Alles is liefde !


maandag 13 februari 2012

Gezelligheid kent geen tijd ...

Gezellig ! Een woord dat vaak terugkomt in mijn blogs. Een woord dat ook een wel heel goede algemene omschrijving is van mijn afgelopen weekend.

Want gezellig was het, het weekend met mijn liefvriendje. Omdat hij het momenteel ontzettend druk heeft met werk, begon ons weekend wat later als we hadden bedacht. Tegen etenstijd was ik vrijdag bij hem en na de boodschappen en lekker samen eten, was het tijd voor een feestje ! Volgende week is het carnaval en er zijn nu al een heleboel voor-feestjes. Dat betekent dus spelen met de carnavalsband en ik ga dan ook lekker mee op sjouw.

Op drie locaties moesten we zijn, op drie verschillende bals. En zo kwam het dat we dus ook terecht kwamen op het zogenaamde BEF-bal... Jaha, ik moest ook even denken… Gelukkig bleek deze ietwat vreemde term de afkorting te zijn van de naam van een carnavalsclub, en betekent het niets anders dan ‘Bier En Friet’… Krijgt zo’n feestje toch weer gewoon het predikaat ‘carnavalsbal’, *proest*…

Een heel gezellige avond was het. Omdat we allebei wel zin hadden in een biertje, hadden we tevoren al besloten de auto te laten staan en te voet naar huis te gaan. Maar we hadden er even niet aan gedacht dat de temperatuur die nacht tot beneden -10 zou zakken…
Brrrr, wat was het koud !
Toen we bijna thuis waren besloot mijn liefvriendje dat hij honger had… Gelukkig was de plaatselijke shoarma-tent nog open, en gewapend met een broodje shoarma voor hem en een lekker frietje voor mij hebben we het laatste stuk naar huis snel afgelegd. Da’s toch altijd lekker, zo’n vette hap na een feestje met wat biertjes…

Zaterdag was ook weer zo’n gezellige dag. Eerst hebben we natuurlijk uitgeslapen. En toen was het tijd om lekker de stad in te gaan om te gaan shoppen. Altijd leuk ! De avond stond in het teken van uitgaan, we zijn lekker samen op stap geweest. Een lekker drankje, een smakelijk hapje erbij, muziek, kletsen met gezellige mensen, helemaal goed. Het was zo gezellig, dat het wel heel erg laat was voor we weer thuis waren. Het was technisch gesproken al ochtend toen we eindelijk ons warme bed in doken…

En dan is zo’n zondag wel heel erg kort, want natuurlijk slaap je dan eerst lekker uit. En ontbijt je uitgebreid in bed. En ga je op je gemakje eens wat rondrommelen. En heb je gewoon een lekkere luie dag. En daar zijn mijn liefvriendje en ik heel erg goed in !
Spontaan borrelde ’s middags het plan op om ’s avonds naar de film te gaan. En we hebben weer een hele mooie arthouse film gezien. Lekker hoor, onderuitgezakt in een luie bioscoopstoel genieten van een erg goede film. Weer thuisgekomen hebben we de laatste dingen in huis opgeruimd, allebei onze spullen gepakt en nog even lekker samen na zitten genieten van het heerlijke weekend. 

Heel laat vertrokken we allebei, ik naar huis, mijn liefvriendje naar zijn buitenhuis. Tijdens de rit hebben we aan de telefoon nog lekker zitten kletsen. Normaal rijden we samen, maar deze keer dus niet. Maar gelukkig is er telefoon, en dankzij de technologie kunnen we allebei veilig handsfree bellen. 

Een weekend met alleen maar gezellige dingen was het dus. We hebben er weer allebei mateloos van genoten. En nu op naar carnaval… Dit jaar ga ik, naast mijn eigen drukke carnavalsactiviteiten, ook twee avonden met mijn liefvriendje op stap in zijn dorp, en komt hij twee middagen een kijkje nemen in ons dorp. We kijken er al enorm naar uit ! Dat wordt zeker en vast ook heel gezellig !!

1 opmerking:

  1. Ik kan er zo van genieten als anderen ook genieten. Wat een energie om op deze gladde maandag weer zo'n fijn blog te schrijven.Gezelligheid en genieten is de enigste manier om lekker in het leven te staan.Je blijft er lekker van in je vel zitten. Jammer dat voor veel mensen dat er niet in zit en ze zich door zorgen , vaak uit een ver verleden , laten meeslepen naar een depressief leven. Ik zou ze graag helpen , maar ik weet als geen ander dat ze dat alleen maar zelf moeten doen. De middelen er voor kunnen we alleen maar aanrijken. De ander waarderen zoals hij of zij is zou al een heleboel oplossen.
    Fijne week weer, Liefs

    BeantwoordenVerwijderen