Alles is liefde !


maandag 29 augustus 2011

Voluit genieten !

En dat heb ik gedaan de afgelopen dagen ! Van woensdagavond tot gisteravond was ik samen met mijn liefvriendje, een wel heel lang weekend hadden we deze keer. En het was van begin tot eind meer dan heerlijk ! Ik heb er maar een uitgebreid verslag van gemaakt.....

Woensdagavond al kwam mijn liefvriendje me ophalen. Eerst heeft hij natuurlijk gezellig met ons meegegeten, ook het nieuwe vriendje van oudste at mee, dus we waren maar liefst met acht. Gezellig, zo'n volle tafel ! Na de koffie heb ik mijn spullen verzameld (wat neem ik toch altijd veel mee), en zijn we naar mijn liefvriendje's buitenhuis vertrokken.

Na een heerlijk knus avondje zijn we de donderdagochtend rustig begonnen met een lekker ontbijtje op bed. Mijn liefvriendje had die dag nog een vergadering (vandaar dat we in zijn buitenhuis waren) en moest zich warempel nog haasten om op tijd te komen......
Het duurde allemaal wat langer dan hij had verwacht, dus ik was tot halverwege de middag alleen thuis. Met z'n tweetjes is natuurlijk veel leuker maar ik heb me prima vermaakt en genoten van niks doen en een beetje rondlummelen. Heerlijk was dat, een fijn muziekje aan, wat lezen, social media, kopje thee, lekker broodje, het was erg relaxed. Toen mijn liefvriendje weer thuis kwam, had ik net pas een douche genomen, over lekker lui gesproken......

Tegen etenstijd moesten we weer in aktie komen, want we hadden een afspraak die avond. We zouden met vrienden gaan stappen, maar moesten daarvoor nog wel twee uur rijden. En al onze spullen moesten weer mee, omdat we de volgende dag weer naar mijn liefvriendje's eigen huis zouden gaan. Een hele volksverhuizing dus, want er moesten ook nog slaapzakken en dergelijke mee.
Toch weer later dan gepland gingen we op weg, onderweg hebben we snel een hapje gegeten en na een fiks aantal kilometers kwamen we aan op de plaats van bestemming. Iedereen was al de stad in, dus toen we ons hadden geïnstalleerd zijn wij ook die kant op gegaan. Te voet..... en het was best een flink stuk lopen. In gedachten had ik dus direct al een taxi voor de terugweg gepland......

We hebben een heel gezellige avond gehad. Het is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen (ik kende de vrienden in kwestie nog niet allemaal) en we hebben ontzettend gelachen. We bevonden ons die avond in de hardrock-scene, dat was erg leuk. Er speelde een luidruchtige maar wel erg goede band op straat en later in de kroeg hebben we nog een flinke poos lekker staan swingen, mijn liefvriendje en ik. En ik had me toch sjans ! Er danste een hele tijd een man om me heen, en hij kwam telkens een stukje dichterbij. Tot hij in de gaten kreeg dat liefvriendje en ik bij elkaar hoorden.... Het was wel heel leuk dat hij mijn liefvriendje complimenteerde met zijn mooie vrouw..... *bloos*

Na een lekker vette hap (heerlijk na al dat bier) en de vooraf bedachte taxi (yes !) kwamen we doodmoe en met hele zere voeten thuis. We hebben gezellig nog even koffie gedronken en zijn toen richting ons bed gestommeld. Intussen liep het al wel tegen vijf uur.....
Maar wij zijn bikkels, om elf uur zaten we, weliswaar nogal brak en een beetje stilletjes, alweer aan de koffie en een lekker broodje, maar pffff, dat viel niet mee zeg !

's Middags zijn we huiswaarts gegaan. Weer zo'n lange rit, we hebben echt heel wat kilometers gemaakt dit weekend. Toen we eenmaal hadden opgeruimd en snel wat boodschappen hadden gedaan, zijn we lekker onderuit gezakt op de bank. We zijn alleen nog overeind gekomen om te koken en te eten. Met een drankje en wat lekkers hebben we de avond heerlijk lui doorgebracht en zijn voor onze doen vroeg naar bed gegaan. Even bijslapen.....

Zaterdag hadden we namelijk weer een druk programma, er was een uitje met de familie gepland.
Om 11 uur zijn we mijn liefvriendje's jongste zoon op gaan halen, om daarna met de hele familie bij zijn zus en zwager te gaan lunchen. Zo gezellig, zeker met al die kleine koters. Het was een drukte van jewelste, maar zo leuk !
Toen we gezamenlijk hadden opgeruimd zijn we naar de kust gereden. Daar hebben we genoten van een cultureel uitje, en later een oergezellig uurtje in een leuke strandtent. Het was erg regenachtig en koud, dus toen we zagen dat er een lekkere loungebank rondom een open haard vrij was, zijn we daar met z'n allen neergestreken. Toen later iedereen nog even ging vliegeren op het strand, ben ik lekker bij de haard achtergebleven met mijn liefvriendje's schoonzus, en we hebben heel fijn even zitten praten samen. Voor mij is het heel bijzonder om telkens weer te ervaren hoe ik ben opgenomen in de familie. Ik hoor er helemaal bij, en dat voelt heel fijn.

Het liep tegen etenstijd toen de kids met verwaaide haartjes weer binnen kwamen en nadat het zand van de voeten was geveegd en alle schoenen weer waren gevonden, gingen we richting het van te voren al gereserveerde restaurant. Mijn liefvriendje's zus had via GPS op haar mobiel opgezocht waar we moesten zijn, dus we volgden haar gedwee.
Gelukkig was het weer aardig opgeklaard, en het was best lekker om even langs het strand te wandelen. Tot we op een gegeven moment wel heel erg ver hadden gewandeld.....en nog de bewuste strandtent niet hadden gevonden..... Hmmm, wat vreemd, toch maar even bellen dan ?
We kwamen niet meer bij van het lachen toen bleek dat we helemaal verkeerd zaten. Het restaurant waar we moesten zijn was twee deuren verder dan de tent waar we koffie bij de haard hadden gedronken..... Moesten we wel weer dat hele eind terug lopen......

Maar goed, we zijn er gekomen. Alleen bleek dat het kindvriendelijke restaurant niet zo kindvriendelijk was...... De op de website beloofde ruime speelhoek was buiten, uit het zicht van onze tafel, en ook nog eens verouderd en niet echt schoon. We vroegen dus of we buiten onder het afdak konden eten, zodat de kleine mannen en het kleine dametje lekker konden spelen. Dat kon wel, maar dat gedeelte was van een andere eigenaar, dus moesten we dan wel van hun kaart bestellen, pfffff.
We hebben ons dus op het buurterras geïnstalleerd. Het eten was lekker, de kids hebben heerlijk gespeeld, maar helaas werd één van de neefjes ziek. Na een provisorische wasbeurt en met spoed ergens gekochte schone kleertjes knapte hij gelukkig al snel weer aardig op.
Maar toen sloeg het weer om.......en mijn liefvriendje's broer had nog wel op buienradar gekeken, het zou niet gaan regenen. Dát deed het ook niet......het hoosde, het kwam met bakken uit de hemel. Tjonge, wat een bui !

Toen het even minder werd hebben we onze spullen bij elkaar gepakt en zijn naar binnen gerend. Dan daar maar het toetje en de koffie nuttigen. We hebben daar nog een knus uurtje doorgebracht en ik had nog een fijn gesprek met mijn liefvriendje's broer. Het werd al aardig laat, de kleintjes werden moe en ongedurig en we besloten dat het tijd was om op te stappen.
Na een heel hartelijk afscheid hebben wij mijn liefvriendje's jongste telg weer thuis gebracht en zijn toen naar huis gegaan. Het was een geweldig leuke dag geweest, ook al was het erg jammer dat de oudste twee kinderen en hun 'aanhang' er niet bij konden zijn in verband met hun werk.....

De rest van de avond hebben we met een leuke film doorgebracht. We gingen niet eens zo laat naar bed, maar raakten knus onder het warme dekbed in een heel mooi gesprek verzeild en voor je het weet is het dan zo maar ineens kwart over vier......


Gelukkig hadden we voor zondag geen plannen en konden we lekker lang uitslapen. We hadden al bedacht de laatste dag van ons lange weekend maar eens heel rustig door te brengen. En dat hebben we dan ook gedaan. Mijn liefvriendje zorgde voor een lekker ontbijtje, hoewel je het op dat tijdstip beter brunch kunt noemen, en we zijn daarna gewoon de rest van de dag in bed gebleven....... Pas laat in de middag zijn we naar de bank verhuisd, waar we lekker film hebben liggen kijken. Het was al weer ruim na etenstijd toen we pas aanstalten maakten om te gaan douchen. Mijn liefvriendje is iets te eten gaan halen, ik ben vast gaan opruimen en na het eten zijn we onze spullen in gaan pakken en hebben het huis weer aan kant gemaakt.

Mijn liefvriendje bracht me thuis, heeft bij ons nog een kopje koffie gedronken en is toen weer naar zijn buitenhuis gereden, daarmee het rondje Nederland van de afgelopen dagen compleet makend. Ik heb nog gezellig bijgepraat met mijn lief, de kids geknuffeld en even met de oudsten gekletst toen die thuiskwamen en daarna helemaal in mijn eentje nog even in gedachten het hele weekend terug zitten halen.
Het waren fantastische en liefdevolle dagen, ik heb echt voluit genoten !

1 opmerking:

  1. Tjonge wat maak jij toch veel mooie liefdevolle dingen mee......

    BeantwoordenVerwijderen