Alles is liefde !


zondag 15 april 2012

Etentje met verlenging...

Na een gezellige ‘koffie-deet’ met leuke man op donderdag, een heel mooie avond met liefvriendje op diezelfde dag en een rommelige huishoudklussen-vrijdag, was het zaterdag tijd om alvast een voorproefje te nemen op de aankomende verjaardag van mijn lief.

Omdat hij niet van verjaardagen vieren houdt, had ik bedacht dat het leuk zou zijn om er dan samen even tussenuit te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag zijn we rond het middaguur afgereisd naar Zutphen. Via internet hadden we ‘blind’ een Bed & Breakfast geboekt. Altijd een gok, maar bij aankomst werden we erg verrast.

 
Onze kamer was gesitueerd op de eerste verdieping van een goed onderhouden, prachtig oud pand, met hoge plafonds en dito ramen, een imposante trap en een markante uitstraling. De kamer was niet groot, maar wel erg sfeervol en we hadden de beschikking over een enorme badkamer, ons eigen poedelhok thuis paste daar wel 3 keer in ! Aan alles was gedacht, een kan water met glazen, allerlei badproducten, lekker zachte handdoeken, een extra plaid, lectuur, een bloemetje op de kamer, het was op en top verzorgd.

Nadat we ons hadden geïnstalleerd, zijn we lekker het centrum ingegaan, dat maar op 15 minuten loopafstand lag. Zutphen is een gezellig stadje, met mooie panden en een leuke sfeer. We zijn begonnen met koffie met appeltaart en hebben daarna alle winkelstraatjes doorgestruind. Leuke winkels genoeg, en ik heb nog een leuk rokje op de kop weten te tikken. Altijd goed ! Wat later in de middag zijn we neergestreken in een gezellige kroeg voor een lekker biertje.

Daarna zijn we teruggegaan naar onze kamer, om even uit te puffen en om te kleden. Mijn lief heeft even geslapen, en ik heb me prima vermaakt met wat tijdschriften en wordfeud. Tegen zevenen zijn we terug gelopen naar het centrum. Ik had, naar aanleiding van een tip van mijn liefvriendje, die de stad een beetje kent, een tafeltje gereserveerd in een bijzonder restaurant. Vroeger was dit een bierbrouwerij, en de oude brouwketels staan nog steeds midden in het pand. Nog steeds wordt er één keer per week bier gebrouwen, in nieuwe ketels weliswaar, en ook die waren vanuit het eetgedeelte zichtbaar. Voor een bierliefhebber als mijn lief dus een waar walhalla !

Dat we ons in een bierbrouwerij bevonden was wel duidelijk, alle gerechten op de kaart waren met bier bereid, zelfs de toetjes ! Er was een gevarieerde kaart, het was uitermate goed betaalbaar en ook nog eens ontzettend lekker. Met een huisgebrouwen biertje erbij voor mijn lief en een wijntje voor mij was het dus echt genieten !

We hadden eerder die avond bedacht om na het eten nog ergens iets te gaan drinken, maar we hadden zoveel gegeten en gedronken dat we daar geen zin meer in hadden. We waren dus al redelijk bijtijds weer terug op onze kamer. Daar word je best moe van, van al dat slenteren, winkelen en eten ! En met een leuke film op tv kom je de avond ook heel goed door.

Zondagmorgen stond ik al redelijk vroeg onder de douche. We moesten de badkamer met andere gasten delen, en op deze manier was ik de eerste, hoefde ik niet te wachten, en kon rustig aan doen zonder dat anderen op mij moesten wachten. Om half 10 werden we in de woonkeuken verwacht voor een lekker ontbijt. Ook dat was goed verzorgd, lekker vers brood, allerlei soorten beleg, fruit, sap, thee, koffie, eitjes, yoghurt, ook nu was weer aan alles gedacht. We zaten aan tafel met de andere gasten, een paar op leeftijd, waarmee we gezellig hebben zitten praten. Na het ontbijt was het tijd om in te pakken, afscheid te nemen van de eigenaar en weer verder te gaan.

Vastomlijnde plannen voor de rest van de dag hadden we niet. Het leek mijn lief leuk om naar ’s-Heerenberg te gaan, en het kasteel daar te gaan bekijken. Prima plan ! Daar aangekomen ging bij mij het lichtje pas branden: ik was er al eerder geweest ! Een aantal jaren geleden heb ik daar eens opgetreden, tijdens een festival. Zo raar, dat ik daar pas weer aan dacht toen ik het kasteel weer zag ! We hebben een stuk gewandeld, helemaal om het kasteel heen, dat helaas nog niet open was voor bezichtiging en zijn toen neergestreken voor een kop koffie met iets lekkers. Het was leuk om daar weer eens te zijn, ik heb er destijds een erg leuke dag gehad…

Eenmaal verzadigd, en weer warm geworden, want het was best koud, zijn we weer naar de auto gegaan. Eigenlijk wisten we niet meer wat we verder zouden kunnen gaan doen. Het weer werkte ook niet mee, dus we besloten om lekker naar huis te gaan. De oudste kinderen waren tenslotte ook maar alleen thuis, en dan kon jongste ook wat eerder worden opgehaald van zijn logeerpartijtje bij oma.

Mijn lief’s verjaardag is dus leuk gevierd. Geen visite dit jaar, maar even lekker weg. Een extended etentje zeg maar, altijd leuk ! En er even uit is altijd fijn, zeker met een enorm drukke en hectische week voor de boeg…

1 opmerking:

  1. Andre (veerman47)15 april 2012 om 16:12

    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje. Heerlijk zo'n ongedwongen weekend samen. Heb mee genoten...van je blog dan.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen