Alles is liefde !


vrijdag 30 augustus 2013

Evalueren

Na twee weken lang, vier dagen per week aan het werk te zijn geweest moet ik constateren dat ik het wel heel erg getroffen heb met mijn werkplek. Ik heb leuk, interessant en verantwoordelijk werk, dat ik al goed onder de knie heb, ik heb erg gezellige collega's en de organisatie waar ik voor werk is een prettige werkgever. Mijn draai heb ik al helemaal gevonden ! Elke ochtend ga ik met plezier naar m'n werk en aan het eind van de dag ga ik fluitend naar huis. Wat wil je nog meer !!

Drie maanden zal ik hier werkzaam zijn. In de tussentijd blijf ik sollicitatieplicht houden en als een betaalde baan zich aandient, gaat dat natuurlijk vóór. Geschikte vacatures zijn echter op dit moment dun gezaaid, dus het ziet er naar uit dat ik mijn drie maanden op deze plek wel vol zal maken. Helemaal niet erg ! Natuurlijk wil ik heel graag een betaalde baan, zodat ik uit de uitkering kan, maar het is zeker geen straf om op deze manier werkzaam te zijn. Ik doe een berg aan ervaring op, kan uitzoeken hoe het staat met mijn belastbaarheid en leer allerlei nieuwe vaardigheden aan. En dat staat weer heel goed op mijn CV, waardoor mijn kansen op een leuke job alleen maar groter worden. Een echte win-win situatie dus !

Na twee weken moet ik wel vaststellen dat ik de balans tussen werk en privé nog lang niet gevonden heb. Als ik thuis kom ben ik gesloopt... Dan ben ik zo moe dat ik geen puf meer heb voor het huishouden, laat staan voor leuke dingen. Ik lig momenteel dus elke avond al rond half 10 in m'n bed, omdat ik het anders echt niet volhoud. In het weekend moet ik echt bijkomen, ik heb veel pijn momenteel en het zo ontzettend moe zijn heeft zijn weerslag op mijn privé-leven. Dat is het enige nadeel van deze constructie. Wel een heel groot nadeel... Ik hoop van harte dat dat snel beter zal gaan.

Gelukkig is deze periode er ook om goed uit te zoeken wat voor mij werkt en goed is. Ik word heel goed begeleid en er is oog en oor voor mijn situatie. Mocht het op één of andere manier uiteindelijk toch niet lukken, dan is dat ook geen probleem.Want hoewel deze constructie een verplichte is, is men heel coulant en houdt men erg rekening met alles wat er speelt. Ik bof dus enorm ! Daar ben ik me heel erg van bewust en ik zet alles op alles om het te laten slagen. Daarbij moet ik wel mijn grenzen bewaken, en daar ben ik niet zo goed in. Maar komt tijd, komt raad. Voorlopig geniet ik van mijn baan en die balans, die komt wel. Het plezier dat ik in mijn werk heb, maakt heel veel goed ! Lucky me !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten