Alles is liefde !


maandag 27 augustus 2012

Een relaxt weekend


Zoals ik in mijn vorig blog al schreef, hadden mijn liefvriendje en ik niet echt plannen voor het weekend, en waren we van plan het lekker rustig aan te doen. Nou, dat is gelukt !

Omdat ik momenteel helemaal niet fit ben, en mijn medicijnen erg nodig heb, had ik al besloten deze keer niet zelf te gaan rijden. Van sommige medicatie word ik erg suf en dat is nogal gevaarlijk als je een eind moet rijden. Mijn liefvriendje had aangeboden me na zijn werk op te komen halen, maar dat leek me nogal omslachtig. Dan zou hij wel heel ver moeten omrijden. Na even brainstormen met mezelf bedacht ik dat ik het om kon draaien, ik kon ook hem op gaan halen, op zijn werkadres. En dan met de trein ! Best te doen en nog gezellig ook !

Na een voorspoedige reis was ik ruim op tijd op de plaats van bestemming. Mijn liefvriendje werkt vlak bij het station, en eenmaal bij hem was hij al klaar met z'n werk en zijn we in de auto gestapt om samen naar huis te gaan. Ons weekend was begonnen !
Snel wat boodschappen gedaan, nog sneller gekookt, samen lekker gegeten en toen gingen we lekker lui onderuit op de bank. Daar waren we alle twee wel aan toe, na een drukke week. Onder het genot van een kop koffie hebben we wat rondgezapt, tot we een leuke film tegenkwamen. (Ik zou films meenemen, maar was die in de haast dus vergeten…*kuch*). Altijd fijn, je weekend beginnen met een lui avondje film kijken ! Moe als we allebei waren, hebben we het niet echt heel laat gemaakt, we lagen, voor onze doen, al best vroeg lekker knus in ons bed…

Zaterdagochtend zijn we de dag net zo lui begonnen, als we de avond ervoor zijn geëindigd. We hebben heerlijk uitgeslapen en mijn liefvriendje zorgde voor een lekker ontbijtje. Op bed natuurlijk, dat spreekt vanzelf ! Omdat we onszelf een beetje kennen, besloten we om toch maar iets te gaan ondernemen die dag. Anders zouden we waarschijnlijk de hele dag in bed liggen… Ook niet erg, maar om dat nu het héle weekend te doen…

We ontdekten dat er in de leukste stad van West-Brabant van alles te doen was. Nu houden wij toch wel van stadten, dus de beslissing om daarheen te gaan was zo gemaakt. Na nog een uurtje relaxen en lui zijn (of waren het er twee ?) en uitgebreid douchen, was het al ruim middag vóór we eindelijk vertrokken. Het was uitermate gezellig in de stad, want op alle straathoeken stonden smartlappenkoren te zingen. Mijn liefvriendje en ik zijn allebei voorzien van een flinke dosis ‘baggerkennis’ (kennis en weetjes waar je eigenlijk niks aan hebt, maar die wel altijd paraat zijn, zoals bijvoorbeeld oubollige songteksten), dus we zongen zowat alle tranentrekkers helemaal mee…

Na afloop van het evenement was er nog een samenzang op de Markt, die we in de stromende regen (gelukkig zaten we droog, onder een luifel) hebben gadegeslagen en waarbij we natuurlijk onze gouden keeltjes ook weer flink aan het werk hebben gezet... Intussen hadden we ook besloten lekker uit eten te gaan. Aan de overkant was een leuke Mexicaans restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Wat wel grappig was, was dat we allebei een ander gerecht hadden besteld, dat door de serveerster verwisseld bleek te zijn. En uilig als wij kunnen zijn, hadden we allebei al de helft van het gerecht van de ander op, voordat we doorkregen dat er iets niet klopte…Wij kunnen dat ! Gelukkig waren ze allebei even lekker !! *proest*

Na een werkelijk zalig toetje (met véél alcohol...) zijn we nog even koffie gaan doen in dat leuke café, dat dezelfde naam draagt als één van mijn katten... En toen hielden we het voor gezien, hebben nog even wat boodschappen gedaan en zijn toen snel naar huis gegaan, om onze avond wederom lui onderuit op de bank te vervolgen. Na verschillende televie-zenders te hebben bekeken, ons te hebben verbaasd over werkelijk belachelijke programma’s en de conclusie dat er niet echt iets leuks om tv was, zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan. En toch was het weer schandalig laat toen we uiteindelijk het licht uitknipten…

Zondag is uitslaapdag, toch ? Bij ons wel in ieder geval ! Het ontbijt op bed was dus eigenlijk meer brunch op bed, maar ach, wat zou dat ? Voor deze dag hadden we wel plannen. We zouden verder gaan met schilderen, ik was vorige week boven begonnen aan de kozijnen, en die zouden we eigenlijk afmaken. Eigenlijk… want al snel nadat we de laatste boterhammetjes verorberd hadden besloot mijn liefvriendje dat dat 'm niet ging worden… Tja, breng daar maar eens iets tegenin… Ik was net iets te lui om hem op andere gedachten te brengen, dus we hebben een groot deel van de dag lekker in bed doorgebracht. Bij het tweede kopje koffie ontdekten we een geweldig programma op tv… Je gelooft het niet, maar we hebben samen naar een registratie van een theatershow van Piet Piraat liggen kijken… Dat kunnen wij ook ! We hebben werkelijk in een deuk gelegen, wat een humor ! (Hoe was die uitdrukking ook weer... Hoe ouder, hoe gekker, of zoiets ?)...

Halverwege de middag zijn we opgestaan, hebben wat lekkere hapjes verzameld en ons op de bank geïnstalleerd. Heel lang geleden zijn we eens aan een goede film begonnen, die we toen niet hebben afgekeken. Daar was dit een mooi moment voor ! Toen de (inderdaad prachtige) film was afgelopen, is mijn liefvriendje alvast gaan opruimen en ben ik gaan koken. Na een lekkere maaltijd zijn we gaan douchen en onze spullen gaan inpakken. Nog even knuffelen en nakletsen en toen was het tijd om te vertrekken. Mijn liefvriendje bracht me thuis, en is toen doorgereden naar zijn ‘buitenhuis’.

Een heerlijk relaxt en rustig weekend hadden we. Het fijne is dat we ons zo volkomen op ons gemak voelen bij elkaar dat het eigenlijk niet uitmaakt wat we doen. Of we nu uitgaan of thuis blijven, we hebben het toch wel fijn. Samen met anderen gezellige dingen doen of gewoon lekker met z’n tweeën, met niemand om ons heen, en niet gestoord door wie of wat dan ook, het maakt niet uit, wij hebben het altijd heerlijk samen. En dat voelt goed !

(De komende tijd hebben we wel weer wat aktievere dingen gepland hoor ! Zo gaan we volgende week stappen met vrienden, dan gaat het er een stuk minder rustig aan toe !)

2 opmerkingen:

  1. Andre (veerman47)27 augustus 2012 om 08:51

    Ik geniet altijd weer van de mooie band die jullie samen hebben. Dit is wel uniek te noemen, geniet er van lieverd .
    Knuffff xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al smartlappenkoren!
    Ik was met Ed in Zeist afgelopen zaterdag (na elkaar 8 weken niet te hebben gezien...) en daar was het 'Shanti festival'. Oftewel; er stonden om de zoveel meter visserskoren te zingen, pfff! Niet echt mijn smaak, maar het gaf wel iets gezelligs eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen