Alles is liefde !


woensdag 22 februari 2012

Carnaval, the day after...

Woensdagochtend, stand van zaken na 5 dagen carnaval: stem volledig kwijt, snipverkouden, pijn in mijn lijf, slaaptekort en een huis dat er uit ziet of er een bom in is ontploft, maar wat was het weer een geweldig feest !!
Vijf dagen feest, vijf dagen lang alles op z’n kop, hossen, zingen, dansen, bier drinken, vette happen eten… Maar ook werken, regelen, van alles in de gaten houden en zorgen dat anderen het enorm naar de zin hebben. Die mix heeft er voor gezorgd dat mijn carnaval weer een heeeeel leuke was dit jaar !

Vrijdag ben ik al begonnen, samen met mijn liefvriendje. Gezellig eten, samen met zijn oudste zoon en diens vriendinnetje. Op stap met de carnavalsband, spelen op diverse locaties, en diep in de nacht met z’n allen aan de gebakken eieren. Een kort nachtje volgde, want de volgende ochtend werden we gewekt door diezelfde oudste zoon, die behalve lekkere macaroni, ook heerlijke gebakken eieren maakt… Een goed begin van de dag dus. Na dat stevige ontbijt ben ik weer huiswaarts gegaan, want ’s avonds moest ik ‘werken’. Net als andere jaren ben ik ook dit jaar druk geweest met het mede organiseren en in goede banen leiden van het jeugdcarnval in mijn woonplaats. Zelf feesten stond dus op het tweede plan, maar gelukkig was ook daar voldoende tijd voor. 

Zondag was een super leuke dag ! We kregen bezoek van mijn BTPF4ffr, die samen met haar man en kids gezellig een dagje kwam carnavallen. Zo gezellig ! Na de koffie, mét taart en Bossche Bollen, en een lekkere lunch, zijn we met z’n allen naar de optocht gaan kijken. Brrrr, wat was het koud. Regen, sneeuw, wind, maar gelukkig later ook de zon, zodat we toch nog zonder paraplu van de optocht hebben kunnen genieten. Weer thuisgekomen was het tijd voor soep, altijd goed om weer op te warmen.

’s Avonds is mijn BTPF4ffr met me mee gegaan om ook de hele avond mee te werken, wat ik wel heel gezellig vond natuurlijk, en super lief ! De mannen zijn, toen de kids sliepen, ook samen op stap gegaan. Derde was zo lief om op te passen, dus dat kon gelukkig. Zo af en toe waaiden ze eens bij ons binnen om een kijkje te nemen en gingen dan weer verder om lekker een biertje te gaan drinken. Zo hadden we dus allemaal een heel leuke avond. Eenmaal thuisgekomen hebben we, onder het genot van een enorme schaal bitterballen en een drankje, nog lang zitten kletsen. Heel laat kropen we pas onder de wol.

Maandag opstarten ging dus niet echt heel erg soepel… Toch waren we al redelijk op tijd weer uit bed. Toen we aan tafel gingen was het al te laat om nog van ontbijt te spreken, dus hebben we er maar een brunch van gemaakt. Mijn liefvriendje was intussen ook gearriveerd, en ik heb echt zitten genieten van die volle tafel, met allemaal dierbare mensen en een heleboel gelach en gezelligheid.

’s Middags namen we afscheid van onze logées. Wat was het leuk dat ze er waren ! Bij ons ging het feest gewoon weer verder. Samen met mijn lief en liefvriendje ben ik gezellig de stad in gegaan om daar naar de optocht te gaan kijken. Jammer dat niemand ons had verteld dat de route veranderd was… Wij stonden op een gezellige plek, maar de optocht kwam maar niet. Op een gegeven moment kregen we in de smiezen dat er een andere route werd gevolgd. Uiteindelijk hebben we dus eerst het einde, en later het begin van de optocht gezien. Ach ja, met carnaval staat toch alles op z’n kop, dus het maakte niets uit. Het was toch wel leuk !

Daarna ben ik weer met mijn liefvriendje meegegaan. Ik had die avond vrij en kon zodoende zelf op stap ! Goed en wel op weg bleek dat ik iets was vergeten thuis en we moesten dus omkeren. Later dan gepland kwamen we thuis, ik zou koken die avond, dus het was nog flink aanpoten om alles op tijd klaar te krijgen. Gelukkig had mijn liefvriendjes oudste zoon de boodschappen al gedaan en de nodige voorbereidingen getroffen. Het was erg gezellig,  zo met z’n allen eten. Ook mijn liefvriendjes broer was er, mét de twee kleine neefjes, super leuk !

’s Avonds moest er eerst nog op twee locaties getoeterd worden, voor we écht konden gaan feesten. En wat een gezellig feestje was dat ! Lekker hossen, zingen, springen, biertje, frikadelletje… Toen de kroeg ging sluiten zijn we nog bij iemand thuis soep gaat eten. Daar zaten we dan, om 3 uur ’s nachts aan de snert, zaaaaalig ! Heel laat kropen we in bed, om de volgende middag pas weer wakker te worden…

Omdat we zo heel laat pas wakker waren, was het al snel tijd om, veel later dan gepland, weer naar mijn huis te gaan. Samen met mijn twee mannen ben ik nog even het dorp in gegaan, om wat te drinken en daar de sfeer te proeven. Thuisgekomen zorgde mijn lief voor heerlijke friet en snacks, tja, gezond eten is er een beetje bij ingeschoten… dat komt later wel weer. Toen het voor mij tijd werd om weer aan het werk te gaan, is mijn liefvriendje ook weer naar huis gegaan, om daar de laatste carnavalsavond te gaan vieren.

Wat een heerlijk feest was het weer ! Ik heb er enorm van genoten !
Nu ben ik aan het bijkomen, puin aan het ruimen, nog even een enorme berg wasgoed aan het uitstellen, het vermoeide gevoel proberen kwijt te raken, en weer proberen te wennen aan het gewone leven. Met het feestelijke gevoel en alle leuke dingen die ik heb meegemaakt nog in mijn hoofd en hart, gaat dat allemaal lukken. Alleen misschien nog niet vandaag…

1 opmerking:

  1. Geweldig dat je zo hebt genoten,altijd weeriets om op terug te kijken. In limburg gingen we dan nog haring happen vandaag,maar draaide toch meestal op een hoop bier uit.....Mee genoten met dit leuke blog
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen