Alles is liefde !


woensdag 4 juli 2012

Respect

Respect hebben voor anderen. Voor mij is dat enorm belangrijk. Een soort van rode draad in het dagelijks leven. En heel vanzelfsprekend.

Respect krijgen van anderen. Ook dat vind ik heel belangrijk. Niet gerespecteerd worden is een enorm vervelend gevoel. Het kan er voor zorgen dat je je heel klein voelt, en niets waard, niet serieus genomen. Uitgelachen zelfs.

Respect... iets waar ik erg over nadenk momenteel. Omdat ik het gevoel heb dat ik niet gerespecteerd word. Niet de moeite waard ben, en niet serieus genomen, zelfs belachelijk gemaakt word. Dat er over me heen gewalst wordt. En dat is, mild uitgedrukt, geen fijn gevoel.

Ik zit in mijn denk-modus en probeer één en ander op een rijtje te zetten. Te bedenken hoe ik hiermee om moet gaan. Of ik er iets aan kan veranderen. Maar tot nu toe doet het alleen maar pijn, en kom ik er niet uit...

3 opmerkingen:

  1. Hmm.. Tijd dat ik je weer eens een knuffel kan ...nog een paar dagen.... *smak*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt 'het gevoel' niet gerespecteerd te worden. Is dat ook zo?
    Waarom niet het gesprek aangaan met degene(n) van wie je het denkt?
    Wij vrouwen zijn een kei in aannames nl....
    (mannen ook, daar niet van)

    Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
    Hoeveel energie wil je steken in je druk maken hierover?
    Food for thought...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat is niet zo leuk! En waar word je dan niet voor gerespecteerd? Te maken met je levenskeuze? Als je op een eerlijke manier in het leven staat, met veel respect voor een ander, ... doen die anderen die jou niet respecteren, er uiteindelijk niet veel toe. Het zegt iets over hun, niet over jou. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen