. Mijn lief vond het goed dat ik bij mijn liefvriendje sliep en samen zijn we al heel snel diep in slaap gevallen. En zowaar, ik heb de hele nacht aan één stuk door geslapen, dat gebeurt me anders praktisch nooit. Fijn hoor, dat was echt bijtanken.

Zondag stond in het teken van een uitje. Derde had voor zijn verjaardag een niet nader omschreven ‘ervaring’ van mijn liefvriendje gekregen, en deze dag hadden we afgesproken om hem deze ‘ervaring’ te laten ervaren… Tegen de middag zijn we in de auto gestapt en een klein uurtje later arriveerden we op onze bestemming, het Fotomuseum in Rotterdam. Voor een talent als derde natuurlijk een heel leuk uitje ! En voor ons ook, we hebben genoten van prachtige foto’s en op leuke wijze gebrachte informatie. Na onze ronde in het museum mocht derde nog een kadootje uitkiezen in de shop. Toen hij een boek over fotograferen met je smartphone rijker was, zijn we weer huiswaarts gegaan. Een aanrader, het Fotomuseum ! Mooi opgezet, in een prachtig industrieel gebouw en een lust voor het oog. Jammer dat zowel derde als ik ons niet lekker voelden, maar we hebben toch een heel leuke middag gehad.

Terug thuis hebben we nog lekker wat aangerommeld. Mijn lief, die die middag ook lekker op pad was geweest, kookte een heerlijk soepje en iedereen nam waar hij of zij zin in had. Gezellig ! Later hebben we de film van zaterdag afgekeken en zijn niet al te laat gaan slapen.
Ook nu bleef mijn liefvriendje slapen. Hij was eigenlijk van plan naar huis te gaan, maar bedacht zich ’s ochtends dat hij het eigenlijk wel heel gezellig vond om nog een nachtje te blijven, en dan vanuit mijn huis te gaan werken. Dat vond ik natuurlijk ook erg gezellig, en mijn lief vond het ook prima. We zijn vrij snel in slaap gevallen, maar waren al veel te vroeg allebei weer wakker. Om een uur of vier, half vijf waren we al present. Mijn liefvriendje had allerlei ideeën voor werk in zijn hoofd, en ik werd natuurlijk wakker omdat ik voelde dat hij wakker was… Eigenlijk wilden we nog even gaan slapen, maar we raakten in zo’n mooi gesprek verzeild dat daar niets meer van kwam. Voor we het wisten ging de wekker en begon de dag…

Maandagmorgen is altijd weer even wennen, vroeg uit bed, alles moet weer op uur en tijd, en na zo’n kort nachtje viel dat in ieder geval voor mijn liefvriendje en mij niet echt mee, pffff… Ook mijn lief stond niet echt te popelen om aan het werk te gaan.  Maar na een lekker ontbijtje en een douche kwamen we toch redelijk snel op gang. Mijn lief vertrok als eerste, en nadat ik ook mijn liefvriendje had uitgezwaaid was het al weer bijna tijd om jongste naar school te brengen. Ik ben voorlopig zijn taxi, want met een gipsen pootje fietsen is niet handig.

Nu weer terug thuis geniet ik van de rust… Ik ga zo koffie zetten en misschien nog wel een uurtje liggen. Vanmiddag heb ik weer twee afspraken bij het revalidatiecentrum, dus nu even rustig aan is best prettig. Ik voel me ook nog steeds niet goed, dus even niets mag best ! En wat dacht je van nagenieten ! Ik kijk terug op een heel fijn weekend, het is altijd zo genieten met iedereen van wie ik houd om me heen ! En echt boffen ook !

1 opmerking:

  1. Andre (veerman47)1 oktober 2012 om 09:52

    Boffen ? Wat boffen wij dat je dit alles met ons deelt en het gevoel geeft dat we er een deel van mogen zijn op een manier dat het ook zo kan....Heel veel beterschap nog allemaal.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen