Alles is liefde !


dinsdag 3 april 2012

Best moeilijk, polyamorie...

Ik heb een geweldig leuk leven en ben heel gelukkig met mijn twee mannen… maar het is lang niet altijd rozengeur en maneschijn natuurlijk. Als je polyamoreus bent, en twee relaties hebt, geniet je mateloos van enorm veel liefde. Van samen zijn met je partners, van gezamenlijk dingen ondernemen, van het feit dat er zoveel van je gehouden wordt…
Maar het is niet gemakkelijk…

Toen ik mijn polyamoreuze leven begon, nu zo’n twee jaar geleden, had ik er eigenlijk niet echt een voorstelling van. Ik had me zo bedacht dat ik, als ik een leuk vriendje zou vinden, gezellige dingen met hem zou doen, zo af en toe een dag, of een nachtje, met hem samen zou zijn, en dat was het dan wel. Dat was ook wat ik voornamelijk las en hoorde, zo ging het bij heel veel mensen. Gezellig een vriendje ‘erbij’. En met mijn eerste polyvriendje ging dat ook zo…

Maar toen werd alles anders… Ik ontmoette mijn liefvriendje en bij ons beiden sloeg al heel snel de vlam volledig in de pan, we werden smoorverliefd op elkaar. Voor we het zelf goed en wel in de gaten hadden, hadden we dagelijks contact en brachten we weekenden samen door. Onze relatie werd al snel heel intens en diepgaand. Heel anders dus, dan wat ik eerder had meegemaakt, en wat ik in eerste instantie had verwacht.

Het voelde goed, heel goed. Ook voor mijn lief. Hij accepteerde mijn relatie volledig, was blij voor me en vond het fijn om me zo verliefd en gelukkig te zien. Voor hemzelf hoefde het niet zo nodig, een relatie erbij, maar hij vond het prima dat ik dat wel had. Dat is allemaal nog steeds zo, en ik ben daar heel erg blij mee, en heb veel bewondering voor hoe mijn lief er in staat.

Natuurlijk vindt hij het niet altijd leuk… Ik ben regelmatig weg, ben druk met mijn muziek, doe leuke dingen met vrienden en vriendinnen, breng (soms heel lange) weekenden door bij mijn liefvriendje en heb tussentijds ook heel veel contact met hem. Allemaal tijd die ik dus niet met mijn lief doorbreng. En daar heeft hij het soms erg moeilijk mee. Daarbij komt dat de logistiek van ons hectische gezin ook veel tijd opslokt én dat ik niet altijd goed ben in het verdelen van mijn tijd, in het behouden van een goede balans… 

Momenteel gaat het niet zo lekker met mijn lief, en dus ook niet met ons samen. Nog steeds is er onnoemlijk veel liefde, daar ontbreekt het niet aan, maar we zijn elkaar af en toe een beetje kwijt. Mijn lief heeft het moeilijk momenteel, met van alles, zit met zichzelf in de knoop en dat heeft veel impact op hem en dus ook op onze relatie. Ik merk dat ik me daardoor ook wat terugtrek, waardoor we soms langs elkaar heen lopen. De balans is dan al snel zoek, en dat ligt dan weer bij mij.

We zitten dus in een lastige periode… ik heb er echter alle vertrouwen in dat het allemaal weer goedkomt, We houden tenslotte van elkaar, zijn al zo lang samen… We praten veel, dat is zo fijn. En al zijn zulke gesprekken soms ontzettend lastig en heftig, het feit dát we erover praten brengt ons steeds weer een stapje in de goede richting. Mijn lief en ik… we komen er wel uit ! Zeker weten !

9 opmerkingen:

  1. Yes, een blog over 'de schaduwkant' van polyamorie. ;-)
    En wel eentje die heel herkenbaar is voor iedereen die poly leeft.

    Dat 'terugtrekken' is iets waar ik ook toe neig en is zó niet goed...
    Goed te lezen dat jullie er over praten en dat het ondanks het heftige daarvan, constructief is. En hopelijk vinden jullie elkaar 'in between' want de poly-balans moet voor beiden goed voelen, anders is de één mega-happy en voelt de ander zich eenzaam en unhappy.
    Komt inderdaad vast goed, sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gesprekje op Twitter n.a.v. dit blog:

    ★ Wow...wat een openheid/eerlijkheid/liefde. Doet de rol van lief in jullie poly-leven ook meer tot zijn recht komen. Liefs xxx

    ➔ Die rol is immens groot, maar komt er in mijn blog niet zo uit idd. Als alles kabbelt, is er minder reden tot groot schrijven...

    ★ snap ik. Ik zie veel liefde: van lief voor jou door veel te gunnen. Van jou voor lief door het zo eerlijk en helder te zien X

    ➔ Het is idd zoals jij het ziet, vooral heel veel liefde. En die lastige dingen, daar komen we dus ook uit. Love is all... XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog meer Twitter-reacties:

    ★ Eerlijk, mooi #blog van vrouw die niet bang is vant leven te genieten.

    ★ Wat productief, 3 blogs in 2 dagen. #Polyamorie idd moeilijk soms. Het doet gewoon veel met jezelf en je partner.

    ★ Mooi blog, meis. Fijn dat je ook eens schrijft over je lief en wat het voor hem betekent. Veel blijven praten, komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nog zo'n lieve reactie:

    ★ Een knuffel voor jullie, Gelukkig is de liefde zo sterk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben beiden de bereidheid te geven, te luisteren, te leren en waar de bereidheid en wil is, is vruchtbare grond. Altijd.
    Liefs voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook via Twitter:

    ★ Dikke knuffel, lieverd. Jullie vinden elkaar wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Andre (veerman47)4 april 2012 om 11:16

    Ja , als man geloof ik wel wat je lief voelt. Al zou ik mijn relatie ook alles gunnen als ze er nog gelukkiger van wordt.Maar toch zou ik een "tweede" plaats voelen. Toch moet hij je delen... hoe veel hij het je ook gunt.De verliefdheid op je liefvriendje kon je niet stoppen meer, dat is heel normaal. Je hebt er alles aan gedaan om deze situatie te voor komen. Als je lief ook iemand zou hebben zou het veel makkelijker zijn.Lieverd ik heb absoluut geen kritiek hoor,want vind gewoon dat je het geweldig doet. Maar soms kun je het toch niet voor zijn . Maak even een rustpauze met je liefvriendje hoe moeilijk dat ook is en zorg dat je lief op de eerste plaast komt. Jullie komen er wel uit, want het is zo zonde als je uit elkaar groeit.
    Veel wijsheid en vertrouwen in elkaar toegewenst,
    Liefs Andre

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superblog, respect! Wilde je gaan volgen maar gaat niet helaas, kan de 'volgme button' nergens vinden. Groetjes Sabrina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sabrina ! Er is inderdaad geen 'volg me'button, maar volgen kan wel, via RSS Feeds. Klik op 'Een diva met twee mannen', scroll naar beneden en onderaan vind je: 'Abonneren op: berichten' Klik daarop dan wordt je automatisch doorgestuurd en kun je je opgeven. Nieuwe blogs worden dan gemeld in je mailbox.
      Leuk om je te mogen verwelkomen !

      Verwijderen