Alles is liefde !


zaterdag 8 september 2012

Er kan nog meer bij...


Ik heb ook altijd wat… Anderhalve week geleden nam een onbekend insect een paar hapjes uit mijn voet en been, en nu blijkt dat ie niet alleen gegeten heeft, maar ook wat heeft achtergelaten… het kreng !

Eerst dacht ik dat ik door een horzel te grazen was genomen, daar reageer ik ook nogal fel op. Ik had grote rode bulten, die enorm jeukten. Soms had ik er totaal geen last van en dan ineens kwam de jeuk en kriebel weer opzetten. Nou ja, dan smeer je wat extra met anti-jeuk-spul en verder besteed je er geen aandacht aan.

Tot gisternacht… ik werd wakker met verschrikkelijke jeuk en pijn op de plekken van de beten. Ik had het al een paar keer ingesmeerd,  maar het bleef maar jeuken. Ik voelde me ook helemaal niet lekker, was erg duizelig en misselijk, maar stond daar verder niet bij stil. Toen ik ’s ochtends wakker werd, deed het nog veel meer pijn. Ik schrok van wat ik zag… Mijn voet was helemaal dik en rood, de huid leek omhoog te zijn gekomen en het voelde of mijn voet in brand stond. De plek op mijn been was helemaal erg. De beet was donkerpaars, daaromheen zat een inwitte rand, en weer daarnaast zat een enorme dieprode plek, die helemaal was opgezet. Ook hier voelde ik dezelfde brandende pijn als in mijn voet. Ik voelde me ook erg beroerd. Dit kon niet goed zijn !

Na een telefoontje met de huisarts leek het haar toch slim even langs te komen op het spreekuur van de assistente. In eerste instantie wist zij er niet zo goed raad mee, en heeft de huisarts erbij geroepen. Die was, na enig nadenken vanwege het niet-helemaal-standaard beeld, wel zeker over wat het was: een tekenbeet. En wel door een besmette teek, dus de term ‘ziekte van Lyme’ viel ook meteen.

Dat heb ik weer… Ik heb voor drie weken antibiotica voorgeschreven gekregen en moet dan terugkomen. De ziekte van Lyme is een venijnige aandoening en moet goed behandeld worden. Ik hoop dus van harte dat de medicijnen afdoende werken, zodat ik er niets aan overhoud. Maar het ziet er nu nog maar akelig uit, en ik voel me nog steeds beroerd...

Pfffff… wat een gedoe zeg ! Maar ach, dat kan er ook wel weer bij…  

2 opmerkingen:

  1. Andre (veerman47)8 september 2012 om 10:50

    Kan maar een ding wensen , van Harte Beterschap en hoop dat de medicijnen je gauw er van af helpen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wijffie sterkte en goed je medicatie slikken liefs en kus

    BeantwoordenVerwijderen