Alles is liefde !


maandag 25 maart 2013

Even bijtanken

Ik ben een rijk en dankbaar mens... Dat zeg ik wel vaker, en ik meen het uit het diepst van mijn hart. Zelfs nu, in deze moeilijke tijd. Omringd door heel veel liefde, vriendschap en steun ben ik in staat het hoofd redelijk recht en opgeheven te houden. Ik heb het geluk dat ik regelmatig even bij kan tanken. Even tijd leuke dingen, en voor gewoon niets hoeven. Zo fijn dat het kán !

Ook dit weekend kon dat. Ik ben weer bijgekomen van allerlei perikelen en kan weer fris de week in. Ik zeg niet snel dat het zwaar is, maar deze periode gaat me bepaald niet in de koude kleren zitten. Mijn lijf sputtert aardig tegen, want ondanks de revalidatie en de wijze lessen die ik daar heb geleerd, ga ik ongemerkt regelmatig over mijn grenzen. En de drukte in mijn hoofd is ook niet bevorderlijk voor de rust. Maar ja, dat kan bijna niet anders nu. Er moet zoveel gebeuren...

Gelukkig begrijpen mijn kids dat het soms even heel veel is en vinden ze het geen probleem dat ik dan wat tijd buiten het gezin, met mijn liefvriendje, doorbreng. Ik ben ze daar dankbaar voor, want het is voor hen ook heel moeilijk allemaal. Ik ben er zo veel en vaak mogelijk, maar heb die tijd voor mezelf ook nodig. Aan de ene kant vind ik dat heel egoïstisch van mezelf en voel ik me daar schuldig over. Maar aan de andere kant houd ik het op deze manier beter vol en kan er in de tijd dat ik thuis ben, meer voor ze zijn. Wel een pittig dilemma soms...

Afgelopen weekend was heerlijk. Er was enige drukte vanwege een optreden met mijn band op zaterdagavond, waardoor weer de nodige kilometers gemaakt moesten worden, maar de rest van de tijd was heel relaxt. Het optreden was erg leuk en gezellig. Mijn liefvriendje was samen met mijn moeder gekomen (hoe bijzonder is dat, hij had zelfs van te voren bij haar gegeten !), en na afloop hebben we haar thuisgebracht en ben ik, na een kopje koffie, weer met hem meegegaan.

Voor de zondag hadden we niets gepland. Heerlijk ! We hebben uitgebreid uitgeslapen, op ons gemak in bed ontbeten en ons favoriete programma gekeken. Toen moesten we ons even haasten, want mijn liefvriendje had iets toch bedacht voor de middag. Altijd leuk, een verrassing ! Pas toen we op de plaats van bestemming waren, kreeg ik te horen wat we gingen doen. Lekker naar de film ! We hebben een indrukwekkende arthouse film gezien, zijn daarna nog ergens een drankje gaan doen en toen weer terug naar huis gegaan.

We hoefden niet te koken, want er was nog over van vrijdagavond en we hebben allebei met een bord achter de laptop zitten smullen. Die laptops stonden er niet voor niets, want we zijn plannen aan het maken voor de zomervakantie. Na het eten was het al weer tijd om op te ruimen en in te pakken. Zo'n weekend vliegt voorbij !

Ik bof dus, dat ik de tijd mag nemen om bij te tanken. Het is nu maandag, het begin van een drukke week. Ik heb er al een drukke ochtend op zitten en de dagen die komen zijn zo mogelijk nog voller gepland. Er moet van alles... Maar hey, dankzij mijn bijtank-momenten kan ik er weer helemaal tegen aan !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten