Alles is liefde !


maandag 2 juli 2012

Camping-life

Wat een lekker weekend was het ! En gelukkig was het ook mooi weer, en da’s mooi meegenomen als je een paar dagen op de camping doorbrengt…

Dit weekend was het jaarlijkse kampeerweekend van de carnavalsband waar mijn liefvriendje al jaren deel van uit maakt. En ik mocht mee ! Met de hele club lekker een weekendje kamperen op een leuke camping niet al te ver van huis, heel relaxt en super gezellig. Ik heb me prima vermaakt in ieder geval !

Vrijdagmiddag ben ik, gewapend met een tas vol boodschappen én mijn reserve Senseo-apparaat (je kan niet zonder natuurlijk) naar mijn liefvriendje gereden. Er bleek voor die paar dagen een wel heel grote hoeveelheid spullen mee te moeten… Want niet alleen wij gingen kamperen, ook zijn twee zoons en het vriendinnetje van de oudste gingen mee. Hoe moest dat allemaal mee ? Tuinstoelen, beddengoed, onze tent, een aantal tassen, etenswaren... en de jongste zou ook met ons meerijden. Dat werd met twee auto’s rijden dus. Zwaar beladen en met een gezellig kletsende puber naast me vertrok het convooi… *grijns*

Eenmaal aangekomen op de camping was het al een gezellige boel, iedereen was er al en had zich geïnstalleerd. Terwijl mijn liefvriendje onze tent opzette (die van de kids stond gelukkig al), ben ik met de jongste iets te eten voor ons gaan halen, want dat was er natuurlijk bij ingeschoten. En toen kon het weekend beginnen. Het is een leuke club, die band van mijn liefvriendje. Ik loop natuurlijk ook al een tijdje mee en hoor er helemaal bij. Toen het wat killer werd ging de vuurkorf aan, en zo rond een knus vuurtje is het gezellig kletsen. Wij gingen niet eens zo laat naar bed, maar het is nog lang gezellig gebleven op ons veldje.

De volgende morgen werd ik belachelijk vroeg wakker. Het is altijd even wennen, slapen in een tentje, maar omdat wij, vanwege mijn fibromyalgie en omdat dat gewoon lekkerder slaapt (hoezo verwend…) twee matrassen hadden meegenomen, hadden we wel heerlijk geslapen. Maar 5 uur vond ik toch echt te vroeg… Ik heb me lekker nog een keer omgedraaid en heb nog heerlijk gedommeld. Uitslapen was er echter niet bij. Het was namelijk prachtig weer, en als de zon al vroeg aan de hemel staat, wil je op een gegeven moment echt die tent wel uit. Poeh, wat werd het warm !

Het Senseo-apparaat maakte al overuren en degenen die wakker waren zaten al snel lekker te ontbijten en koffie te drinken. Dat was ook het leuke van dit weekend. Iedereen was heerlijk relaxt, deed waar hij of zij zin in had en niets hoefde. De voorzieningen op de camping waren prima, dus ook het douchen was helemaal goed. Het sanitairgebouw was schoon en ruim, en we ontdekten zelfs een duo-douchehokje… Dáár hebben we natuurlijk meteen gebruik van gemaakt…

Het weer was zoals gezegd prachtig, de temperatuur liep op en het zonnetje bleef maar schijnen. Toch heeft dat ook z’n nadelen… Er was praktisch geen schaduw, behalve in de grote party-tent, maar daar ga je niet in zitten als het zo warm is. Dus de hele dag zaten we in de zon. Er werden spelletjes gedaan, mensen zaten in groepjes lekker te kletsen en, hoe kan het ook anders, er werd muziek gemaakt. Mijn liefvriendje kon niet meespelen omdat hij op vrijdagochtend een kies had laten trekken, dus wij zijn, met vrolijke klanken op de achtergrond, samen een heel leuk spel gaan doen, waarvan ik de naam nu dus al weer vergeten ben…  De aanwezige kinderen vermaakten zich met de enorme hoeveelheid lege bierflesjes.  Ze maakten er een prachtig mozaïek van, en bouwden later een fort van de kratjes. Naarmate de middag vorderde en de zon ontzettend haar best bleef doen, verschenen hier en daar wel erg rode neuzen en ledematen…  Liefvriendjes oudste en zijn vriendinnetje waren in ieder geval flink verbrand. Ook ik ben veel te lang in de zon geweest en ben aardig verbrand, en natuurlijk voelde ik dat veel te laat. Mijn huid is nog steeds knalrood en nogal pijnlijk. Au !

Zaterdag was barbeque-dag, dat hoort zo tijdens het kampeerweekend. Nu moesten wij die avond helaas weg, in verband met een optreden met mijn eigen band. Mijn liefvriendje en ik waren dus de eersten die vlees op de barbeque legden, want natuurlijk moest ik wel op tijd ter plekke zijn. Dat was jammer, want we moesten snel eten, en misten zo de gezelligheid van samen vlees braden en gezellig en rustig met elkaar eten en kletsen. Maar goed, dat was nu eenmaal zo. We hebben samen gegeten, ik ben me om gaan kleden en op gaan tutten en toen konden we vertrekken. We waren ruim op tijd voor het optreden en hadden zelfs nog tijd om met de hele club iets te drinken. Mijn lief was er ook al, hij heeft het geluid verzorgd, en het was fijn om hem te zien. Het optreden ging goed en het is een erg leuke avond geworden. Het was niet druk, maar wel heel gezellig, en de dansvloer was continu vol. Daar doen we het voor !

Direct na het einde van de laatste set zijn we weer weggegaan, terug naar de camping. Na een noodstop voor een overstekende kikker, en het parkeren van de auto, die zo laat het terrein niet meer op mocht, zijn we in het pikkedonker terug naar onze tent gelopen. En koud dat ik het had ! De hele avond was het warm geweest, maar het was aardig afgekoeld. In mijn dunne jurkje liep ik aardig te bibberen, ondanks de geleende jas van liefvriendje. Toen we op ons veldje aankwamen bleek dat nog niet iedereen sliep. Het vuur brandde nog en nadat we snel iets warms hadden aangetrokken, hebben we een stoel bijgeschoven om nog even gezellig iets te drinken. Lekker opgewarmd zijn we onze tent in gekropen, om wederom heerlijk te slapen.

Toen we zondagochtend wakker werden was er al enige bedrijvigheid op het veldje. Het koffie-apparaat stond weer hard te werken, de koelboxen kwamen te voorschijn en liefvriendje’s oudste ging zijn beroemde eieren bakken, zoals hij had beloofd. Of hadden wij nu gewoon gezegd dat hij dat moest doen ? Hmmm, dat ben ik dus even kwijt… *grijns*. Dit tekent meteen de sfeer van het weekend, heel veel gezelligheid, maar ook de nodige plagerijtjes over en weer. En iedereen moest daar aan geloven, ook ik. Gelukkig kan ik daar goed tegen, en ben ik zelf ook niet op mijn mondje gevallen.

Zo langzaamaan ging iedereen opruimen en werd een begin gemaakt met het afbreken van de tenten en het inpakken van de caravans. Het had zaterdagavond geregend, maar gelukkig waaide het zondag, zodat de meeste tenten al weer bijna droog waren voor ze ingepakt moesten worden. Terwijl mijn liefvriendje de tent inpakte, heb ik mijn auto opgeruimd. Tjonge, wat had ik er een puinhoop van gemaakt. Omdat we maar een klein tentje hebben, zijn alle spullen in de auto gebleven. Mijn koffertje, allerlei andere tassen, het lag allemaal op de achterbank, en er moest nodig weer enige orde in de chaos komen, voordat we weer huiswaarts konden. Maar het is gelukt. Alles paste er weer in, hoewel het leek of we met meer spullen terug gingen dan waarmee we gekomen waren.

Het veld raakte aardig leeg. Toen ook de grote party-tent was afgebroken, leek het in niets meer op het gezellige kampeerplekje van de afgelopen dagen. Gezamenlijk hebben we nog een lekker broodje knakworst gegeten, weliswaar onder de paraplu, want het was intussen gaan regenen en toen was het tijd voor afscheid.
Nadat thuis alle spullen waren uitgeladen, liefvriendjes jongste weer naar huis was gebracht en de tent te drogen was gehangen, hebben we de boel opgeruimd, koffie gezet en zijn lui onderuit op de bank gaan hangen. Ik was zo moe, dat ik bijna in slaap viel. Mijn liefvriendje had ook nergens meer zin in, behalve in een beetje naar de tv staren, dus zijn we lekker samen in bed gekropen. Voordat mijn liefvriendje naast me kon kruipen, sliep ik al… Bijna twee uur heb ik geslapen. Toen maakte hij me wakker, want we moesten nog eten en de hele boel weer inpakken.

Het was al laat toen we wegreden. Onderweg hebben we snel een hapje gegeten bij de grote gele M en zijn toen naar mijn huis gegaan. Mijn liefvriendje bleef gezellig slapen. Die avond was er namelijk een feestje bij zijn buren, en hij had geen zin in een hoop lawaai. Omdat hij natuurlijk net zo goed vanuit mijn huis kan gaan werken, was die afspraak zo gemaakt. En ik vond het wel heel gezellig... Na nog even wat drinken en kletsen met mijn lief en de kinderen, was het voor onze doen al vroeg stil in huis. De mannen moesten allebei heel vroeg op om op tijd op hun werk te zijn, en na zo’n weekend konden we allemaal wel wat slaap gebruiken.

Dus de wekker ging al vroeg vanochtend… *gaaaaap*. Mijn lief was al heel vroeg de deur uit (en uit zijn telefoontje even later bleek dat dat maar goed was, want hij stond al heel snel in een flinke file), mijn liefvriendje vertrok wat later (en had wonderlijk genoeg geen files onderweg). Ik vond het wel heel leuk, om allebei mijn mannen zo ’s ochtends door het huis te zien drentelen… 

Het weekendje kamperen is dus goed bevallen. Het weekend voor volgend jaar is al gepland, en ook dan zijn we weer graag van de partij. Leuk ! Ze zeggen wel eens dat samen kamperen de ultieme relatie-test is. Die hebben mijn liefvriendje en ik dan in ieder geval glansrijk doorstaan ! Gelukkig maar, want over drie weken mogen we wéér !

1 opmerking:

  1. Andre (veerman47)3 juli 2012 om 04:35

    Wat een heerlijk weekend , door het lezen was ik er een stukje bij....Zelf vroeger ook gekampeerd ,dus weet hoe leuk en ontspannen dit kan zijn.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen