Alles is liefde !


zondag 17 november 2013

Uit of thuis ?


De laatste weken heb ik het heel erg druk gehad. En dat is nog steeds het geval. Ik ben van maandag tot en met vrijdag aan het werk, maar ook druk bezig met het Social Media project, met zoeken naar leuke vacatures, met thuis de boel op de rails houden, met sociale contacten, met vrijwilligerswerk en met nog zo veel meer. Er zitten soms echt niet genoeg uren in een dag. Het resultaat van al die drukte is duidelijk te merken, ik ben heel erg moe en heb veel pijn. Tja... ik ben nu eenmaal niet goed in doseren...

Door alle drukte door de week ben ik vaak van huis. Niet alleen overdag, en daar hebben de kids geen last van, want dan gaan ze naar school, maar ook 's avonds. Elke week repeteren met de band, afspraken met vriend(inn)en, vrijwilligers-aktiviteiten, het is allemaal heel gezellig maar kost ook veel tijd. Tijd die ik dan dus niet thuis met de kids kan doorbrengen. Ook in de weekenden zijn er vaak leuke dingen, verjaardagen, feestjes of andere gezelligheid, waardoor ik dan ook weer weg ben. En soms wordt dat echt te veel.

Dit weekend moest ik dan ook een keuze maken. Vrijdagavond waren mijn liefvriendje en ik samen met derde naar het evenement 'GLOW' geweest. Erg leuk en heel gezellig. Maar jongste wilde niet mee en was dus alleen thuis. Dat voelt niet prettig. Zaterdag hebben we eerst met z'n allen naar de intocht van Sinterklaas gekeken (dat is altijd groot feest bij ons, met allerlei lekkernijen en keihard meezingen), daarna ben ik met derde even het dorp in gewandeld en 's avonds moest mijn liefvriendje optreden met de carnavalsband (wij vieren alle feestjes gewoon door elkaar heen). Omdat ik weet dat ik de komende weken minimaal drie avonden in de week niet thuis ben door allerlei afspraken, heb ik er voor gekozen om deze keer niet met hem mee te gaan, maar lekker thuis bij de kids te blijven.

Op zich was dat echt geen moeilijke keus, maar soms zou ik willen dat ik me op kon delen. Dat een stukje van mij mee zou kunnen met mijn liefvriendje, die het altijd heel fijn vindt als ik met hem mee ga, en dat een ander stukje thuis zou kunnen blijven bij de kids. Klinkt best egoïstisch eigenlijk... Ik wil het gewoon allemaal ! Oeps... Natuurlijk kan dat niet en dus moet ik soms, net als ieder ander, kiezen. Ga ik uit of blijf ik thuis ?


Ik had een heerlijke zaterdagavond met de kids thuis ! Gezellig op de bank gehangen, samen thee gedronken, een goede film gekeken, lekker gesnoept... Het was een top-avond ! Mijn liefvriendje's avond was ook heel gezellig en ik vond het heerlijk dat hij na afloop lekker bij me in bed kroop en we ons weekend konden vervolgen. Best of both worlds ! Uit of thuis, het is allebei heerlijk !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten