Alles is liefde !


maandag 6 februari 2012

Jongste's dagje uit

Jongste wilde het al zo lang, en zo graag… een dagje naar de Winter-Efteling… Het moest er dus eindelijk maar eens van komen. 

Met Sinterklaas was het familie-kado ‘een dagje uit met z’n allen’, dus leek het jongste een goed idee om dat nu te verzilveren, en met het hele gezin, én mijn liefvriendje, gezellig naar de Efteling te gaan. Toen bleek dat op het moment dat we het er thuis over hadden en een datum prikten, mijn liefvriendje een afspraak op diezelfde dag maakte, die hij onmogelijk af kon zeggen, was jongste erg teleurgesteld. Hij vond het echt heel erg dat we niet met z’n allen konden gaan…

We hadden natuurlijk een andere datum kunnen prikken, maar de Winter-Efteling ging de laatste dagen in, dus andere mogelijkheden hadden we eigenlijk niet. Dus hebben we besloten om het toch door te laten gaan, helaas zonder mijn liefvriendje, maar helemaal niet gaan was nog teleurstellender voor jongste. (Helaas gingen de twee oudsten op het laatste moment ook niet mee, dus het verzilveren van het familie-kado is eigenlijk niet eens gelukt, jammer hoor…).

Gisteren was het dus zover… Het weer werkte in ieder geval erg mee, sneeuw tijdens de Winter-Efteling is wel heel erg leuk. Koud was het wel, dus we zijn regelmatig ergens naar binnen gegaan om even op te warmen. Het was niet druk, alle attrakties konden zonder wachttijd bezocht worden, wat maakte dat we sommige dingen dan ook meerdere keren hebben gezien en gedaan.  

Het was heel gezellig, de kids hebben zich prima vermaakt, en mijn lief en ik dus ook. We hebben het hele park doorkruist, en genoten van al het moois wat de Efteling biedt. Af en toe een warm drankje, een warme hap, even uitrusten en weer verder, maakten onze dag helemaal af.

Bij thuiskomst was mijn liefvriendje er, hij kwam gezellig nog even langs en at een hapje met ons mee, wat ik natuurlijk heel fijn vond. Omdat jongste het zo zielig vond dat mijn liefvriendje ons dagje Efteling, ook één van zijn favoriete uitjes, had misgelopen, had hij een klein kadootje voor hem gekocht, wat met blijdschap werd ontvangen, zo leuk !

Jongste heeft grote stappen gezet. Hij vond het heel moeilijk, mijn tweede relatie, mijn weg zijn als ik afspraken met mijn liefvriendje had, maar de laatste tijd gaat dat zoveel beter. Jongste en ik praten er regelmatig over, hij zegt wat hij lastig vindt, ik luister naar hem en leg hem dingen uit, net zoals mijn lief dat doet en het lijkt er op dat hij het nu gewoon geaccepteerd heeft, en het ‘oké’ vindt. Het allermooiste vond ik nog dat jongste voorstelde om, nu mijn liefvriendje niet mee kon, met z’n drietjes een dagje uit te gaan, hij, ik en mijn liefvriendje dus. Ik was erg verrast en ontroerd door dat voorstel. Binnenkort plannen we een keer zo’n dagje uit. Het leuke is dat de heren al weten waar we heen gaan, onafhankelijk van elkaar stelden ze namelijk hetzelfde voor…  Zó blij ben ik hiermee !!
En zó trots op jongste !!

Ons dagje Efteling was super leuk ! En het uitje dat we nu dus nog in het vooruitzicht hebben, wordt dat zeker ook ! Heerlijk dat het allemaal zo loopt !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten