Alles is liefde !


zondag 8 december 2013

Dag Sinterklaasje !

Wat was het weer leuk, het sinterklaasfeest ! Het blijft toch een geweldig feest. Ik blijf gewoon altijd in de goedheiligman geloven !

Ons sinterklaasfeest begint op 5 december 's middags al. Op die dag is mijn moeder namelijk jarig en traditiegetrouw komen we dan met z'n allen bij elkaar om dat te vieren. Sint bezorgt daar ook altijd wat kadootjes en als toppunt van gezelligheid eten we ook allemaal samen. We waren allemaal van de partij, de één al vroeg, de ander wat later, maar iedereen was er. Mijn moeder genoot weer volop en wij allemaal niet minder.

Na het eten ben ik met de kids en mijn liefvriendje naar huis gegaan om daar ons eigen feestje te vieren. Behalve met het voorlezen van alle gedichten (van verplicht minimaal 20 regels) en het uitpakken van alle lieve kadootjes in prachtige surprises, hebben we ons ook bezig gehouden met onze unieke Sinterklaasversie van het Kolonisten van Catan-spel. Vorig jaar heb ik dat spel eigenhandig in elkaar geknutseld voor het sinterklaasfeest met mijn liefvriendje's familie, en nu speelden we het dus thuis. We hebben enorm gelachen en op deze manier hadden we een leuk avondvullend programma.

Gisteren hadden we nóg een sintfeest te vieren, ditmaal bij de familie van mijn liefvriendje in het Belgische. Deze keer moesten mijn zwager en schoonzus aldaar het feest organiseren, dus vroeg in de middag zakten we af naar zuidelijker regionen. Heel speciaal was dat ook mijn jongste mee ging...

We hadden een geweldige middag en avond. Eerst waren de drie allerkleinsten aan de beurt om hun kado's uit te pakken en na een gezellige maaltijd was het tijd voor het spel voor de 'groten'. Zwager en schoonzus hadden een geweldig leuk spel bedacht en we hebben tranen met tuiten gelachen. Jongste vond het ook erg gezellig en voelde zich helemaal thuis. Ook hier werden we erg verwend met leuke en lieve presentjes. Het was al heel erg laat toen we weer huiswaarts gingen...

Een heerlijk Sinterklaasfeest was het ! Mijn liefvriendje heeft me erg verwend met een prachtig en lief kado, wat hij een dag later nog groter maakte. Echt veel te veel... maar ontzettend lief en ik ben er, ondanks dat ik me bezwaard voel omdat ik voor hem niet zo veel terug kan doen, enorm blij mee. De gezelligheid die we met z'n allen deelden was waar het allemaal om draaide. Een knus feest, met de mensen die je lief hebt. En dat is helemaal gelukt ! Dag Sinterklaas, heel graag tot volgend jaar !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten