Alles is liefde !


woensdag 8 februari 2012

Twijfel

En dan weet je het even niet meer
Van alle kanten krijg je het gevoel
Dat wat je zegt en doet niet goed is
Dat wat je voelt er niet mag zijn
Dat jouw gevoel niet begrepen wordt
En als lastig wordt ervaren

Ben je echt zo verkeerd bezig ?
Ligt het allemaal aan jou ?
Mag jij dan niets bij een ander leggen ?
Het wordt steeds bij jou teruggelegd
Waardoor je steeds meer aan jezelf twijfelt
Het ligt dus écht alleen aan jou...?

Verdrietig, machteloos en eenzaam
Probeer je hier weer uit te komen
Wat je ook zegt, wat je ook doet
Steeds weer stuit je op onbegrip
Op het feit dat jij het fout doet
Dat dat wat je voelt gewoon niet klopt

Je worstelt stilletjes maar door
Met een hart vol pijn en angst
Maar je gaat er voor, zo lang als nodig
En probeert het tij te keren
Zodat de orkaan die nu in je woedt
Weer dat fijne warme briesje wordt...

6 opmerkingen:

  1. Reacties via Twitter:

    ★ Je gedicht raakt me. Herkenbaar, die worsteling. Jij ook veel sterkte! Ik stuur je veel liefs en een knuffel, xx

    ★ Heb je blog gelezen. Ja het leven is moeilijk als je veel tegenwind ondervind. Gewoon je eigen weg bewandelen. Jij alleen kan bepalen wat goed voor je is en anderen blijven toch (ver)oordelen op hun manier die jou soms pijn doet. Gewoon je eigen gevoel volgen. Genieten dus.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw gevoel is van jou en van niemand anders. Goed of fout zijn de oordelen die we eraan hangen. Er is geen goed of fout, er zijn alleen maar acties en gevolgen, ervaringen dus... Sterkte meid! En twijfel, dat zegt ook iets over behoedzaamheid. Mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom herkenbaar!!! Als ik loopt te twijfelen in alle eenzaamheid bedenk ik mij altijd dat ik er tenminste over nadenk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Katinka,
    Wat mooi en ook herkenbaar, dank je wel. Ik wil je even laten weten, dat ik zo blij ben met jou en jouw blogs. Ik heb er veel aan. Ik stuur je ook nog weleens een mailtje met mijn persoonlijke verhaal. De dingen in de reacties, die anderen hierboven schrijven, zijn maar al te waar. Twijfel is ook zelfreflectie en niet per se alleen verkeerd en negatief. Bewandel inderdaad je eigen weg en laat je niet onzeker maken door de vaak kortzichtige mening van anderen. Ga voor de liefde! Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij twijfel niet inhalen... (zij mijn rij instructeur altijd)
    en verloochen je (eigen) gevoel niet! (dat zij hij overigens niet)

    BeantwoordenVerwijderen