Alles is liefde !


maandag 15 augustus 2011

Weer thuis......

En dan zit het er al weer op....... Zo'n vakantie vliegt gewoon voorbij. Zo pak je uit, zo pak je alles weer in. Maar het was wel leuk !!

Dit jaar zijn we voor de verandering eens in eigen land gebleven. Onze oudste twee gingen niet mee, we hadden niet zo'n zin om heel ver te rijden en een vakantie dicht bij huis kan ook heel leuk zijn. We hadden een vakantiepark gevonden met alles er op en er aan, een zwembad, een meertje, een druk animatieprogramma, kortom, alle ingrediënten voor een geslaagde vakantie.
En echt, het park deed er ook alles aan om het ons gasten naar de zin te maken. Er werd dagelijks van alles georganiseerd, er was een markt, een kermis, elke avond shows en van alles voor de kids, maar toch...... het bleek toch niet helemaal ons ding te zijn......

Na een lange wachttijd bij het inchecken konden we naar ons huisje. Dat zag er in ieder geval leuk uit, heel basic, maar met voldoende ruimte en je hebt ook niet zo veel nodig natuurlijk. In de buurt was een leuk dorpje met een aardig uitgebreid winkelaanbod, ook helemaal goed.
Toen we 's avonds het park gingen verkennen werd eigenlijk al meteen duidelijk dat we hier zeker niet nog een keer zouden boeken.....

Bij aankomst op een ontegenzeglijk leuk aangekleed binnenplein, schetterde ons keiharde Nederlandstalige muziek tegemoet. En dan heb ik het niet over Blof of De Dijk of zo, nee, dan bedoel ik echte smartlappen. Radio Hollandio was de huiszender van het park...... En laat dat nou net niet onze favoriete muziek zijn....... En dan dat volume, mijn oren doen er nog pijn van !
Maar goed, ook daar valt mee te leven natuurlijk. Voor ons betekende het dat we dus niet gezellig op dat plein iets gingen drinken, maar in een andere horeca-gelegenheid op het park, waar de muziek ook wel Nederlandstalig was, maar een wat meer Caribisch tintje had.

Gezelligheid maak je natuurlijk zelf, dus we konden er wel om lachen. Na een paar lekkere dagen met z'n viertjes (wat wel vreemd is, twee van je kinderen er niet bij), kwam mijn liefvriendje op zondag om samen met ons een paar dagen vakantie te vieren, heel gezellig was dat !
We hebben lekker rondgerommeld, zijn met z'n drieën wat leuke dingen gaan doen (de kids wilden niet mee helaas), en hebben een avondje lekker in de bar gehangen (waarbij de mannen lekker een biertje dronken en ik aan de cocktails ging !).
Mijn lief vond het geen probleem dat ik ook alleen met mijn liefvriendje iets ging ondernemen, dat we even wat tijd en aandacht voor elkaar namen, en daar waren we beide heel blij mee.
Zo lief van mijn lief !!

Onze tweede kwam ook nog een paar dagen langs, maar dat was volgens mij niet voor ons..... Een vriendje van hem logeerde ook op het park, en ze hebben zich prima vermaakt samen. De heren hebben de parkdisco (vanachter de draaitafels) in ieder geval aardig op z'n kop gezet !

Na een heel gezellig en lekker etentje op donderdagavond vertrok mijn liefvriendje weer (jammer hoor !), en de laatste paar dagen hebben we, eerst nog met z'n vijven, en later weer met z'n viertjes, op en rond het park doorgebracht.
Helaas werd ik zaterdagavond ziek, en heb de zondag in bed doorgebracht, maar ja, dat kan gebeuren. Gelukkig hadden we films mee, en boeken, dus tussen dutjes door heb ik me toch wel kunnen vermaken, en mijn lief en de kids gelukkig ook.

Het was lekker, even er tussenuit. Ik moet zeggen dat ik het toch wel vermoeiend vind, zo'n vakantie. Voor mij is het belangrijk dat iedereen het naar de zin heeft en dat is soms hard werken. Dat doe ik natuurlijk helemaal zelf, dat weet ik wel, maar toch. Deze keer liep het soms ook net even wat anders dan anders als we allemaal samen zijn. De kids hadden eigenlijk nergens echt zin in, en probeer die dan maar te entertainen, mijn lief had een overvol hoofd en ook mijn liefvriendje had wat dingen om over na te denken. Maar dat leverde wel weer heel mooie gesprekken op !

We hebben een fijne vakantie gehad, dat staat vast. Het is fijn dat we dit samen zo kunnen doen en beleven. We kijken al weer uit naar een volgende keer met z'n allen !
Nu eerst maar eens puinruimen (twee thuisblijvende tieners is niet echt handig) en aan die enorme berg wasgoed beginnen...... *zucht*






Geen opmerkingen:

Een reactie posten