Alles is liefde !


maandag 16 juli 2012

Going to the movies...

Ik ben dol op films, vooral arthouse, maar naar de bioscoop gaan komt niet heel erg vaak voor. Vaak is er geen tijd, gaan andere dingen voor of is een film alweer uit de bios voordat ik überhaupt weet dat ie draait... Arthouse films draaien ook vaak op tijdstippen die niet uitkomen, en de voorstellingen op wat gangbaardere tijden zijn meestal uitverkocht, dus last-minute naar de film lukt dan al helemaal niet. Jammer hoor, want het is zo leuk... Mijn liefvriendje was niet zo bekend met arthouse, maar dat is inmiddels wel anders. Hoe kan het ook anders, als zijn vriendin hem telkens meesleept of een goede film op DVD meebrengt...

Deze week zat ik maar liefst twee keer in de bios. Dat was boffen ! Ik ben met allebei mijn mannen naar een arthouse film geweest en beide waren prachtig. Met mijn liefvriendje heb ik, zoals ik al schreef, op mijn verjaardag 'The Intouchables' gezien. Een prachtige film die zorgde voor een brede lach en tranen van ontroering. Eén van de beste films die ik de laatste jaren heb gezien. Als je de kans ziet om er heen te gaan, doen !!

Zaterdag ben ik met mijn lief naar 'Le fils de l'autre' geweest. Ook een prachtige film, waarin de emotionele strijd van de twee hoofdrolspelers een schrijnend gevoel achterliet. Je voelde hun verscheurdheid als het ware. Ook deze film is een echte aanrader !

Behalve films in de bioscoop zien, vinden mijn lief, liefvriendje en ik het ook heerlijk om thuis op de bank film te kijken. Daarom komt het goed uit dat we inmiddels een flinke verzameling arthouse films hebben opgebouwd. Een avondje thuis en niks te doen ? DVD erin en genieten maar ! Heerlijk !

2 opmerkingen:

  1. Beste Katinka,

    Ik heb veel van je blogs gelezen, maar wat me opvalt is dat je zo weinig over je lief schrijft en je leven met hem thuis en met de kids. Ik zal het wel helemaal verkeerd zien, maar is er nog wel evenwicht tussen je liefvriendje en je lief?
    Kan je hier eens op reageren?

    Groetjes,
    Roderick van Ham

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roderick,

      ik ben eens terug gaan lezen in mijn blog, en kom toch echt heel wat blogs tegen die gaan over mijn lief en onze kids. Over wat ik thuis meemaak. Over de dagelijkse dingen. Natuurlijk zijn er veel blogs over de leuke weekenden met mijn liefvriendje, blogs over alle leuke dingen die we samen doen, en dat zijn er inderdaad nogal wat. Dus wellicht lijkt het alsof ik niet vaak schrijf over mijn leven thuis. Er is zeker wel evenwicht hoor ! Mijn basis ligt tenslotte bij mijn lief en kids, bij hen ben ik het vaakst. En ook met hen doe ik echt wel leuke dingen, die ik ook hier beschrijf. Mijn liefvriendje zie ik ook vaak, onze relatie is erg diepgaand en hij is niet 'een vriendje erbij'. Omdat we elkaar geregeld een weekend zien, en ik die weekenden meestal redelijk uitgebreid beschrijf, kan een vertekend beeld ontstaan, kan het lijken alsof mijn leven thuis minder vaak de revue passeert. Maar lees maar eens terug, dan zie je wellicht dat ook de liefde en het leven thuis echt wel aan bod komen. Dat is mijn basis, en die vergeet ik echt niet !

      Dank je voor je reactie, altijd goed als mensen kritisch meelezen !

      Verwijderen