Alles is liefde !


zaterdag 13 juli 2013

Feest in het kwadraat

Ik heb een paar heerlijke dagen achter de rug ! Mijn liefvriendje en ik hebben twee dagen gefeest. De reden daarvoor ? Mijn verjaardag op donderdag, en het feit dat we 3 jaar samen zijn op vrijdag. Van beide dagen hebben we een écht feest gemaakt !

Woensdagavond was mijn liefvriendje er al. Ik had een nogal zware dag achter de rug en vond het dus erg fijn dat hij er al zo vroeg was. Buiten dat was het super dat hij donderdagochtend, toen ik hartstikke jarig wakker werd, er ook bij was natuurlijk ! 's Nachts hadden hij en oudste al voor me gezongen en hebben we samen met mij een borrel gedronken op mijn nieuwe levensjaar. 's Ochtends bracht hij me een lief ontbijtje op bed en verzamelde daarna alle kinderen, terwijl ik moest blijven liggen tot ik geroepen werd. Dat blijft leuk, dat ochtendlijke geheimzinnige gedoe op je verjaardag !

Toen ik beneden kwam, zaten alle kids én mijn liefvriendje op een rijtje op de bank. Tweede startte een vrolijk verjaardagsmuziekje en playbackend en ondersteund door een handen-zwaai-dansje werd ik toegezongen. Ik lag echt helemaal in een deuk (je moet er eigenlijk zelf bij zijn geweest om te snappen waarom...). Het was een prachtig en hilarisch begin van de dag !


Ik ben enorm verwend ! De kinderen hadden allemaal super leuke en lieve kadootjes voor me gekocht. Allemaal leuke hebbedingetjes, precies in de stijl waar ik zo van houd. Het kado van mijn liefvriendje zou ik later die dag krijgen... Spannend ! Wat ik al wel wist, was dat we samen een dagje heerlijk zouden gaan relaxen in de sauna. Na overleg met de kinderen mocht hij me namelijk een dagje ontvoeren...Nou, voor zo'n dagbesteding word ik gráág ontvoerd !

Na alle felicitaties en het taart eten zijn we ons gereed gaan maken voor vertrek. Toen we 's middags in de sauna arriveerden gingen we direct in relax-modus en hebben tot halverwege de avond enorm genoten. En lekker gegeten, want ook dat hoorde bij de verrassing. 's Avonds kreeg ik mijn kado. Een geweldig kado dat me nog meer deed ontspannen en genieten. Wow !

Eenmaal weer thuis wachtte me een verrassing. In de loop van de dag was een enorm en prachtig boeket bloemen voor me bezorgd. Ik was ontroerd toen ik zag dat het van twee hele lieve Twitter-vrienden kwam... Wat een ontzettend lief gebaar ! Zo iets liefs doet je dan zó goed. Net als de vele lieve felicitaties die de hele dag door zijn binnengekomen via de diverse social media. Ik was gewoon helemaal overdonderd door zoveel berichtjes van zoveel lieve mensen... Wat een heerlijke verjaardag !

Vrijdag was het wéér feest ! Drie jaar samen zijn is wel een feestje waard dacht ik zo ! Al redelijk vroeg ben ik uit bed geslopen om een ontbijtje te maken (deze dag was het mijn beurt...). Gezellig samen ontbijten in bed, dat komt tegenwoordig niet meer zo vaak voor, dus nu greep ik de gelegenheid met beide handen ! Natuurlijk had ik  kadootjes voor mijn liefvriendje en hij op zijn beurt had voor mij werkelijk prachtige en heel lieve kadootjes gekocht... Weer werd ik zo enorm verwend !

's Middags gingen we samen op pad. Ik had geregeld dat we een dagje toerist in eigen stad gingen spelen. Wat was dat leuk ! We zijn op plekjes geweest waar je normaliter niet komt, heel bijzonder was dat. Grappig om te ontdekken hoeveel moois je eigen stad te bieden hebt. Meestal zoek je het verder weg, maar we hebben dicht bij huis ook zoveel te zien en te beleven. Natuurlijk namen we ook even pauze voor koffie met de plaatselijke lekkernij ! Daarna hadden we nog even tijd voor het volgende onderdeel op het programma en hebben samen lekker nog even shoppend door de stad geslenterd.

Uit eten, dat was het volgende op de planning. We hebben heerlijk gesmuld van japanse lekkernijen, daar zijn we allebei dol op ! En eten met stokjes is altijd leuk ! Mijn liefvriendje kreeg zijn laatste kadootje en was daar gelukkig erg blij mee. Na het eten had ik nog iets gepland, maar omdat mijn liefvriendje zich al een paar dagen niet zo lekker voelde, hebben we besloten om dat te bewaren voor een ander tijdstip, en zijn lekker naar huis gegaan. Daar hebben we samen nog een heerlijke prossecco gedronken op onze drie jaar samen en de dag gezellig samen met de kids afgesloten. Het was een heerlijke dag !

Nu is het zaterdagochtend, nog redelijk vroeg, en de kids en mijn liefvriendje slapen nog. Ik was al heel vroeg wakker en kan zo in alle rust even opschrijven hoe fijn het was, de afgelopen dagen. In de nageniet-modus dus ! En nu ga ik even een kopje thee zetten, nog even zitten en dan aan de slag. Door alle feestelijkheden loop ik natuurlijk een dagje achter en er zullen boodschappen gedaan moeten worden. Het huis kan ook wel een poetsdoek en stofzuigbeurt gebruiken en vanmiddag krijg ik verjaardagsvisite ! Dan komen mijn liefvriendje's broer en zijn gezin langs om me te feliciteren ! Leuk, en een beetje spannend. Het is de eerste keer dat ik ze in mijn huis ga verwelkomen. Weer een nieuwe stap !

Mijn nieuwe levensjaar zie ik als een soort van nieuw begin. Ik ben tenslotte bezig met het opnieuw vormgeven van mijn leven. Een ander leven is begonnen. Een leven wat nog wel wat stevig kneedwerk nodig heeft, maar elke dag meer vorm krijgt. Het gaat me best goed af, eigenlijk... En mijn nieuwe levensjaar is meer dan heerlijk begonnen ! Dát kan sowieso al niet meer stuk ! Lucky me !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten