Alles is liefde !


maandag 30 juni 2014

Voetbal en andere gekte

Nederland is nog steeds in de race ! Weer een wedstrijd gewonnen en hup, weer een ronde verder !
Ik blijf maar bitterballen bakken en mijn nagels hebben nog nooit zoveel kleur gehad (voor diegenen die dit niet meegekregen hebben: bij elke wedstrijd van Nederland bak ik bitterballen in de rust en tijdens de wedstrijd lak ik mijn nagels. Tijdens de eerste match, tegen Spanje, deed ik dat en toen wonnen we glorieus. Elke volgende wedstrijd werd me opgedragen precies hetzelfde te doen, want dat bracht geluk... We hebben tot nu toe inderdaad alles gewonnen!). Maar de sfeer is super !

Mannen in oranje shirts in mijn huis. Uitslagen voorspellen met familie en vrienden op Facebook en daarbij wedden om een WK-burger van McDonalds. Juichen als 'we' scoren. Voetbalwedstrijdjes in de woonkamer. En tussen de wedstrijden van het Nederlands Elftal door genieten van 'mooie-mannen-voetbal'... Eh ... *onschuldig kijkt*... dat is mijn pleziertje. Vooral de wedstrijden van Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse elftallen zijn een lust voor het oog...*grinnik*

Ik ben helemaal niet van het voetbal, maar het hele sfeertje vind ik wel errug gezellug. Van mij mogen ze dus nog best even door. Ik juich fanatiek mee ! En ondanks dat ik er zelf net zo erg aan meedoe, moet ik ook wel erg lachen om alle gekte. Uitbundig uitgedoste supporters. Stampvolle kroegen vol oranje-supporters. Toeters en bellen als er een doelpunt wordt gemaakt. We hebben met z'n allen toch wel een beetje de kolder in de kop, deze weken.

Nog even... dan zit het er weer op. Dan weten we of 'ons' Oranje het tot en met de laatste wedstrijd van het toernooi heeft gered. Zou het lukken ?? Ik zorg in ieder geval voor voldoende bitterballen in de vriezer, voor een boel kleuren nagellak op voorraad en mijn oranje sjaaltje gaat de kast nog lang niet in.
Hup Oranje ! Zet 'm op ! Aan ons zal het in ieder geval niet liggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten