Alles is liefde !


woensdag 25 juli 2012

Samen op reis

Vanochtend heb ik mijn lief en onze tweede uitgezwaaid. Zij zijn samen een weekje op vakantie. Wij hebben in ons gezin namelijk een leuke (nog wel heel nieuwe) 'traditie'. In het jaar dat de kinderen 18 worden, mogen ze met paps of mams mee op reis. Ze mogen zelf kiezen met wie, en waarheen. Toen onze oudste twee jaar geleden 18 werd, koos zij er voor samen met mij naar familie op Curacao te gaan, en we hebben toen samen een prachtige vakantie gehad. Heel bijzonder, om met één van je kinderen op reis te gaan.

Nu is het dus de beurt aan tweede, die in mei 18 is geworden. Omdat hij, net zoals mijn lief, erg geinteresseerd is in alles wat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft, heeft hij er voor gekozen om samen met paps naar Normandië te gaan. Ze gaan daar de beroemde stranden bezoeken en allerlei musea en bezienswaardigheden bekijken. Lief heeft een hotel geregeld dat als uitvalsbasis dient, en een mooie route uitgestippeld, zodat ze zoveel mogelijk kunnen gaan zien.

Vanochtend zijn ze dus vertrokken. De eerste enthousiaste sms-jes zijn al binnen, heel leuk om zo een beetje mee te reizen. Ik hoop dat ze net zo'n fijne vakantie zullen hebben als oudste en ik twee jaar geleden hadden en dat zij het samenzijn net zo fijn en bijzonder vinden als wij toen deden.

Daarnaast hoop ik dat mijn lief de rust en tijd vindt om na te denken. Deze week heeft hij zeker ook nodig om even tot zichzelf te komen. We hebben een drukke, hectische en heftige periode achter de rug, en dat is ook hem niet in de koude kleren gaan zitten. De rust die de komende week brengt, is dan ook heel fijn, en geeft hem de gelegenheid over verschillende zaken na te denken, om zijn gedachten en gevoelens op een rijtje te krijgen en uit te rusten van de afgelopen periode. Ik hoop dat hij er uit komt, en lekker uitgerust terugkomt... Maar bovenal hoop ik dat ze samen mateloos genieten !!

1 opmerking:

  1. Reacties via Twitter:

    ★ leuk om zo als kind je favoriete vakantie te mogen kiezen. Hoop dat de laatste opmerkingen ook goed komen.#liefoverdenktdezaken

    ★ Mooie blog xxxx

    ★ wat een mooi initiatief,ik wordt gewoon ontroert en stil van je blog,veel liefs..knuff

    BeantwoordenVerwijderen