Alles is liefde !


maandag 5 september 2011

Positief !

Gisteravond kreeg ik een berichtje, waarin stond dat mijn tweets en blogs toch wel erg positief zijn. Alleen de leuke dingen staan er in, de hobbels zou ik nalaten te bespreken en dat zou niet reëel zijn. Het berichtje eindigde met de zin dat ik het niet als kritiek moest zien, maar als iets wat opvalt, terwijl het misschien een heel verkeerd beeld is.

En het is zeker een verkeerd beeld ! Ook bij ons gaat het lang niet altijd van een leien dakje.
Maar lang niet alles wat in ons poly-leven speelt wil ik zomaar op het internet gooien. Sommige dingen zijn te privé, gaan niemand wat aan en zijn niet van belang. Het is eigenlijk hetzelfde als met schrijven over mijn seksleven, waar ik eerder een blog over schreef. Daar schrijf ik dus ook niet over, om dezelfde redenen. Buiten dat vind ik de privacy van mijn mannen (en onze kids) enorm belangrijk. Het is ook niet hun verhaal, maar het mijne, waarin ik vertel over mijn  gevoelens en belevenissen. Het is ook geen verhandeling over hoe om te gaan met de leuke en minder leuke kanten van polyamorie in het algemeen, maar mijn persoonlijke verhaal.

Dit zou betekenen dat mijn blog blijkbaar alleen maar laat zien hoe leuk het allemaal is, hoe goed het allemaal gaat en hoe gelukkig ik ben. Lijkt mij op zich aardig positief, en leuk om te lezen, maar dat terzijde.
Ik heb al heel veel blogs geschreven en vanaf het prille begin zeker ook de moeilijke kanten aangestipt, de verdrietjes die er ook bij horen beschreven en de problemen waar we tegen aan lopen belicht. Misschien niet zo expliciet, maar een goed lezer heeft maar een half oog nodig.....

Ik ben heel gelukkig met mijn twee mannen, met ons poly-leven en de manier waarop wij er mee omgaan. De keuze voor polyamorie was voor ons alle drie een heel bewuste, waarbij we ons richten op het positieve en het mooie wat we hebben. De hobbels nemen we samen, zonder dat ik mijn lezers daarvan uitgebreid op de hoogte stel.
Ik schrijf mijn blogs zoals het voor mij goed voelt. En ik heb de indruk (gezien de dagelijkse grote schare lezers en de reacties die ik krijg) dat de manier waarop ik mijn (inderdaad overwegend positieve) poly-leven deel en beschrijf, erg gewaardeerd wordt.

Update: Nauwelijks vijf uur na plaatsing van deze blog zijn er al flink wat reacties binnengekomen. De meeste via Twitter, en omdat ik er zo blij mee ben en ze jullie niet wil onthouden, plaats ik ze bij 'reacties', dus zie hieronder......

7 opmerkingen:

  1. Ik geef je groot gelijk hoor! Tuurlijk schrijven we allemaal het liefst positieve berichten. En zeker als de 'hele wereld' mee kan lezen. We delen toch ook niet ons hele hebben en houden met de buren en vaag bekenden? We vertellen wat we kwijt willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hear hear, het is JOUW blog.
    Lekker puh :-)
    xT.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties die via Twitter zijn binnengekomen (hier anoniem geplaatst):


    ★ ga zo door!!!, idd kunnenwe tussende regels doorlezen, ik vind het fijnjou belevenissen te lezen en weetde downside #polyamorie

    ★ ik lees wel tussen de regels door en lees je graag. :-)

    ★ En je hebt gewoon groot gelijk. Een goede lezer kan ook tussen de regels door lezen! En een hele goedemorgen!! Een trouwe lezer

    ★ Mooie blog en zeker mee eens, en ik denk dat iedereen wel weet dat er hobbels zijn, hebben we normaal ook toch

    ★ Goed geschreven Diva! Je schrijft zoals je zelf wilt schrijven en de hobbels zijn er zeker maar mogen ook privé blijven.

    ★ Trek je niks aan van wat anderen zeggen, doe wat goed voelt, het is bijzonder om je positiviteit te lezen in je tweets en blogs

    ★ Goede blog weer meis! Misschien dat dan ook duidelijker is hoe het voor je werkt! #polyamorie #geenpiekzonderdal #genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blogs zijn leuk om te lezen. De moeilijkere kanten kan men zelf ook wel bedenken. Juist het positieve benadrukken, is een hart onder de riem. Polyamorie ís ook voornamelijk leuk, anders moet je er niet aan beginnen, of heel snel stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nog een Twitter-reactie:

    ★ Lekker delen wat jij wilt, de beren op de weg die ziet iedereen toch wel! 'te open' wordt niet door alle partijen gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. laat iedereen doen wat hij wil doen en schrijven wat die wil. iemand die het niet wil lezen hoeft het niet te lezen en of jou te volgen via twitter etc.

    leef en laat leven

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via Twitter:

    ★ Kan alleen maar respect voor je opbrengen, dat je t op n positieve manier met ons wilt delen

    BeantwoordenVerwijderen