Alles is liefde !


dinsdag 21 mei 2013

Een tikje anders

Heerlijk, die lange weekenden ! Ik ben er dol op ! Vanaf vrijdagavond ben ik al aan het genieten. Van heel lang samen zijn met mijn liefvriendje, van lekker thuis rondkeutelen met de kids, van met z'n allen op de bank naar het songfestival kijken, van een leuk optreden voor een bomvol plein afgelopen zaterdagavond, van lekker stappen en enorm lachen met leuke man en zijn dito vrouw na afloop van dat optreden, van ongestoord uitslapen, van gezellig samen eten, van samen naar verjaardagsfeestjes gaan... Het was echt heerlijk !

Nu is het dinsdagochtend. Het is nog stil in huis. Ik neem de tijd om even rustig te gaan zitten en het afgelopen weekend nog eens de revue te laten passeren. Een weekend dat er toch anders uitzag dan al die andere weekenden hiervoor. Een weekend waarin ik, net als anders, samen was met mijn liefvriendje, maar dat toch weer even wennen was. Niet het samen zijn natuurlijk (daar zijn we na bijna drie jaar aardig aan gewend *grinnik*) maar wel de manier waarop. We hadden een andere 'thuisbasis'. Normaal gesproken brachten we een groot deel van onze samen-weekenden in zijn huis door, vanaf nu zullen we voornamelijk in mijn huis zijn, samen met de kinderen. Hartstikke gezellig, maar wel even wennen. Even opnieuw aftasten, zowel voor hem als voor mij, als zeker ook voor de kinderen.

Zo'n periode van gewenning hoort er bij. Daar kun je, gezien de situatie, niet omheen. Dat zou ook niet goed zijn. Het is nodig om er bewust mee bezig te zijn. Het moet wel voor iedereen goed voelen natuurlijk ! Het leven ziet er gewoon heel anders uit nu, en dat gaat niet zonder slag of stoot. Er verandert veel, in korte tijd, en we nemen rustig de tijd om de balans weer te vinden. Niet alleen de kinderen en ik moeten onze weg weer vinden, ook mijn liefvriendje en ik moeten dat.

Gelukkig hebben we alle tijd van de wereld daarvoor. Rustig aan, dan valt straks alles weer op z'n plek. En genieten, dat blijven we er met z'n allen gewoon tussendoor bij doen ! *knipoog*








2 opmerkingen:

  1. Lieve reactie van een lieve vriend:

    ★ In antwoord op je blog lieve Katinka, wat doe je het allemaal mooi, het met beleid in elkaar laten passen, aan ieders gemoed denken ,je manier van deze verwerking, een scheiding en nieuw leven op de rails zetten, kunnen een voorbeeld voor velen zijn. veel liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een reactie die me doet blozen via Twitter:

    ★ wat een waanzinnig sterke vrouw ben je toch. Kus!

    BeantwoordenVerwijderen