Alles is liefde !


woensdag 31 december 2014

Between years....

Op de vooravond van het nieuwe jaar blik ik, zoals zovelen, terug op het afgelopen jaar. Een mooi jaar was het. Moeilijk soms ook, maar vooral mooi ! Dit jaar heeft me laten zien dat ik een goede keus heb gemaakt. Dat ik het prima alleen, met de kids, kan redden. Dat ik alles kan bereiken wat ik wil en nodig heb, als ik er hard voor werk. Dat heb ik vooral gedaan het afgelopen jaar, hard werken.... Maar het heeft z'n vruchten dubbel en dwars afgeworpen ! YES !

Het afgelopen jaar was er ook één van verandering. Al een beetje gewend, na al een groot deel van 2013 alleen de boel draaiende te hebben gehouden, maar nog steeds met de onzekerheid van wel of geen baan, kwam in februari het goede nieuws dat ik een báán had ! Nu, aan het eind van een jaar dat werk-technisch toch nog onzeker was door alle korte contractsverlengingen, ben ik het voor het héle komende jaar verzekerd van mijn baan. Dat jaarcontract ís er ! En ik ben helemaal gewend aan de nieuwe routine van dagelijks de deur uit moeten om te werken, net als de kinderen trouwens. Alles loopt goed en dat geeft rust.

We hadden een fijn jaar, met veel gezellige en mooie momenten. Een leuke vakantie, natuurlijk de Zwarte Cross (komend jaar gaan we weer !), gezellige verjaardagsfeestjes thuis en bij familie en vrienden, fijne tijden met lieve vrienden, ontmoetingen met zoveel lieve mensen. Met de kids gaat het goed, zoals ik al vermeldde. Die zijn helemaal gewend aan alle nieuwe dingen. Ze doen het goed op school en werk, zijn vrolijk en opgewekt en ik ben apetrots op allemaal.


Veranderingen in de liefde waren er ook. Nog steeds zijn mijn liefvriendje en ik heel gelukkig met elkaar. Dat is niet veranderd, de liefde is zelfs alleen maar intenser en sterker geworden. Onze relatie an sich is daarentegen wel veranderd. We hebben best moeten zoeken naar een nieuwe modus. Immers, in een veranderende situatie moet je mee bewegen. Want zoals het was, is het niet meer, er is te veel veranderd. Ik vond dat best moeilijk. Maar die modus hebben we in de loop van het jaar samen kunnen vinden.
Gelukkig wel !

We kijken dus ook samen uit naar een prachtig nieuw jaar. Met, wie weet, nog meer veranderingen. De plannen zijn er. Nu nog uitvoeren, maar dat komt wel. Stap voor stap, beetje bij beetje. Je kunt tenslotte niet alles tegelijk. Dat het iedereen goed gaat, en ieders gezondheid is het allerbelangrijkste. Andere dingen zijn bijzaak. Ook belangrijk, maar ze komen niet op de eerste plaats.


2015. Het is bijna zover. Vanavond vieren we de jaarwisseling. Lekker thuis, met een deel van de kinderen om ons heen. Om 12 uur gaan we met z'n allen toasten op een heel nieuw jaar.





Een jaar waarin we weer volop gaan genieten van alle liefde, vriendschap en warmte die ons ook het afgelopen jaar ten deel is gevallen. Een jaar waarin we hopelijk allemaal gezond blijven, voor zover dat bij ons mogelijk is.
Een jaar waarin we vooruit kijken naar, en bouwen aan de toekomst. Een jaar om van te genieten, te vieren en vooral te léven. 

Gelukkig nieuwjaar allemaal !  ❤


Geen opmerkingen:

Een reactie posten