Alles is liefde !


donderdag 1 mei 2014

Quality time met mijn kids

Vandaag was een heerlijke dag ! Samen met jongste ben ik een dagje op stap geweest, we hebben samen weer eens een leuke dierentuin bezocht. Hij heeft meivakantie, twee weken lang en helaas ben  ik tegenwoordig niet meer zo maar vrij tijdens de schoolvakanties. Dat blijft toch wel wennen... Gelukkig was een weekje vrij gedurende deze periode toch mogelijk en sinds gisteren ben ik lekker thuis ! Yes !

Al vanaf ik kinderen heb, heb ik mijn werktijden zó kunnen indelen dat ik er na schooltijd en in alle schoolvakanties altijd was. Een enorm luxe positie, mij gegund door mijn vorige werkgever en zowel de kids als ikzelf hebben dat altijd erg fijn gevonden. Nu is dat voorgoed verleden tijd. In mijn huidige baan moet ik gewoon werken of de kids nu vrij zijn of niet. Gelukkig zijn ze al groot, en is het niet meer zo'n probleem als ik er eens niet ben. Maar ikzelf blijf het lastig vinden, vooral in de vakanties. Natuurlijk zie ik ze elke dag, maar als alleenstaande, noodzakelijkerwijs 5 dagen per week werkzame ouder met 365 dagen per jaar de volledige zorg voor hen, schiet juist die extra tijd en aandacht voor mijn kinderen er vaak bij in. Tijd die er voorheen in de vakanties altijd en vanzelfsprekend was.

Derde en jongste hadden ook nog eens niet tegelijk meivakantie, slechts één week was gezamenlijk en in totaal waren er dus drie weken vakantie te overbruggen. Tja, dat kreeg ik natuurlijk niet voor elkaar. Ik heb niet zoveel verlofuren en het is mega druk op mijn werk, vakantie nemen zat er eigenlijk niet eens in ! Ik ben dus al heel erg blij met dat weekje ! Het was wel even puzzelen welke periode nu handig was, maar ook daar ben ik uitgekomen. Je wil toch proberen het iedereen naar de zin te maken.

Derde is momenteel een paar dagen weg met zijn beste vriendin en dat gaf mij de gelegenheid om vandaag dan eens exclusief voor jongste te reserveren. Natuurlijk koos hij voor één van onze favoriete uitjes, het dierenpark. Gisteren mocht hij al met zijn grote zus mee op sjouw, vandaag gingen hij en ik samen op pad. Zo gezellig was het, bij aankomst koffie met iets lekkers, later een uitgebreide lunch en weer later trakteerde hij mij op een heerlijk ijsje. We hebben genoten van alle dieren, hebben lekker door het gezellig drukke park geslenterd en onze dag is omgevlogen !

Zo verdeel ik deze spaarzame vrije dagen tussen kids, liefvriendje en allerlei klussen die nodig gedaan moeten worden en waar anders geen tijd voor is. Een rustige vakantie ? Nee, dat zal het niet worden. Maar wel één met vooral veel tijd voor de kinderen. Een paar dagen zonder gehaast om op uur en tijd ergens te moeten zijn, met tijd om uitgebreid met elkaar te eten en samen leuke dingen te doen. Ook tijd om samen met hen klusjes op te knappen maar vooral tijd om te genieten van het samenzijn.

Voor mijzelf was deze vakantie best noodzakelijk. Even niets hoeven, even een beetje rust, ik was er erg aan toe. Maar de allerbelangrijkste reden is de tijd thuis, zonder haast en stress, gewoon een paar fijne knusse dagen met elkaar doorbrengen.  Doordat ik elke dag moet werken (er moet tenslotte brood op de plank) zie ik de kids al veel minder dan me lief is. Des te meer reden om toch vakantie op te nemen en er in die dagen extra voor hen te zijn ! Er staat met en voor allemaal nog van alles op de planning, dus een betere besteding kan ik me niet bedenken ! Quality time met mijn kids, heerlijk !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten