Alles is liefde !


donderdag 2 mei 2013

Lange weekenden



Dit jaar vallen alle lange weekenden zo’n beetje in één maand.  Eerst het Koninginnedag-weekend, volgende week Hemelvaart en dan komt Pinksteren er meteen achteraan. Heerlijk, zo veel vrije dagen ! 

Het Koninginnedagweekend duurde maar liefst vier dagen. Nog iets langer zelfs, want mijn weekend begon al op vrijdagavond. Mijn liefvriendje en ik zouden het weekend samen doorbrengen. Voor de laatste keer in deze vorm, want als ik over een ruime week alleen woon met de kinderen, zullen we onze tijd samen anders gaan invullen. Helaas moesten we de plannen wijzigen en konden we ons ‘laatste’ weekend niet helemaal doorbrengen zoals we hadden gepland.  Jammer… maar het was niet anders…

Maar we hebben het toch wel heel erg leuk gehad ! Er was een heerlijke vrijdagavond in onze tantrakamer. Een luie zaterdagochtend (want natuurlijk sliepen we uit), een verjaardagsfeestje op zaterdagmiddag, daarna lekker eten bij mijn moeder en ’s avonds een gezellige theatervoorstelling, mét afterparty, waar we samen met mijn moeder en zus naar toe zijn geweest. Echt super gezellig, we hebben zelfs nog gedanst !

Zondagochtend ben ik, eerder dan gepland, naar huis gegaan. Mijn liefvriendje is alleen naar de afspraak die we met zijn broer hadden gegaan en ik heb thuis lekker rondgerommeld met de jongste kids. Toen het tijd was voor het avondeten was mijn liefvriendje er ook weer.

Maandag was een rommelige dag.  Iedereen had van alles te doen. Ik was samen met de kids druk met het uitzoeken van het speelgoed waar ze te oud voor zijn, zodat we dat konden gaan verkopen op de vrijmarkt. Mijn liefvriendje en ik hadden nog het plan om maandagavond even de stad in te gaan, maar we zijn uiteindelijk lekker thuis gebleven. De kids zouden anders weer alleen zijn en we hadden ook niet echt heel veel zin. Met z’n allen op de bank was zeker zo gezellig !

Dinsdagochtend zaten we op tijd voor de televisie voor alle Koninginnedag-feestelijkheden. Tegen de middag zijn mijn liefvriendje en ik met een auto vol spullen richting vrijmarkt gegaan, waar de jongens al een plekje hadden gevonden. Behalve dat het erg gezellig was, hebben we ook best goed verkocht.  Ik blij, want ik ben van een hoop spullen af en de jongens blij, want zij mochten de opbrengst delen ! Toen we alles hadden opgeruimd zijn we nog lekker een biertje gaan drinken op het dorpssplein, waar het gezellig druk was. De rest van de dag hebben we de koninklijke familie een beetje gevolgd op tv. Wat een leuk feest was het !

Eenmaal thuis hadden we geen zin meer om te koken en hebben snel wat pizza’s in de oven gedaan. Ook lekker ! Na de koffie was het tijd om weer afscheid te nemen van mijn liefvriendje. Gelukkig maar voor een paar dagen…  Komend weekend is tweede jarig, hebben we een repetitie met het familiebandje en zijn we samen bij mij thuis. Daar verheug ik me weer op !

Heerlijk hoor, zo’n lang weekend. En nog heerlijker dat er nog een paar aankomen. Mag van mij best elke maand zo zijn !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten