Alles is liefde !


donderdag 18 oktober 2012

Even weer vijftien...

Wat een enorm feest was het gisteravond in het Gelredome ! Ik voelde me echt weer even 15 jaar, toen ik daar luidkeels alle liedjes zo mee stond te zingen... Doe Maar ruled !

Toen Doe Maar stopte in 1984, leek dat even het einde van de wereld. Ik ben nooit zo'n hysterisch gillende, flauwvallende fan geweest, maar het uiteindelijke afscheidsconcert was toch best emotioneel voor een 15 jarige bakvis *grijns*.
Toen ze in 2000 terug kwamen voor een reeks concerten in Ahoy Rotterdam, kon ik er niet bij zijn. Dat had een heel goede reden, ik was namelijk hoogzwanger van jongste, maar toch vond ik het heel jammer. Mijn broer, die een stuk jonger is dan ik, maar die ik volledig met het Doe Maar virus heb besmet, was er toen wél bij, en daar plaagt ie me nu nog mee...

Toen Doe Maar een paar jaar geleden in de Kuip optrad, ben ik er wel heen geweest. Mét mijn broer ! Dat was ook een geweldig concert. En nu was Doe Maar dus in het Gelredome te zien, als de volgende in de Symphonica in Rosso reeks. Toen ik dat hoorde, heb ik direct tickets besteld. Dát liet ik niet aan mijn neus voorbij gaan ! Samen met mijn lief, mijn liefvriendje en mijn broer (natuurlijk) heb ik gisteren enorm genoten van een geweldig concert. Alle liedjes kwamen langs, en wat is het toch leuk dat iedereen alles nog steeds moeiteloos meezingt. Samen met duizenden leeftijdsgenoten de liedjes van toen mee bléren, het was helemaal leuk. Er waren ook gastoptredens van tijdgenoten van Doe Maar, en natuurlijk kende iedereen ook die teksten nog feilloos uit het hoofd. Een feest van herkenning dus ! En super om meegemaakt te hebben !

 
(Nu zit ik nog even na te genieten. Ik heb mijn mannen al vroeg uitgezwaaid vanochtend, neem zo nog een kopje thee en ga dan heel hard aan de slag. Morgen ga ik op vakantie met mijn liefvriendje, en ik heb nog een heleboel te doen vandaag. Vanavond ga ik al naar hem toe, met mijn koffer, onze benodigde papieren en reisgidjes, want morgenochtend moeten we al heel vroeg op weg naar Schiphol. We hebben er onwijs veel zin in ! Maar nu eerst nog even hup, aan het werk ! Enne... tot volgende week !)

1 opmerking: