Alles is liefde !


maandag 10 september 2012

Van alles wat


Weekenden zijn er om bij te komen. Om uit te rusten van een drukke week. Om energie op te doen voor alles wat in de volgende week komen gaat. Om plezier te maken. Om uit te gaan. Om tijd voor jezelf en je geliefden te maken. Om te praten, te lachen, te delen en te genieten.Om van alles te doen waar je doordeweek niet aan toekomt.

Afgelopen weekend had van alles een beetje. Zaterdag vierden we de verjaardag van derde. Het was prachtig weer dus we konden lekker buiten zitten. Een echt zomerfeestje was het, waarbij onze twee grote parasols te klein waren om iedereen een schaduwrijk plekje te geven. Bezoek van vrienden en familie, mijn liefvriendje was natuurlijk ook van de partij, gezellig kletsen en lachen en heel relaxt genieten van elkaar en het mooie weer. Een goed feestje dus !

’s Avonds hebben we samen met de jongste kids een werkelijk verschrikkelijk slecht tv-programma gekeken. Maar door het commentaar en de opmerkingen van de kinderen werd het een waar feestje. Wat hebben we gelachen ! Dat er serieus mensen zijn die hier elke week naar gaan zitten kijken. Zo slecht, zo plat, zo onzinnig… Dat zoiets uitgezonden mag worden… Maar goed, het zorgde wel voor een heel gezellige avond, dat dan weer wel.

Mijn liefvriendje bleef slapen, en mijn lief vond het goed dat ik bij hem sliep. Echt een kadootje was dat, want zo hadden we toch nog wat tijd met z’n tweetjes. Helaas werd ik ziek die nacht… Ik denk dat het een reactie op de medicijnen die ik moet slikken was, maar jee, wat heb ik een vreselijke buikpijn gehad. We hebben nog even op het punt gestaan de huisartsenpost te bellen omdat het zo heftig was (en vanwege de locatie van de pijn dacht ik nog even aan een blindedarmontsteking) maar gelukkig ebde het weg. Om na een paar uurtjes slaap weer terug te komen, zij het in minder hevige mate. Pfffff… Maar goed, ook dat ging weer over.

De dag begon laat. Door de nachtelijke ziek-zijn-perikelen hadden we niet goed geslapen natuurlijk en we zijn pas tegen de ochtend in een diepe slaap gekomen. Mijn lief sliep ook uit en de kids waren voor hun doen ook erg laat wakker. Opstarten met veel koffie dus… En toen moesten we opschieten, want we hadden nog een feestje. Mijn broer was ook jarig geweest en had ons uitgenodigd om op de koffie met taart te komen. Een uurtje later dan gepland waren we bij hem en zijn vriendin en kids. Ook daar was het gezellig.  Mijn liefvriendje was ook mee, de eerste keer dat hij mee ging naar een familiefeestje van mijn kant. Dat was best een beetje spannend, maar het voelde helemaal goed.

Gistermiddag moest mijn liefvriendje optreden. Als zijn grootste fan ging ik natuurlijk mee. De band speelde in een café, maar vanwege het extreem warme weer bleef iedereen buiten op het terras. Een beetje jammer, want het merendeel van de tijd stonden ze dus te spelen voor een lege zaal. Desalniettemin was het een leuk optreden. Met een lekker fruitbiertje erbij heb ik me goed vermaakt en hier en daar in de pauzes een gezellig praatje gemaakt met een aantal bandleden. Na het optreden en het opruimen verraste mijn liefvriendje me door te zeggen dat we nog even lekker uit eten zouden gaan. Op naar mijn eigen stad dus ! Daar was het nog gezellig druk vanwege een evenement en in de leukste straat van het centrum hebben we buiten op het terras genoten van een heerlijke maaltijd. Super om de dag zo samen af te sluiten !

Het was weer een fijn weekend, al was het een beetje jammer dat ik me niet lekker voelde. Alles wat je zoal doet in een weekend is wel aan bod gekomen. Ook praten.  Niet alleen met mijn liefvriendje heb ik fijne gesprekken gevoerd. Ook met mijn lief. Tussen alle bedrijven door hebben ook hij en ik weer veel gepraat dit weekend. Gesprekken die, ook al zijn het vaak herhalingen van eerdere gesprekken, heel nodig zijn. Heel waardevol ook. En soms moeizaam. Maar dat is niet erg. Praten is essentieel in een relatie. Zonder praten kom je tenslotte nergens. Dus ben ik blij met die gesprekken, hoe lastig ze soms ook zijn. 



Een leuk weekend vol variatie was het weer.
Met écht van alles wat...
En zijn dat niet de leukste weekenden ?
Dat bedoel ik !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten