Alles is liefde !


dinsdag 25 september 2012

Buiten(s)huis is ook thuis...


Relaxen, is dat een werkwoord ? In mijn vocabulaire is het dat wel. En ik durf rustig te zeggen dat mijn liefvriendje en ik relaxen tot een kunst hebben verheven afgelopen weekend…

Een heel lang weekend hadden we dit keer, want we begonnen al op donderdagavond. Die extra tijd wilden we graag om wat dingen te bespreken, dingen die de afgelopen tijd een beetje tussen ons in hadden gestaan. Mijn lief vond het oké dat ik eerder wegging, dat was heel erg fijn, en mijn liefvriendje en ik hebben die avond dan ook goed benut. We hebben heel fijn gepraat, en alles is uit de weg geruimd, zodat we ons eigenlijke weekend goed konden beginnen.

Natuurlijk moest mijn liefvriendje nog wel gewoon werken op vrijdag. Dat was jammer, maar ik vond het eigenlijk ook wel heel fijn om een dagje alleen te zijn. Dat komt zo weinig voor, dat ik daar soms echt van kan genieten. Gewoon alleen maar in gezelschap van mijn eigen gedachten de dag doorkomen, heerlijk ! Na samen met mijn liefvriendje te hebben ontbeten en hem te hebben uitgezwaaid, ben ik eerst lekker terug in bed gekropen om nog een paar uurtjes slaap mee te pikken. Ook zo’n zaligheid ! Eenmaal weer wakker ben ik me produktief gaan maken, en ben aan de slag gegaan met wat broodnodig poetswerk…

Vroeger dan verwacht kwam er ’s middags een sms-je van mijn liefvriendje, dat hij onderweg naar huis was. Gezellig ! Ik was net boodschappen aan het doen op dat moment, en we kwamen zo’n beetje tegelijk thuis. Het weekend kon nu echt beginnen !

Nadat we samen gegeten hadden, was het tijd voor een feestje. Eén van onze neefjes was jarig geweest, en natuurlijk wilde de kleine grote man ook van ons heel graag een kadootje. We hadden een gezellig avondje bij schoonzus en zwager, en het kadootje werd door de jarige job met gejuich ontvangen. Leuk om de kinderen weer eens te zien, dat was blijkbaar ook wederzijds, want de stoeipartijtjes hielden maar niet op.
Thuisgekomen stonden we nog even in dubio. We hadden afgesproken de rest van het weekend in mijn liefvriendjes buitenhuis door te brengen, maar het was eigenlijk al te laat om dat hele eind nog te gaan rijden. We besloten dan ook snel om lekker thuis in bed te kruipen, en pas de volgende dag te vertrekken. Helemaal prima, want ik was ook wel erg moe eigenlijk…

Zaterdagochtend hebben we eerst heerlijk uitgeslapen, uitgebreid ontbeten in bed en we zijn rond het middaguur gaan rijden. Ieder in onze eigen auto, dat was dan wel wat ongezellig, maar logistiek kwam dat beter uit. Na een lange rit, mét file onderweg, kwamen we aan in het buitenhuis. Leuk om daar weer eens te zijn, op één of andere manier zorgt dat altijd voor een soort van vakantiegevoel, het weekend daar doorbrengen. We hebben onze spullen binnengezet en zijn toen naar een stad in de buurt gegaan. Daar zijn we begonnen met koffie en een broodje op een leuk terras, om later de stad in te gaan. Tja, we blijven het leuk vinden, samen shoppen…
 
Nadat we thuis hadden gekookt en gegeten, zijn we lekker op de bank gekropen met een goede film. Hoezo relaxte avond ? Heerlijk, filmpje, wijntje, hapje, gedempt licht, knus tegen elkaar aan op de bank, wat wil je nog meer ? Mijn liefvriendje en ik hebben ook niet veel meer nodig eigenlijk. Met niks hebben we het ook leuk samen. Waar we zijn is ook niet belangrijk. Samen voelen we ons overal thuis. Dat ontdekken we elke keer weer. Ook dit weekend werd dat weer duidelijk, zeker toen mijn liefvriendje schetste hoe hij ons zag over een paar jaar. Het was bijzonder om te ontdekken, dat ik datzelfde beeld ook al voor ogen had, op dezelfde wijze, in dezelfde setting… 

Ook de zondag hadden we van te voren al tot ‘relaxdag’ uitgeroepen. Nadat we eerst de ochtend lui in bed hadden doorgebracht, met een muziekje, internet, een heerlijk ontbijtje, koffie en elkaar, zijn we rond lunchtijd weer in de auto gestapt voor een heerlijk sauna-dagje. Hoewel het enorm druk was in het sauna-complex, en we wel erg lang moesten wachten op ons kopje koffie, hebben we wel enorm genoten. We hadden alle tijd, dus we konden diverse sauna-rondes maken. Tussendoor kwamen we heerlijk bij in het zwembad of op een luie bank met een drankje. We hadden ons diner ook daar gepland, dus toen de avond viel zijn we lekker samen gaan eten. Altijd lekker, eten in je badjas… En altijd lekker, een dagje sauna, hoewel ik deze keer snel last van de warmte kreeg… Later bleek dat ik waarschijnlijk al iets onder de leden had…

Toen het tijd werd om naar huis te gaan, was het inmiddels heel slecht weer geworden. Enorme regenval, harde wind, het was best gevaarlijk op de weg. Ik vreesde voor mijn rit naar huis, in mijn kleine lichtgewicht autootje zou het niet meevallen om heelhuids thuis te komen. Ik had al contact gehad met mijn lief, en verschillende scenario's bedacht en toen het weer zo slecht bleef kwamen we tot de conclusie dat het beter was als ik nog een nachtje bij mijn liefvriendje zou blijven, zodat ik de volgende morgen in ieder geval veilig naar huis zou kunnen.

Niet al te laat lagen we in bed, maandag was tenslotte weer een gewone werkdag. En wat me eigenlijk nooit gebeurt tijdens weekenden met mijn liefvriendje, was nu wel het geval. Ik werd op een gegeven moment wakker, en kon niet meer slapen… Ik voelde me niet lekker, kon ook niet rustig blijven liggen en omdat ik bang was om mijn liefvriendje wakker te maken, ben ik maar opgestaan. Ik heb een kopje thee gezet, heb even zitten Wordfeuden en zitten lezen, maar het onrustige gevoel wilde maar niet zakken. Intussen was mijn liefvriendje ook wakker geworden, hij had in zijn slaap gemerkt dat ik niet meer naast hem lag, en na even gekletst te hebben is hij weer ingeslapen en ben ik nog maar een kopje thee gaan maken. Na een tijdje voelde ik me wat beter en toen lukte het wel om verder te slapen. Maar het was een onrustig nachtje zo…

Maandagochtend riep de plicht weer. De wekker ging al vroeg, en na nog even knus te hebben gelegen samen, moesten we er echt uit. Een ontbijtje, een kopje koffie, de maandagmorgen-opstart-dingen, de week was weer begonnen. Ik heb mijn liefvriendje uitgezwaaid, ben toen gaan douchen en heb mijn spullen ingepakt, en toen was het ook voor mij tijd om te vertrekken. Gelukkig was het weer in de loop van de nacht beter geworden, dus de rit naar huis was een rustige. Thuisgekomen, en weer thuiskomen is ook altijd  heel erg fijn, bleek mijn lief thuis te zijn. Hij was ziek en voelde zich erg naar, blijkbaar hebben de kids, die vorige week ook ziek waren, hem toch aangestoken. Gelukkig had hij nog wel wat leuke dingen kunnen doen in de voorafgaande dagen. In de loop van de dag ging ik me ook steeds beroerder voelen, dus ’s avonds leek het thuis wel een echte ziekenboeg. Maar ja, tijd van het jaar, zullen we maar zeggen…

Ik heb een geweldig relaxt weekend gehad. Het was heerlijk om niets te hoeven, geen vastomlijnde plannen te hebben en te kunnen doen waar we zin in hadden. Onze fijne gesprekken en besproken toekomst-dromen zitten nog letterlijk in mijn hoofd. En weer ben ik enorm  dankbaar voor alle mogelijkheden die ik krijg, om mijn leven op deze manier te leven, met mijn gezin thuis enerzijds en met mijn liefvriendje anderzijds. Nu nog even snel opknappen, en ook deze week kan niet meer stuk ! Nu eerst mijn zieke lief maar eens een kopje thee gaan brengen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten