Alles is liefde !


donderdag 17 oktober 2013

Quality time

Deze week zijn de kinderen vrij. Het is herfstvakantie. Voor de allereerste keer sinds ik kinderen heb, moet ik werken tijdens de vakantie. Dat is even wennen... Vroeg opstaan als het hele huis nog in rust is en stilletjes de deur uit gaan om te gaan werken terwijl iedereen nog slaapt voelt best raar !

Maar dat ik moet werken betekent niet dat we geen leuke dingen doen tijdens deze vakantie. Ik werk sinds kort geen hele dagen meer, dat was helaas fysiek te zwaar, maar heb mijn te werken uren op een andere manier over de week mogen verdelen. Dat betekent dat ik al vrij vroeg in de middag thuis ben. Tijd genoeg dus om toch nog iets gezelligs te doen !

Gisteren was dat een feestelijke middag uit met jongste. Hij vond dat ik een kadootje had verdiend, omdat ik zo goed voor hem en zijn zus en broers zorg. Ik moest echt een traantje wegpinken toen hij dat zei... Hij nodigde me uit voor een voorstelling in het Eftelingtheater en bestelde zelf de kaartjes. Gisteren was het zover en we hadden een geweldige middag. Samen genoten we van een erg leuke voorstelling, natuurlijk met taart vooraf en na afloop zijn we samen gaan eten bij zijn favoriete restaurant... MacDonalds... *grijns*.
Een supermiddag dus !

Vandaag was ik een half uurtje eerder gestopt met werken, alles was klaar dus dat kon gemakkelijk. Ik had namelijk met de kids afgesproken dat we een middagje zouden gaan Ikea-en (ja, dat is bij ons een werkwoord !). Samen met oudste en haar vriendje, derde en jongste heb ik een paar gezellige slenteruurtjes in de Zweedse woontempel doorgebracht. Op de heenweg keihard klassiekers zingen in de auto, genieten van koffie met iets lekkers, veel te veel leuke spulletjes zien en uiteindelijk met een helemaal vol gepropte auto weer huiswaarts gaan maakte ook dit weer een geslaagde middag !

Quality time dus ! Hoe druk het ook is, als het even kan maak ik tijd voor zulke gezellige momenten met de kids. Door alle drukke agenda's komt dat er niet altijd van, maar als het lukt, is het altijd super gezellig. Ik geniet er tenminste enorm van. En het hoeft ook niet duur of heel exclusief te zijn. Simpele dingen zijn al genoeg, als we ze maar samen doen. Voor volgende week staat al met de oudste twee na mijn werk iets gaan drinken in de stad op het programma. Ook weer quality time ! Yes !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten