Alles is liefde !


woensdag 12 oktober 2011

Vacaciones en Barcelona

Ik ben verliefd, tot over mijn oren !
Dat was ik natuurlijk al, op mijn twee mannen, maar nu ben ik weer verliefd geworden, en deze keer op een stad…..

Samen met mijn liefvriendje ben ik een kleine week naar Barcelona geweest. Wat een fantastische vakantie hebben we gehad ! We hebben de hele stad (te voet !) verkend, heerlijk gegeten en gedronken en prachtige dingen gezien. Maar ook lekker rustig aan gedaan, op het strand gelegen en tijd in ons heerlijke appartement doorgebracht. En natuurlijk hebben we mateloos genoten van en met elkaar…..

Toen we woensdagochtend vroeg geland waren, bleek het prachtig weer te zijn. Had ik die zomerjurkjes dus niet voor niets allemaal ingepakt. Aangekomen bij ons appartement konden we nog niet inchecken, maar gelukkig was het goed vertoeven op het terras van de bar op de hoek van de straat. Eenmaal in ons mooie appartement (midden in een woonwijk, met uitzicht op zee) hebben we de koffers uitgepakt, wat luchtiger kleding aangetrokken en zijn, na wat boodschappen te hebben gedaan, naar het centrum van de stad gewandeld. Daar liepen we dan samen op La Rambla, wat een zaligheid !
De rest van de dag hebben we in de stad doorgebracht, slenterend door de smalle straatje van El Barri Gotic. Tegen de avond waren we weer terug op ons logeeradres, hebben provisorisch iets te eten in elkaar geflanst en zijn na een paar luie uurtjes iets gaan drinken in een cocktailbar.

De volgende dag begonnen we echt Spaans. Na het ontbijt zijn we boodschappen gaan op de overdekte markt. Grappig was dat, in je beste Spaans (en het mijne is niet best) duidelijk proberen te maken wat je wil hebben. Maar het is gelukt ! We kwamen thuis met de boodschappen die we nodig hadden, dus we waren best een beetje trots op onszelf.
Na de koffie met een mierzoete  Catalaanse versnapering, zijn we weer richting stad gewandeld. Deze keer was de wijk aan de andere kant van La Rambla aan de beurt, El Raval. Ook deze wijk viel erg bij ons in de smaak, net als de mojito, cerveza en de mexicaanse hapjes in dat leuke eettentje met die chagrijnige serveerster. Toen we dieper de wijk in liepen kwamen we zowaar nog in de rosse buurt terecht…..
‘s Avonds zijn we richting Port Olimpic gewandeld en hebben daar in een cervezeria een heerlijk biertje gedronken.

Vrijdag stond in het teken van Gaudí. Ik ben een groot fan en wilde altijd al zijn fantastische werk gaan bekijken. Met de Bus Turístic, waarmee je diverse routes door de stad kunt afleggen, zijn we eerst naar de Sagrada Familia, Gaudí’s meesterwerk gegaan. Ik had de kerk al eens van de buitenkant gezien en vond dat al heel bijzonder, maar de binnenkant was echt adembenemend mooi. Ik heb met open mond van bewondering daar binnen rond gelopen en we hebben ontelbare foto’s genomen. Wat een pracht !

Onze volgende stop was Parc Guëll. En ook daar hebben we onze ogen uitgekeken. Na de koffie zijn we het park gaan verkennen en ontdekten steeds opnieuw typisch Gaudíaanse dingen. Het Gaudí museum dat in het park gevestigd was konden we natuurlijk ook niet overslaan.
Toen we weer terug waren in het centrum van de stad zijn we een drankje gaan doen en niet veel later uitgebreid gaan eten in een heel leuk restaurant in El Barri Gotic. Op de terugweg verdwaalden we (typisch iets voor ons), en hebben wel wat extra kilometertjes afgelegd voor weer thuis waren. Het is ons verschillende keren overkomen deze vakantie. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen……

Zaterdag was ook weer een Gaudí dagje. Deze keer waren zijn Casa Batlló en Casa Mila (La Pedrera) aan de beurt. Ook daar hebben we ons weer lopen vergapen en heeft de camera heel wat werk verzet, het was ook zo ontzettend mooi en bijzonder. Tussen de twee bezichtigingen door zijn we even bijgekomen met lekkere tapas.
Op de terugweg zijn we gestopt bij Poble Espanyol, een kunstenaarsenclave, waar het, niet in de laatste plaats door dat biertje en die sangria, wel heel erg leuk was. Het deed mij een beetje denken aan het middeleeuwse plaatsje Pals, in het noordelijkste deel van Spanje.
We kwamen pas laat thuis en zijn dus op een typisch Spaanse tijd pas gaan eten. Om 21.30 uur zaten we samen aan de paella. Mmmmm, dat hoort er echt bij als je in Spanje op vakantie bent.

Zondag was een beetje een rustdag. We hadden al zoveel gezien, dat het ons een goed plan leek om deze dag maar eens op het strand door te brengen. Het was nog steeds prachtig weer, dus nog even een lekker bruin kleurtje halen was een prima idee. Mijn liefvriendje heeft nog een duik genomen en we zijn lekker lui onderuit gegaan met wat leuke tijdschriften (die we van mijn lief hadden gekregen toen we vertrokken, zo lief dat hij ons dat kadootje mee gaf !).

Thuisgekomen bleken we allebei toch een beetje te veel zon te hebben gehad en zijn lekker lui op de bank gekropen om een film te kijken. We hadden het plan om die avond naar een salsaclub te gaan, maar gezien het feit dat de uitgaanstijden, net als de etenstijden, in Spanje anders zijn dan bij ons, hadden we geen haast.
Bij de club aangekomen bleek er die avond live muziek te zijn, dat was helemaal leuk. En we ontdekten dat je er ook kon eten, dus zijn we maar direct aangeschoven voor een heerlijke Cubaanse maaltijd. Al snel liep de club vol en er werd druk gedanst. Na de koffie hebben mijn liefvriendje en ik ons ook op de dansvloer gewaagd, en dat was erg grappig,  want we kunnen helemaal niet salsa dansen……
Toen we toch wel pijn in de voeten kregen, zijn we weer naar huis gewandeld en hebben daar nog even alle foto’s van de afgelopen dagen bekeken. En weer gingen we eigenlijk veel te laat naar bed…..

De dag van vertrek was aangebroken. Gelukkig vertrok onze vlucht pas laat die avond, dus we hadden nóg een hele dag in die prachtige stad. Nadat we de koffers weer hadden ingepakt, zijn we met de bus naar het centrum gegaan, hebben onze koffers daar in lockers opgeslagen en zijn voor de laatste keer de stad in gedoken. Nog een keer hand in hand door de straatjes van El Barri Gotic en El Raval slenteren, wat eten en drinken bij een leuk tentje, nog maar een keer verdwalen…… Ik kocht datgene voor mezelf waar ik de hele week al weg van was en kreeg van mijn liefvriendje nog een heel lief en prachtig kadootje…… Na souvenirs voor de kinderen te hebben gekocht en nog een laatste café cortado en café con leche, was het echt tijd om te gaan. We hebben de koffers weer opgehaald en zijn met de Aerobus naar het vliegveld gegaan. Tijdens het opstijgen hadden we voor de laatste keer een prachtig uitzicht over de stad. Adios Barcelona…...

Een heerlijke vakantie dus ! Mijn liefvriendje en ik hebben ontdekt dat we daar dus ook goed in zijn, samen op vakantie gaan. Een hele week waren we samen, hoe verwend kan je zijn ! Thuis liep alles gewoon door dankzij mijn lief en ik voelde me weer de meest bevoorrechte en meest geliefde vrouw op aarde…… Dat gevoel werd nog eens bevestigd toen mijn liefvriendje me dinsdagmiddag thuisbracht, waar mijn lief al had gekookt en we later allemaal samen aan tafel zaten te eten…… 

Dank jullie wel, mijn lieve, lieve mannen, voor jullie onmetelijke liefde ! 
Te quiero tanto !

2 opmerkingen:

  1. Reacties op Twitter:

    ★ Heel duidelijk dat het ontzettend naar jullie zin is geweest! #lekkernagenieten

    ★ Wauw Katinka wat heerlijk zo'n vakantie!

    ★ Mooi!

    ★ heerlijk meid je hebt het maar fijn met zoveel liefde. Het is je gegund #knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De energie en blijheid knalt uit je blog. Jullie hebben genoten, dat is duidelijk. Het klinkt als een heerlijke week zeg. Fijn dat het zo mooi was! En Barcelona lonkt zeker.... je zou PR-dame moeten worden.....

    BeantwoordenVerwijderen