Alles is liefde !


maandag 20 september 2010

Wie noemt zichzelf nu een diva ??!!

(Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Een diva is een gevierde zangeres. De term wordt gebruikt voor een vrouw met een zeer groot talent voor opera (operadiva). Het gebruik wordt uitgebreid naar theater, film of populaire muziek. De betekenis van diva ligt dicht bij prima donna.
Het woord komt uit het Italiaans, waar diva een vrouwelijke godheid aanduid. Diva is dan ook de vrouwelijke vorm van divus, dat mannelijke godheid betekent.
In het Italiaans bestaat ook de term divo, als mannelijke vorm. Deze wordt gebruikt voor een tenor zoals Enrico Caruso of Beniamino Gigli. De mannelijke vorm werd ook gebruikt door Tom Lanoye voor zijn eigen optreden in 2010.)


Diva's, wat zijn dat nou voor vrouwen ? Het lijkt me dat dat eigenlijk gewoon vrouwen zijn zoals er zovelen op deze planeet rondwandelen, maar dan hele talentvolle. Diva's zijn namelijk ook mensen. 
Je hebt werkelijk onuitstaanbare diva's, vaak zijn dat de echte grote sterren, of vrouwen die denken een grote ster te zijn. Er zijn echter ook lieve, kwetsbare diva's, vrouwen die niet echt op de voorgrond treden, maar die door hun talent en door wie ze zijn een diva genoemd mogen worden.
Wat voor diva ben ik dan ? Eentje met twee mannen, dat in ieder geval, daar zijn we al uit.
Natuurlijk ben ik helemaal geen diva, wat denk ik wel niet, maar wordt door mijn secundaire partner, mijn liefvriendje, wel zo genoemd. Nou ja, ik noem hem Ego, dus dat zegt genoeg........
Omdat ik zing, dat is mijn grote hobby, sta ik natuurlijk af en toe best wel op de voorgrond. Daarbij heb ik dan ook nog eens een heleboel mannen om me heen, tja, dan valt dat woord vanzelf. En dat heeft met talent niet zoveel te maken, helaas.
Divagedrag, heb ik dat dan ook ? Hmmmmm, nee, tenminste, ik hoop van niet zeg ! Voor de zekerheid toch maar eens polsen in mijn omgeving........
De titel van deze blog is heel bewust gekozen, want ik voel me eigenlijk wel een diva. En dat heeft helemaal niets met mijn muzikale aktiviteiten te maken. Ik bedoel maar, je zult maar in de gelukkige positie zijn dat er twee ontzettend lieve mannen van je houden, en dat jij van hen mag en kunt houden. Iedere vrouw zou zich dan een diva voelen, zeg nou zelf ! En terecht !
Ik in ieder geval wel, en dat is een ontzettend lekker gevoel, het maakt dat je vleugels krijgt, een beetje boven alles uitstijgt, maar wel met een lijntje aan de aarde verbonden blijft, want stel je voor dat je echt wegzweeft.........
De kleur rose is voor mij een echte diva-kleur, en dat terwijl ik helemaal niks met rose heb, behalve dan dat ik heerlijk vind een beetje op die rose wolk rond te zweven en door een rose bril naar mijn twee mannen te kijken. Vandaar de looks van deze blog, vond het er wel bij passen.
De diva met twee mannen blijft dus lekker een diva, want wat voelt dat goed, met haar rose gekleurde blog, een grote rose bril op de neus en zwevend op een rose wolk. En ach, eigenlijk past het ook wel heel goed bij me, diva zijn.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten