Alles is liefde !


maandag 2 april 2012

Relaxte hectiek

Een heel vol weekend, maar gelukkig voldoende momenten dat er even helemaal niets hoefde, en zijn dat niet de leukste weekenden ! Soms een race tegen de klok, soms alle tijd van de wereld, we hebben het allemaal gehad dit weekend…

Relaxt begonnen ben ik in ieder geval. Een heerlijk dagje sauna met een onwijs leuke en lieve Twittervriendin stond donderdag op het programma. We hebben genoten van een geweldig sauna-complex, met werkelijk alles er op en er aan, én van elkaars gezelschap. Tjonge, wat hebben we gelachen… maar ook heel serieuze gesprekken gevoerd. Echt een dag met een gouden randje. Zo bijzonder, dat je met iemand die je voornamelijk virtueel spreekt, zó’n klik hebt. Dus we gaan zeker weer een keer op herhaling…

Aan het einde van de dag ben ik richting mijn liefvriendje’s buitenhuis gegaan om ons weekend samen al lekker vroeg te beginnen. Snel snel hebben we een hapje gegeten, om daarna weer ruim een uur in de auto te gaan zitten. Last minute hadden we besloten om die avond naar het Polyamoriecafé in Houten te gaan. En wat een goed besluit was dat ! Het was een erg fijne avond, met mooie discussies en heel veel verschillende verhalen, bekende en nieuwe gezichten, en in real life kennismaken met lieve mensen wiens gezicht, net als het mijne, normaal gesproken achter een anoniem ava schuil gaat… Leuk ! 

Gezien de afstand, én het feit dat ik weer zo stond te kletsen zodat het wel heel laat was voordat we weer huiswaarts gingen, volgde een korte nacht. Voor mij was dat niet zo erg, maar mijn liefvriendje moest nog een paar uurtjes werken op vrijdag. Na een gezellig ontbijt is hij dus naar kantoor vertrokken en ben ik, hoe decadent, lekker terug in bed gekropen, om twee uur later pas weer wakker te worden. Na een kopje thee ben ik me maar nuttig gaan maken, heb de stofzuiger en poetsdoek gehanteerd en wat opgeruimd. Toen mijn liefvriendje thuis kwam, moest ik nog haasten, want het bleek dat we op een bepaalde tijd weer terug in Brabant moesten zijn voor een volgende afspraak… Ren, vlieg, haast, en hup weer in de auto. Mijn auto hebben we eerst naar mijn huis gebracht en toen gingen we met een vaartje naar de andere kant van Brabant, waar we gelukkig precies op tijd aankwamen.

Mijn liefvriendje was helaas nog niet klaar met werken, en terwijl hij het een en ander afmaakte, ben ik warempel zomaar op de bank in slaap gevallen… ik had blijkbaar wat in te halen… Heel laat gingen we boodschappen doen en voordat we aan tafel zaten, was de avond al half voorbij. De rest van die avond hebben we samen op onze tantrakamer doorgebracht, wat een oase van rust, heerlijk relaxt, en alle tijd en aandacht voor elkaar. Daar waren we ook echt wel aan toe…

Zaterdag stond een uitje gepland, we gingen met de carnavalsband op pad. Die middag hebben we kennisgemaakt met het fenomeen ‘city-golf’. Denk daarbij aan ‘boeren-golf’, maar hierbij was het de bedoeling om te golfen op verschillende plekken in het dorp, waarbij we ons per step van locatie naar locatie moesten verplaatsen (en waar ik nu nóg spierpijn van heb...). Super gezellig, ik zat in een meidenteam en we hebben enorm gelachen.
’s Avonds hebben we met z’n allen genoten van een goed verzorgd buffet. 

Tussen het middag- en avondprogramma door was er tijd om even naar huis te gaan. Terwijl ik wat rondrommelde was mijn liefvriendje druk in de weer, maar hij vertelde niet wat hij aan het doen was. Daar kan ik zó niet tegen… Wat later bleek dat hij wel een heel leuke verrassing had gepland, we zouden die avond, na het eten, samen nog iets gaan drinken in onze favoriete stad, en hij had geregeld dat we daar dan ook zouden overnachten ! Zo leuk ! Daarmee omzeilden we ook een avond vol lawaai, want de buren hadden een feestje, en onze ervaring daarmee was van dien aard, dat een nachtje ergens anders slapen dan wel heel prettig was… Dus op naar Antwerpen ! We hadden een prachtige hotelkamer, in een best wel chique hotel, echt super ! Na een drankje in de bar en met het plan om ’s ochtends vroeg op te staan, zijn we lekker gaan slapen.

 Dat vroege opstaan is niet gelukt, want we zijn gewoon allebei dwars door de wekker heen geslapen. Nou ja, dan maar wat later opstarten. Na een goed verzorgd en lekker ontbijt zijn we naar het centrum gegaan, om een bezoekje te brengen aan de Vogeltjesmarkt. Dat bracht een nostalgisch gevoel boven, want vroeger ben ik daar veel geweest… De vogeltjes en andere zielige diertjes waren er nog steeds, zij het in veel mindere mate dan vroeger. Verder was het aardig commercieel, en veel van hetzelfde, maar wel heel leuk om samen over de markt te slenteren. Even pauze in een alternatief tentje zorgde voor veel hilariteit. Ik had een superlekkere koffie, maar de bestelling van mijn liefvriendje viel iets minder goed uit… Hij had dan ook een groentesapje besteld, en zijn gezicht na de eerste slok sprak boekdelen… en ik moest hem gelijk geven, het was écht niet lekker… Gelukkig stond er voor die middag iets gepland, dat dat weer helemaal goed zou maken.

Toen ik jarig was (al weer even geleden), had ik van mijn poly-schoonfamilie een bon voor een high tea gekregen, en die hebben we zondagmiddag verzilverd. We waren al wat eerder dan gepland op de plaats van bestemming en zijn toen eerst een stuk gaan wandelen in het bos, het was tenslotte heerlijk weer. Bij terugkomst werd ons een heerlijke high tea geserveerd, met verschillende theesoorten en allerlei lekkere zoete en hartige hapjes fraai uitgestald op onze tafel. We hebben gesmuld ! 

Thuisgekomen hebben we nog een paar heerlijke uurtjes doorgebracht, even helemaal samen, om het drukke weekend weer rustig af te sluiten. Gouden uurtjes, zeg maar… Al redelijk op tijd zijn we richting mijn huis vertrokken, mijn liefvriendje heeft een enorm drukke week voor de boeg en om die fit te beginnen was het slim om eens niet al te laat in bed te liggen. Zeker na zo’n hectisch weekend, met eigenlijk veel te weinig slaap.

Wat hebben we weer genoten ! Van de mensen om ons heen, van alle leuke dingen die we hebben gedaan, van de heel mooie en waardevolle gesprekken die we weer hadden, van drukte en rust, en vooral van elkaar… 

(en weer thuiskomen was ook heel fijn… Oudste kwam net na mijn thuiskomst ook thuis, weer terug uit het buitenland, wat was het fijn om haar weer te kunnen knuffelen, zo’n week zonder haar is wel heel erg stil… Ze heeft een geweldige tijd gehad en van alles beleefd. Ook heel fijn was het om lekker even bij te kletsen met mijn lief, elkaar te vertellen hoe ons weekend was geweest en weer even te aarden.  Lucky me…)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten