Alles is liefde !


zondag 29 september 2013

Wéér zo'n weekend...

Weer een weekend dat niet liep zoals ik gehoopt had. Weer had ik zowat het hele weekend nodig om bij te komen van een vermoeiende werkweek. Weer kreeg ik op zaterdag tegen de avond een knallende migraine-aanval. Weer viel een avondje stappen in het water. Weer voelde ik me helemaal niet lekker. En weer baal ik ontzettend...

Het lijkt maar niet te mogen, gewoon een weekend zonder moordende hoofdpijn, waarin alles wat gepland is gewoon door kan gaan. De laatste weken is het elk weekend mis. Of ik ben zo moe en heb zoveel pijn dat inspannende dingen er niet in zitten, of ik krijg een migraine-aanval die me vloert. Combinaties van beide komen ook voor, dan is het helemaal bingo. Zo vervelend !

Ik zie mijn liefvriendje alleen in het weekend, dus ik vind het heel erg naar dat ik juist dan niet op mijn best ben. Alle leuke dingen die we zouden willen doen, gaan vaak niet door vanwege de gevolgen van mijn slechte gezondheidstoestand. Gelukkig vindt hij het geen probleem, en ligt net zo lief samen met mij onderuit op de bank dan dat we op stap gaan, maar ik vind het heel erg vervelend. En frustrerend. Ondanks bovenstaande toestanden hebben we meer dan heerlijke weekenden hoor, maar niet kunnen doen wat je wil doen is behoorlijk balen...

Dit weekend was er dus weer één van rust en regelmaat. Gisteren zijn we naar een verjaardag geweest en zijn later met drie van de vier kids de stad in geweest om te shoppen. Toen voelde ik het al aankomen en inderdaad, we waren amper thuis toen de migraine in alle hevigheid toe sloeg. De avond was dus weer een klassieke 'languit op de bank avond'. Wel heel gezellig hoor, met de kids om ons heen ! Vanochtend was het nog niet echt veel beter. Ik ben heerlijk verwend met koffie op bed en vanmiddag zijn we een wandelingetje in het bos gaan maken.

Heel eventjes waren we lekker met z'n tweetjes. Echt quality-time ! Als je 365/365 voor je kinderen zorgt, ben je nooit alleen. In de weekenden dus ook nooit met z'n tweetjes. Dat is helemaal geen probleem, ik heb het liefst alle kids altijd om me heen, maar soms wil je gewoon even samen zijn. Zo af en toe creëren mijn liefvriendje en ik zo'n moment. Zoals vanmiddag. Derde ging weliswaar mee, maar is in het bos een andere kant op gegaan om te fotograferen. Daar wil hij geen pottenkijkers bij, dus dat kwam best mooi uit. Hij kon in alle rust foto's maken, wij konden in alle rust even lopen en ongestoord van elkaars gezelschap genieten. Na een uurtje troffen we derde weer en zijn toen gezellig met z'n drietjes op een terras neergestreken en hebben in het zonnetje genoten van een lekker drankje. Al met al een heerlijke middag dus !

Nu is het bijna etenstijd, en neem ik even de tijd om te schrijven. Liefvriendje gaat zo meteen frietjes bakken en we gaan gezellig met z'n allen aan tafel. En daarna is het weekend weer voorbij... Liefvriendje vertrekt straks naar zijn buitenhuis, en morgen gaan de kids weer naar school en begint voor ons allebei de werkweek weer. Hopelijk heeft mijn hoofdpijn er morgen dan óók genoeg van...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten