Alles is liefde !


maandag 30 juli 2012

Even rustig aan

Het is stil in huis, zonder mijn lief en onze tweede. Maar die rust is ergens ook wel fijn. Na een hectische periode waren zowel mijn lief als ik daar allebei ook echt wel aan toe. Dat betekent niet dat ik nu al die dagen alleen met de kinderen ben. Mijn liefvriendje was al een nachtje, en nu het hele weekend bij me. Mijn lief en ik hadden dit vooraf natuurlijk besproken en het was helemaal prima. 

Woensdagavond zou mijn liefvriendje langskomen om mijn rubberlaarzen, die nog bemodderd en wel bij hem in de auto lagen, terug te brengen. Tijdens een telefoongesprek eerder in de week kwam spontaan het idee bij hem op om dan gezellig te blijven slapen. Nou, daar zei ik natuurlijk geen nee tegen !

Donderdagochtend is hij weer vroeg vertrokken, want er moest nog gewerkt worden en ik heb thuis de nodige klussen uitgevoerd. Lang niet alles wat ik van plan was is gebeurd, want ik heb de afgelopen dagen ook ruim de tijd genomen om bij te slapen, uit te rusten, na te denken en toe te geven aan mijn vermoeidheid en pijnklachten. Dat was namelijk ook best nodig…

Het weekend zouden mijn liefvriendje en ik samen doorbrengen. Vrijdagmiddag, veel vroeger dan ik had verwacht, stuurde hij me een sms-je. Zijn vakantie was begonnen en hij was onderweg. Gezellig !
Er moesten nog wat boodschappen worden gehaald en dingen worden geregeld, en natuurlijk zijn we zijn vakantie gaan inluiden met een lekker biertje op een zonnig terras.

Oudste, die in verband met de vakantie van haar vriendje’s ouders een paar weken bij hem bivakkeert, kwam gezellig thuis eten, en daarna zijn zij en ik samen een terrasje gaan pakken. Onder het genot van een lekker frambozenbiertje hadden we een goed gesprek. Er werden ons beiden dingen duidelijk, dingen die vaag en onbesproken waren gebleven en dat uurtje samen heeft ons allebei erg veel goed gedaan. 

Thuisgekomen hebben mijn liefvriendje en ik met derde, buiten in de tuin, een gezellig spelletje Triviant gedaan. We hebben een ‘familie-editie’ van het spel, maar derde pakte al snel de kindervragen erbij, die voor volwassenen vond hij te lastig en het duurde te lang vóór hij gewonnen had… ja ja… 

De volgende ochtend waren we eigenlijk van plan niet al te laat op te staan, maar ja, als de kids uitslapen, blijf je zelf automatisch ook langer liggen… En daar is ook niets mis mee ! Na de koffie, ontbijten en douchen zijn we boodschappen gaan doen. Derde ging gezellig mee en in no time waren we weer thuis met een paar goedgevulde boodschappentassen. Toen alles was opgeruimd zijn mijn liefvriendje en ik naar het reisburo gegaan. We hadden de dag ervoor al informatie ingewonnen over een leuke bestemming, en die middag zouden we meteen gaan boeken. Leuk ! In oktober gaan we samen lekker een (kort) weekje weg !

Toen dat was geregeld, stonden de jongens thuis al te popelen van ongeduld, want we zouden naar de dierentuin gaan. In één van de bekendste dierenparken was een avondopenstelling, waardoor je aan het eind van de middag ook nog eens voor de helft van de normale entreeprijs naar binnen mocht. Dat scheelt best, met vier personen. We hebben een paar heel leuke uurtjes doorgebracht in het dierenpark. Het was nog steeds mooi weer, daar boften we ook mee, derde en jongste hebben naar hartenlust gefotografeerd en gefilmd, we hebben gesmuld van koffie met gebak en later van een lekkere maaltijd, alle dieren zijn bewonderd en we hebben ontzettend veel lol gehad. Toen we redelijk laat in de avond thuiskwamen, waren we dan ook alle vier heel erg moe. Gelukkig hoefde er toen niets meer. De kids zijn redelijk snel naar bed gegaan en liefvriendje en ik zijn niet al te lang daarna, na een drankje, ook lekker in bed gekropen. 

Zondag… het regende, het waaide, het was een stuk frisser dan de dagen ervoor… wat doe je dan ? Wij niet zo heel veel ! Onze zondag was dus een hele luie. Joggingbroek en shirt aan, beetje bankhangen, af en toe een beetje doezelen, een goede film kijken, kletsen, eten en drinken, gezellig samen zijn… Zalig, zo’n dag ! 

Oudste kwam thuis eten, en ging snel daarna weer weg. De jongens waren met hun eigen dingen bezig. Wij hebben koffie gedronken en nog even samen onderuit op de bank gelegen om tv te kijken, en toen is mijn liefvriendje weer naar zijn eigen huis gegaan. We wilden best nog langer samen zijn, maar hij had nogal wat plannen die écht uitgevoerd moeten worden. Omdat wij onszelf goed kennen, was het dan ook echt verstandiger dat hij niet nog een nachtje zou blijven, maar naar huis zou gaan. Anders zou er van al die plannen helemaal niets terecht komen…

Een heerlijk rustig weekend was het dus. Ik heb er echt van genoten. Net als van de sms-jes van mijn lief en tweede, dat ze het zo enorm naar de zin hebben. Omdat ze hun foto’s direct op Facebook plaatsen, kan ik thuis een beetje meekijken, en meebeleven, heel leuk is dat. Morgen komen ze weer thuis. Dan is de rust ook weer voorbij, want dan moeten we ons gaan voorbereiden op onze gezamenlijke vakantie, de vakantie met ons gezin en dat van mijn liefvriendje. Een vakantie waar we allemaal heel erg veel zin in hebben. Lekker met z’n allen weg… Dat wordt een leuke week, en vast ook een heel bijzondere !

(even terugtellend zie ik dat dit blog nr. 298 is... Die 300e staat er, mezelf kennende, dus waarschijnlijk al vóórdat de #blogup op 12 augustus gaat plaatsvinden. Je kunt je natuurlijk nog steeds aanmelden ! Stuur een mail naar divakatinka@live.nl en je krijgt zo snel mogelijk alle info. Ik kijk er naar uit je te ontmoeten !)

1 opmerking:

  1. Hey Diva!

    Heel veel respect voor de wijze waarop jullie dit aanpakken. Amaai! Ik volg je blog nu al een tijdje, en doet deugd om te lezen. Wetende dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Soms ben ik wel nieuwsgierig hoe de mindere momenten lopen. Niet uit voyeurisme of zo, maar eerder om mijn eigen ervaringen op af te toetsen. Ik ben zo een beetje het 'liefvriendje' in mijn verhaal, en dat is soms best verwarrend.

    Hopelijk geraken jullie uit jullie hectische periode!

    veel liefst!

    BeantwoordenVerwijderen