Alles is liefde !


zondag 7 december 2014

Sinterkerst

Ik vind het altijd een fijne periode, die decembermaand. Ondanks de stress om alle kadootjes en gedichten op tijd op de juiste plek weten te krijgen, geniet ik met volle teugen van zowel het Sinterklaasfeest als de, weer andere stress met zich meebrengende, Kerstdagen.

Het Sinterklaasfeest was dit jaar méér dan geslaagd. Eerst met mijn familie, op mijn moeders verjaardag op 5 december, gezellig gegeten en kadootjes uitgepakt. Toen naar huis, om het feest met mijn kids en liefvriendje uitbundig te vieren, inclusief zang en dans. Iedereen had zo enorm zijn/haar best gedaan om originele kadootjes te zoeken en creatieve gedichten te schrijven. Het was een topavond !

Gisteren vierden we het feest bij mijn liefvriendje's familie en ook daar hebben we er een dolle boel van gemaakt. Het feest vieren met kleine gelovigen is zo leuk. Die verraste en verbaasde koppies zijn ontbetaalbaar. Tijdens de avond, toen we met de 'groten' een hilarisch spel speelden, hebben we zó ontzettend gelachen. Het was super gezellig en we waren pas heel laat thuis.

Juist dat laatste feestje gaf mij een extra warm gevoel. Mijn jongste kind deed namelijk ook mee en het was alsof hij er altijd al bij was geweest. Mijn kids zijn, net als ik nog niet zo heel lang geleden, met open armen door mijn schoonfamilie ontvangen en horen er helemaal bij. Wat een verademing om te ervaren dat je kids er gewoon mogen zijn, leuk gevonden worden en er helemaal bij horen. Fijn om te voelen dat het ook zó kan !

Dat warme gevoel hoort ook echt bij de decembermaand. Natuurlijk ben ik me altijd bewust van hoe gelukkig ik ben, en hoe blij ik mag zijn met alles wat ik heb en heb bereikt. Maar op één of andere manier lijkt het of dat in die speciale feestmaand allemaal net een beetje helderder en duidelijk op je netvlies staat. Dat geluksgevoel lijkt dan nog warmer en dieper. Tegelijkertijd realiseer ik me, en dat doe ik altijd wel, maar juist nu nog wat meer, dat niet iedereen in dezelfde gelukkige omstandigheden verkeert als ik. Dat grijpt me, juist in deze periode, extra aan. Gek he, wat die feestdagen allemaal met je kunnen doen...

De periode die er nu aan komt, tussen Sint en Kerst, is altijd druk. Sint is net weg, daar zijn we nogvan aan het bijkomen, de eerste kerstspullen komen te voorschijn, volgend weekend gaan we de boom zetten, we maken plannen voor het kerstdiner en het werk gaat ook gewoon door. Nog twee weken, want dan heb ik twee hele weken (!) vakantie. Wat een zaligheid !

Met dat in het vooruitzicht komen we die twee weken Sinterkerst wel door. Laten we vooral genieten van alle warmte en gezelligheid die deze tijd met zich mee brengt en onze harten laten uitgaan naar hen die dit niet zo kunnen of mogen ervaren. Fijne Sinterkerst !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten