Alles is liefde !


woensdag 7 augustus 2013

Nog even heel erg druk...

Het zijn drukke tijden. Dat zijn het eigenlijk altijd wel, maar de laatste maanden is het wel heel erg druk. Ik moet zoveel regelen... pffff... er lijkt geen eind aan te komen. De scheiding is inmiddels aangevraagd, dus op dat front is het (in ieder geval administratief) wat rustiger. Nog steeds is er de sollicitatieverplichting, ik moet er vijf per week doen. Best lastig in deze vakantietijd, er is zo weinig aanbod... En natuurlijk is er de voorbereiding voor onze vakantie, eind van de week gaan we er een weekje lekker tussenuit, maar voordat het zover is moet er nog wel een heleboel gebeuren...

Ik heb het dus druk. Met wassen en vouwen, zodat alles schoon mee kan en schoon in de kast ligt voor de twee oudsten, die niet mee gaan. Met vacatures zoeken om aan mijn verplichte aantal sollicitaties te komen. Met het aanvragen van allerlei zaken die me het leven in ieder geval financiëler iets makkelijker moeten maken. Met me voorbereiden op de werkervaringsplek die ik toegewezen heb gekregen, en waar ik na de vakantie 32 uur per week aan de slag ga. Met het huis aan kant zien te krijgen voordat we vertrekken. Met de verantwoording van de PGB's van de jongens. Met mijn moeder, die afgelopen maandag haar heup brak, bezoeken in het ziekenhuis. Met nog allerlei regeldingen en verplichte nummers...

Maar gelukkig is er ook tijd voor leuke dingen. Even shoppen met de kids, even een avondje er tussen uit met mijn liefvriendje, even gewoon gezellig met z'n allen lekker buiten in de tuin een drankje doen of binnen voor de televisie hangen... Dat zijn allemaal van die rustmomentjes die maken dat het allemaal goed te doen is. Maar eerlijk gezegd zal ik blij zijn als het vrijdag is, en we kunnen vertrekken voor een weekje vakantie. Een week niets hoeven, leuke dingen doen, relaxen, gezelligheid en ons vooral niet druk maken om alles wat hierboven staat (behalve om mijn moeder dan). Nog twee nachtjes slapen... !!

3 opmerkingen:

  1. 5 sollicitaties per week? Meen je dat nou?
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, 5 per week. Ik zit in een traject naar werk, vanuit de bijstand, en in deze fase betekent dat 5 sollicitaties per week. Er zijn mensen die er 5 per dag moeten, of maar 4 per maand. Is afhankelijk van welke uitkering en welk traject. Maar momenteel is er niet veel aanbod, dus zijn open sollicitaties de beste optie. Best lastig, maar wat moet dat moet !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een behoorlijke opgave dan, inderdaad is er niet veel aanbod aan werk, en om er dan ook nog 5 te kunnen vinden die je aanstaan..(want stel je voor dat ze je willen hebben :) ) Heftig! Want je moet je ook instellen op 5 afwijzingen per week. Je houdt je taai in deze roerige tijden, hou stand!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen