Alles is liefde !


donderdag 29 oktober 2015

k. D-Day


Vanochtend was het zover. De dag van opname, om morgen geopereerd te kunnen worden. Mijn koffertje was snel gepakt en we konden op weg. Onderweg hebben we het aangename met het nuttige verenigd, en zijn we lekker gaan lunchen. Nu is het al avond en mijn liefvriendje, die de hele dag bij me was, is naar huis. Ik heb me geïnstalleerd in mijn kamer in het ziekenhuis, en zit met mijn laptop op schoot in mijn bed. Ik bof, want ik heb een kamer alleen gekregen. Erg prettig. En ook fijn dat er Wi-Fi is. Ik wilde zo graag schrijven…..

Morgenochtend om acht uur ben ik al aan de beurt. Men verwacht dat ik rond één uur weer terug op mijn kamer ben. Op verzoek van een lieve Facebook-vriendin, en er kwamen meer van die verzoeken, zal mijn liefvriendje morgen dáár posten hoe het met me gaat. Ik had bedacht morgenavond te gaan bloggen, maar dat lijkt me erg ambitieus….. *grinnik*

Eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat. De anesthesist is op de hoogte van het feit dat ik erg moeilijk te verdoven ben, dus ik hoop dat ie zijn hamertje morgen meeneemt. Ik heb vandaag twéé nieuwe elastische kousen gekregen, die ik tot drie weken na de operatie moet dragen. Twéé ! Voor beide benen, dus óók voor links.  En ik had al zo’n hekel aan die ene voor mijn rechterbeen….. Maar braaf als ik ben volg ik alle voorschriften van de artsen trouw op. Als dat alles is….. Appeltje-eitje !

Vandaag is me al vaak gevraagd of ik nerveus ben. Gek genoeg ben ik dat niet. Een klein beetje kriebel in de buik is er wel, maar misschien komt dat ook omdat ik vanavond niet veel mocht eten en best trek heb. Ach ja, goed voor de kilootjes. Natuurlijk weet ik niet hoe dat vannacht, en morgenochtend is. Maar tot nu toe heb ik er geen last van.

Spannend is het wel natuurlijk. Er wordt toch een stukje nier weggehaald en dat is niet niks. Maar ik ga er met veel vertrouwen in. Ik heb de tip gekregen om met happy thoughts de narcose in te gaan, zodat ik ook weer prettig wakker word. Ga ik doen. Ik weet dat mijn liefste er weer is als ik wakker word, en dat is op zich al een happy thought. Komt dus helemaal goed !

Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen. Aan mijn bed zal het niet liggen, want dat ligt errug lekker ! Ik wens jullie allemaal welterusten en hoop jullie snel weer hier te spreken. Dank aan iedereen voor alle, al dan niet virtuele lieve wensen, knuffels en zoenen om me sterkte te wensen. Dat helpt écht. Daar word ik zó blij van. Dus genoeg happy thoughts voor morgen ! Please keep your fingers crossed, en tot snel ! xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten