Alles is liefde !


maandag 6 februari 2012

Borrul-deet

(Voor de niet-Brabanders onder ons, ik bedoel dus ‘borrel-date’...)

Afgelopen vrijdagavond was het dan toch gelukt, een afspraak voor een gezellige borrel met die leuke man. We hadden afgesproken in de foyer van een theatercomplex in de buurt, omdat we daar rustig zouden kunnen praten. Niet dus… het was echt enorm druk, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken.

Ik was door omstandigheden wat later dan gepland, en leuke man had gelukkig al twee lekkere stoelen weten te veroveren. Ik moest eerst even uitpuffen met een kopje thee, na de lange rit van die middag en nog meer drukte vroeg in de avond. Het gesprek kwam meteen al gezellig op gang. We hadden elkaar meer dan genoeg te vertellen, en hebben wederom ontzettend veel lol gehad. Onder het genot van een heerlijk hapje en een lekker drankje hebben we uren zitten kletsen. (We waren zelfs op een gegeven moment de laatste gasten, en werden vriendelijk verzocht te vertrekken, omdat het complex ging sluiten, dat zegt genoeg over hoe gezellig het was !).

Al snel kwam het gesprek op polyamorie, en we hebben elkaar verteld wat dat voor ons betekende, wat we er mee doen en willen en natuurlijk heb je het dan ook over de moeilijke kanten. Leuke man en ik hebben een erg leuke klik, dat wisten we natuurlijk al, en dat werd op deze avond ook weer bevestigd.  Voor mij geldt, dat ik heel gelukkig ben met mijn twee relaties, en er geen derde bij wil. Ik zou het ook niet kunnen, omdat ik bang ben dat er dan heel veel zou veranderen in mijn bestaande relaties, dat die zouden inboeten aan kwaliteit én kwantiteit, en dat wil ik niet. Leuke man weet dat en respecteert dat ook, en dat maakt het praten erover heel relaxt.

Desalniettemin is de klik er overduidelijk, en ik heb zo het idee dat uit dit contact een heel mooie vriendschap aan het ontstaan is... We hebben in ieder geval afgesproken zeker vaker gezellig een avond samen te ‘borrul-deten’.  En dat virtuele contact in dialect, dat houden we er natuurlijk ook in, dat is ‘egt veuls te leuk om meej op te houwe war’… *grijns*

1 opmerking: