Alles is liefde !


maandag 9 juli 2012

Héél vaak jarig...

Normaal gesproken ben je één keer per jaar jarig. Mijn verjaardag is pas aanstaande woensdag, maar ik heb ‘m al twee keer gevierd…tot nu toe...

De afgelopen week was druk, maar ook heel gezellig. Het weekendgevoel begon woensdagavond al, toen ik met een heel dierbare vriendin lekker een avondje uit eten ben geweest. We hebben heerlijk gegeten, en natuurlijk meer dan uitgebreid bijgekletst. Omdat we elkaar niet zo heel vaak zien, zijn die avondjes me heel dierbaar. Even weer op de hoogte raken van elkaars bezigheden en beslommeringen, soms even lekker bij elkaar zeuren en klagen, gewoon gezellig kletsen en lachen, ik word er altijd heel blij van…

Net zo blij word ik van de koffie-deets met leuke man... Donderdagmiddag hadden we weer afgesproken en omdat het zo warm was, had hij in plaats van de inmiddels beroemde 'kappoetsjino', heerlijke ijskoffie gemaakt. Wat een verwennerij ! Het is zó leuk om samen te kletsen, meestal hebben we aan een half woord al genoeg en de tijd vliegt altijd voorbij. Toen zijn vrouw er ook gezellig bij kwam zitten, hebben we met z'n drieën nog maar zo'n lekkere ijskoffie gedronken en fijn zitten praten en voordat ik het wist, was de middag al weer om. 

Donderdag en vrijdag waren drukke dagen thuis, er moest zowel binnen als buiten van alles gebeuren, want ik had een vol weekend voor de boeg. Een weekend dat begon met een treinreis op vrijdagmiddag, omdat ik mijn liefvriendje van zijn werk zou gaan afhalen. Omdat we niet het hele weekend met twee auto’s wilden rijden, en we die avond wat noordelijker een afspraak hadden, was dit het handigst. Nou ja, handig, ik vind reizen met het openbaar vervoer op zich geen probleem, maar ik moest maar liefst drie keer overstappen en had bij de laatste overstap ook nog een half uur vertraging. Maar goed, uiteindelijk is het allemaal gelukt, en konden we op weg naar onze afspraak.

Een waar culinair avontuur hebben we beleefd die avond… We hadden een afspraak in een restaurant dat de keus van onze mede-tafelers was en wat was dat een goede keus ! Een geweldig restaurant op een prachtige plek, met personeel dat er werkelijk alles aan deed om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken, en niet te vergeten, meer dan heerlijk eten. We hebben aparte gerechten en combinaties gegeten, alles was mogelijk, daarbij een heerlijk wijntje gedronken en zelfs de koffie nadien was geweldig. Ook de prijs-kwaliteit verhouding was prima. In het begin keken mijn liefvriendje en ik elkaar wel even aan, zo chique en uitgebreid eten zou wel heel wat kosten, maar dat viel ook alles mee. Een top-avond was het ! Heerlijk eten en gezellig gezelschap, wat wil een mens nog meer ?! Nou eh, nog een keer uit eten… ? Want dat stond ook voor de volgende avond weer op de agenda…

We waren laat thuis en hebben ’s ochtends heerlijk uitgeslapen en lang in bed gelegen. Pas tegen de middag zijn we een beetje aktief geworden, want we zouden de stad in gaan. Eenmaal in het centrum zei mijn liefvriendje plotseling dat hij er alleen op uit ging, en mij over twee uurtjes wel weer zou treffen. Wellicht kun je je mijn verbaasde blik wel voorstellen... Ik begreep al snel dat hij kadootjes ging kopen voor mijn verjaardag en het vieren van ons twee-jarig samenzijn komende week, dus ik had het hem al snel vergeven. Ik ben lekker op mijn gemak gaan shoppen. Na een half uurtje kwam ik hem tegen, hij zwaaide even vanuit de verte en weg was hij weer. Breed glimlachend ben ik ook weer verder gegaan, op zoek naar dé jurk. Die heb ik helaas niet gevonden die middag...

Na anderhalf uur, terwijl ik net in een pashokje met een ogenschijnlijk leuk, maar later erg tegenvallend jurkje stond te worstelen, belde mijn liefvriendje dat hij had gevonden wat hij zocht en weer naar mij op weg was. Gezellig, konden we tenminste samen weer verder. Na nog wat winkels te hebben bezocht, zijn we neergestreken op een leuk terras, alwaar we hebben genoten van een fris biertje en stokbroodjes met lekkere smeerseltjes.

Weer thuisgekomen ben ik even onderuit op de bank gegaan. Toen ik op donderdag in mijn tuin aan het werk was, heb ik mijn knie enorm bezeerd. Die knie protesteerde nu hevig, dus even languit was erg fijn. In de tussentijd is mijn liefvriendje snel wat boodschappen gaan doen, want we pakten op van alles mis. Daarna was het tijd om ons om te kleden, en af te reizen naar Antwerpen.

Daar hadden we afgesproken met mijn liefvriendje’s broer en zus en hun partners, mijn schoonfamilie dus. Een tijdje geleden hadden we afgesproken om de verjaardagen van mijn schoonzussen en mijzelf, die in een kort tijdsbestek vielen, gezamenlijk te vieren. En dan eens anders dan anders. Het leek ons leuk om met z’n zessen sushi te gaan eten. Een prima plan natuurlijk ! We hebben heerlijk gegeten, we hadden een grote verscheidenheid aan sushi laten aanrukken en hebben gezellig kletsend en lachend een flinke hoeveelheid heerlijkheden soldaat gemaakt. Na het eten was er nog een heel leuke verrassing.  Eén van mijn zwagers had geregeld dat het personeel al zingend voor ons drieën een toetje kwam brengen, mét vuurwerk. Zo lief !
Later zijn we nog wat gaan drinken in een te lawaaierige kroeg, en bedachten toen dat het leuk zou zijn om naar de kermis te gaan. Maar toen we al een flink stuk gelopen hadden, hadden we nog geen kermis gespot. Het werd al erg laat, en met het oog op onze plannen voor de volgende dag besloten mijn liefvriendje en ik het voor gezien te houden en hebben hartelijk afscheid genomen. We hadden op weg naar huis nog een fantastisch fijn gesprek samen, en zijn thuis doodmoe ons bed in gerold. 

Gisterochtend werden we eigenlijk te laat wakker… oeps, geen wekker gezet. Na een snel ontbijt en een nog snellere douche, hebben we de boel wat aan kant gemaakt en zijn naar mijn huis gegaan. Want vanaf half drie verwachtte ik bezoek, om mijn aanstaande verjaardag te vieren. En voordat het zo ver was moest ik echt nog wel wat doen thuis, en mijn liefvriendje moest nog werken.

Na de nodige klusjes en even omkleden stonden de eersten al op de stoep. Wat een leuke middag heb ik gehad ! Ondanks het feit dat er wat afzeggingen waren en lang niet iedereen er was, was het ontzettend gezellig. Heel bijzonder vond ik, dat naast mijn familie en vrienden, ook mijn drie lieve ‘social media’ vriendinnen er waren. Mijn BTPF4ffr met haar gezin was van de partij, mijn alles-vriendin met haar lieve man was er en zelfs mijn supervrouw-vriendin kwam met haar man, die ik nog niet eerder had ontmoet, gezellig meevieren. En dan ook nog alle drie met prachtige en hele lieve, persoonlijke kadootjes…

Na de bitterballen *grijns*, door mijn lief gemaakte soep en lekkere stokbroodjes, liep het feestje ten einde. Met een voldaan gevoel (en mega veel pijn in mijn knie) ben ik op de bank gekropen om samen met mijn lief en kids een in ons gezin favoriete film te kijken. Mijn liefvriendje moest helaas nog even werken maar zat gelukkig wel heel dichtbij… 

Nadat we (voor heel korte tijd gelukkig) afscheid hadden genomen en hij weer naar zijn buitenhuis was vertrokken, heb ik de film afgekeken en ben toen alvast aan dit blog begonnen. Met een heel fijn en warm gevoel, want het was weer een bijzonder weekend. Samen met mijn liefvriendje heb ik weer een fijne tijd gehad, en weer thuis, met iedereen om me heen, was ook méér dan heerlijk. En als je dan gaat opschrijven wat je allemaal weer hebt mogen meemaken, voel je je een heel rijk en gelukkig mens…


( en als ik even vooruit mag blikken; komende week is het ook weer feest ! Dan vier ik mijn verjaardag nóg een keer, en ook het twee-jarig samenzijn met mijn liefvriendje… Het kan niet op ! )

1 opmerking:

  1. Andre (veerman47)9 juli 2012 om 20:53

    Als ik je blog's lees krijg ik altijd het gevoel dat ik er ook bij ben.... Heerlijk om op deze manier deel genoot te zijn van je leven, dank je wel lieverd.
    Liefssss xx

    BeantwoordenVerwijderen