Alles is liefde !


dinsdag 30 juli 2013

Love, peace & proost !

Afgelopen weekend was het weer zover. Het grote jaarlijkse feest dat Zwarte Cross heet, ging weer van start ! Wat had ik er weer naar uitgekeken ! We hadden eind vorig jaar al kaarten gekocht, dus de aanloop er naar toe was een lange... Maar ein-de-lijk was het dan toch het laatste weekend van juli en konden we los !

Deze keer duurde het feest ook nog eens een dagje langer want we gingen op donderdag al ! 's Middags ben ik naar mijn liefvriendje's buitenhuis gereden, want van daar uit was de route een stuk korter en gunstiger. Na een snelle hap hebben we de auto volgepakt met onze kampeerspullen en zijn we vertrokken. De vrienden met wie we samen gingen waren inmiddels al gearriveerd en hadden een plekje voor ons vrijgehouden op de toen al overvolle camping. Toen de tent stond kon het feest écht beginnen ! Op donderdagavond zijn er alleen nog maar campinggasten, en is er maar een klein gedeelte van het immens grote festivalterrein open, maar de stemming zat er al meteen goed in. Hoe kan het ook anders, als alles in het teken staat van 'flower power' !

Na een gezellige avond kropen we heel laat onze tent in. De volgende ochtend waren we al weer vroeg wakker. De dag begint vroeg op de Zwarte Cross... Geeuwend vonden we onze weg naar het badhuis en nog steeds geeuwend zijn we lekker gaan ontbijten. Toen het festivalterrein open ging, waren we er weer helemaal klaar voor. Die dag zijn we begonnen op de crossbaan, waar 's middags de 'Naked Run' werd gehouden. En nee, daar hebben we niet aan meegedaan... *grinnik*.

We zaten net op de tribune toen het verschrikkelijk slecht weer werd. De regen kwam met bakken uit de hemel. Ik had, als enige, een regenponcho bij me, dus voor mij is de schade nog wel enigszins beperkt gebleven. De rest was door- en doornat. Ook niet erg. Het was een warme dag, dus niemand had het koud en het droogde ook snel weer op.

Natuurlijk was het festivalterrein één grote modderpoel geworden. Tja, dat hoort er ook bij op de Zwarte Cross. Als je niet tegen vies worden kunt, kun je maar beter thuisblijven... Ik had uit voorzorg natúúrlijk mijn rubberlaarzen meegenomen, dus ik kon lekker overal zonder problemen door de modder banjeren. Het staat niet echt elegant, maar is wel praktisch ! Gelukkig maakt hoe je er uit ziet ook niet uit op de Zwarte Cross.

Drie dagen lang hebben we genoten van muziek, theater, lekker eten, nog lekkerder drinken *knipoog*, een enorm gezellige sfeer, leuke mensen en prachtig weer. Op zaterdag kregen we nog een enorme onweersbui over ons heen, maar toen konden we schuilen in één van de grote tenten op het terrein. De bui die 's nachts over ons heen trok, zorgde even voor een gevoel van 'blijft onze tent wel staan ?', maar alles ging prima en we konden daarna weer rustig slapen.

De Zwarte Cross... het is echt mijn feestje ! Ik kan zo genieten van die drie dagen in de Achterhoek. Natuurlijk bevind ik mij altijd in ernstig prettig gezelschap, maar ook de ontmoetingen met al die leuke en creatieve mensen die daar rondlopen vind ik heerlijk. Zo zijn onze vriendin en ik tot jonkvrouw geslagen door een ridder (nou ja, 'n part-time ridder denk ik), was er iemand die telkens even mijn haar goed kwam doen, zaten de mannen samen in de zandbak een kasteel te bouwen, zorgde een DJ voor 'muziek terwijl u plast', kregen we van iemand bloemenslingers voor in het haar, pakte af en toe zo maar iemand je hand vast omdat ie óók hand in hand wilde lopen, deed een wel heel jong knulletje een poging me te versieren (ieuw), konden we op het toilet onder de goede zorgen van lieve toiletjuffrouwen even weer tot onszelf komen en hebben we een nieuwe lijfspreuk gevonden ('als jij er maar gelukkig van wordt')...

Het was een meer dan heerlijk weekend. Toen we op zondagavond vertrokken, hadden we allebei een heel voldaan gevoel. En waren we bekaf, dat ook... Thuis hebben we, met enige moeite, alle modder weer van ons afgeschrobt. De wasmachine moest ook hard aan het werk om alles weer schoon en fris te krijgen. Het zit er weer op... Ik kijk al weer reikhalzend uit naar volgend jaar ! Zwarte Cross rules !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten