Alles is liefde !


zondag 29 december 2013

Een bijzonder kerstfeest

Het waren fijne Kerstdagen... de eerste was relaxt, lekker thuis met de kids en mijn liefvriendje, traditiegetrouw knus in pyjama, gewoon rustig en gezellig, met een lekkere, niet al te overdreven maaltijd 's avonds. Heerlijk, zo'n dag samen !
De tweede Kerstdag zag er echter heel anders uit...

Voor die dag hadden we namelijk onze beider families uitgenodigd. En samen met onze gezamenlijke kids was dat best een hele meute ! Beiden hebben we een broer en zus met een partner en kids en natuurlijk hoorde mijn moeder er ook bij. Dat allemaal bij elkaar opgeteld bracht het gezelschap, inclusief onszelf, op 25 personen. En zo heel groot woon ik nu ook weer niet ! Maar ach, er gaan veel makke schapen in een hok, dus het paste allemaal best.

Voor zoveel mensen een maaltijd regelen, was ook een uitdaging. We hebben het ons niet al te moeilijk gemaakt en een buffet gemaakt. Zo was er voor ieder wat wils (zoals pannenkoeken voor de kleinsten) en was het dekken van de tafel ook geen issue. Gelukkig ben ik in het bezit van een goed gevulde servies- en keukenkast, en met wat geleende spulletjes hadden we meer dan genoeg materiaal om iedereen van bord en bestek te voorzien.

Het was een groot succes ! Iedereen heeft gesmuld, de complimenten over het eten vlogen me om de oren en het was ontzettend gezellig. De neefjes en nichtjes van beide kanten hadden elkaar al snel gevonden en maakten samen pret. De sfeer was prima, en onze families konden het goed met elkaar vinden. Heerlijk om te zien ! Nu was ik daar niet zo bang voor, maar goed. Het was toch de eerste keer, kerst op deze manier, en dat is dan toch even spannend.

Met een voldaan gevoel hebben we iedereen uitgezwaaid, hebben de boel opgeruimd en zijn toen met een borrel op de bank geploft. Het was een bijzonder kerstfeest ! ❤


Geen opmerkingen:

Een reactie posten