Alles is liefde !


dinsdag 10 april 2012

Een heel fijn Paasweekend

Pasen een rustig feest ? Hmmm, het was redelijk druk deze Paasdagen, hoewel, deels was het toch ook wel weer heel relaxt. Ik heb het in ieder geval heel erg fijn gehad.

Vrijdagavond begonnen we al met een etentje. Mijn lief en ik zijn samen met twee bevriende stellen heerlijk én supergezellig gaan eten. Een bijzonder etentje was het wel. We hebben zowat de hele kaart geproefd… Het restaurant serveerde kleine gerechten, een soort tapas, en we hebben de keuze aan de chef overgelaten. Het resultaat ? De hele avond een rijk gevulde tafel, heerlijke hapjes, verrassende combinaties, lekkere wijn, zoete toetjes en een torenhoge rekening achteraf… Maar ach, je mag jezelf best een keer verwennen toch ?!

Zaterdag hadden mijn liefvriendje en ik een heel leuk verjaardagsfeest. Eén van de neefjes en het kleine nichtje waren jarig, en gewapend met kadootjes (natuurlijk allemaal roze voor de kleine meid) vielen we midden in het feestgedruis. De feestjes bij mijn liefvriendjes familie zijn altijd erg gezellig. Een boel drukte, met al die kleine mannen, maar wel heel erg leuk. Mijn liefvriendjes jongste was ook mee, leuk om hem ook weer eens te zien ! Na het eten zijn we naar mijn huis gegaan, om daar met een lekker drankje te beginnen aan de Paasdagen.

Zondagochtend hoorde ik al vroeg de deur van onze slaapkamer opengaan, jongste kwam kijken of ik al wakker was, want die dag was zijn dag. Dit was de dag van zijn uitje, samen met mij en mijn liefvriendje. We zijn dus maar vroeg opgestaan, om na een snelle douche, koffie en een broodje af te reizen naar Antwerpen, want dat was onze bestemming, om precies te zijn de dierentuin aldaar.

Gewapend met mijn liefvriendje’s camera (waardoor we dus weer een dierenfotoboek rijker zijn…) heeft jongste ons de weg gewezen in de zoo. We zijn begonnen met koffie met gebak, en omdat je van het bekijken van zoveel dieren en al dat slenteren toch wel trek krijgt, hebben we ’s middags nog maar eens aangelegd voor koffie met iets lekkers. Een iets minder voor de hand liggend koffiehapje was dat wel, want de heren wensten allebei een frietje… mét mayo. 

We hadden jongste beloofd in Antwerpen te eten, maar omdat het nogal ver lopen was naar een restaurant wat iets serveerde wat hij ook zou lusten, was de keus om bij McDonalds aan te leggen snel gemaakt. Het ging tenslotte om jongste, en dat vindt hij nu eenmaal lekker (en mijn liefvriendje vindt het ook geen straf…). We hebben een hele fijne dag gehad, het is zo fijn om te zien hoe jongste nu met onze poly-situatie omgaat, hoe hij is losgekomen, zeker naar mijn liefvriendje. Ik heb echt lopen genieten van die twee, zoals ze met elkaar omgaan, elkaar een beetje plagen en om elkaar kunnen lachen, heerlijk !

Onderweg naar huis zijn jongste en ik beide ingedommeld, je wordt best moe van zo’n dag in de buitenlucht. Eenmaal thuis heeft dat luie gevoel doorgezet. We zijn in joggingbroek op de bank geploft en hebben samen met de kids een mooie film gekeken. Later die avond zijn mijn liefvriendje en ik aan een serie op DVD begonnen, die ik al eens had gezien en prachtig vond, en graag met hem wilde delen. Toen mijn lief thuiskwam (die die dag een leuk feest mét barbeque had), zaten we net midden in het tweede deel. Het was al laat toen die aflevering geëindigd was, dus de rest houden we tegoed voor een volgende keer.

Gisterochtend was ik al weer redelijk vroeg wakker. We hadden een paasbrunch gepland. Mijn liefvriendje en ik zijn na even rustig wakker worden en een kop koffie om de dag goed te beginnen vast begonnen met de voorbereidingen, mijn lief bleef nog lekker even liggen en kwam ons later assisteren, hij is tenslotte de kampioen-brood-bakker bij ons thuis… Toen iedereen present was, hebben we een enorm gezellige brunch gehad. Heerlijk, zo’n volle tafel ! Het vriendje van oudste was er ook, dus we zaten met acht aan tafel. Dat gaf een hoop gekakel, grappen over en weer, gezellige plagerijtjes en heel veel plezier. 

De middag hebben we benut met het zoeken naar een leuke vakantie-bestemming. Dit jaar gaan we met twee gezinnen op vakantie, mijn lief en ik en onze kids, én mijn liefvriendje en zijn kids. Heel bijzonder, en ook best wel spannend. Het vinden van een leuke plek is gelukt, we hebben een enorm huis gehuurd in de Belgische Ardennen, waar we samen in augustus een week gaan vertoeven. We hebben er nu allemaal al zin in !

Na een heerlijke, door mijn lief met liefde gemaakte maaltijd, en nog even met z’n allen met koffie uitbuiken op de bank, eindigde een meer dan geweldig Paasweekend. Heerlijk om zo de feestdagen gezamenlijk te kunnen vieren !

2 opmerkingen:

  1. Andre (veerman47)10 april 2012 om 10:05

    In een woord fantastisch ,fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via Twitter:

    ★ Eindelijk tijd om op m'n gemak te lezen :-) Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo'n fijne Pasen hebben gehad lieverd #super

    BeantwoordenVerwijderen