Alles is liefde !


vrijdag 28 juni 2013

Vakantie ?

Voor mijn kids is het al zover. Derde heeft zijn diploma opgehaald, jongste heeft zijn schooljaar afgesloten met een gezellig dagje Efteling, dus hun vakantie is een feit. Oudste en tweede zijn bezig met de voorbereidingen voor het volgende studiejaar, maar hoeven nu eigenlijk ook niets. En ik ? Tja, hebben moeders überhaupt vakantie ?

Deze moeder niet. Soms wordt er wel eens gekscherend tegen me gezegd, dat ik als thuismoeder altijd vakantie heb. Niets is minder waar... Het huishouden gaat altijd door. Natuurlijk kun je best een dagje (of twee of drie) spijbelen, maar dan heb je het daarna nog veel drukker. Niet handig dus. In mijn geval gaat het geregel en alle verplichtingen ook onvermoeibaar door. Ik kan geen vrije dagen opnemen van alles wat nu moet. Gelukkig ben ik een maandje vrijgesteld van mijn sollicitatieplicht, toen mijn case-manager zag dat het toch allemaal wel wat veel werd... Dat gaf al een heleboel rust !

Maar vakantie ? Nee, dat heb ik niet. Nog niet. Dat is pas in augustus, als ik samen met mijn twee jongste kids en met mijn liefvriendje en zijn kids er een weekje tussenuit ga. Dan heb ík vakantie. Lekker doen waar we zin in hebben (of juist niet doen waar we geen zin in hebben), luieren, gezellige en leuke dingen doen... ik kijk er erg naar uit ! Tot die tijd bikkel ik gewoon door. Natuurlijk neem ik mijn momenten en doe ik gezellige dingen, echt wel ! Maar écht vakantie... dáár moet ik nog even op wachten ! Gelukkig is voorpret óók heel leuk...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten