Alles is liefde !


maandag 9 september 2013

Groeien

Bijna vier weken aan het werk nu. En het gaat echt ontzettend goed ! Ik krijg complimenten van collega's, heb het errug gezellig en het werk gaat me goed af. Jullie zullen wel denken, daar is ze weer met haar 'wat doe ik het toch goed' verhaal, maar voor het eerst in heel lange tijd ben ik ook echt wel een beetje trots op mezelf. En ik ben ook zo ver dat ik dat rustig hardop durf te zeggen ook !

Als ik mezelf zo zie, geloof ik soms mijn eigen ogen niet. Nog niet zo heel erg lang geleden zou ik doodsbang zijn geweest om aan iets nieuws te beginnen, uit angst te falen, of niet goed genoeg gevonden te worden. Ik zou stikzenuwachtig en met buikpijn mijn eerste werkdag zijn begonnen en als een bang vogeltje om me heen hebben zitten kijken. Gelukkig is die tijd al een poos voorbij. Die angst om te falen zit er nog steeds wel maar ik kan 'm prima de baas. Gewoon hup, er op af, beginnen en maar zien hoe het gaat. Ik ben echt een heel ander mens dan toen en wat is dat een verbetering zeg ! Tjonge !

Door die veranderingen in mezelf ben ik enorm gegroeid. Voor m'n gevoel ben ik meters omhoog geschoten ! Want alles wat ik nu doe en durf, zou ik voorheen nooit gedaan en gedurfd hebben. En ja, daar ben ik best trots op. Want het zorgt er wel mooi voor dat ik het prima red, samen met de kids. Dat ik het allemaal kan handelen, ook al is het soms best moeilijk en pittig, en dat ik gelukkiger ben dan ooit tevoren.

Ik hoop te blijven groeien, als mens, maar ook beroepsmatig. Op deze werkplek lukt dat wel denk ik. Elke dag leer ik nieuwe dingen, pak steeds meer zaken zelfstandig op en doe mijn werk snel en goed, waardoor ik door mijn collega's erg gewaardeerd wordt. En zeg nou zelf, van al die complimenten en er helemaal bij horen, daar groei je óók enorm van !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten